Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rwngöra dator: material på dukar och penslar?

Permalänk
Medlem

Rwngöra dator: material på dukar och penslar?

Jag upptäckte häromdan att min dator har mer damm en komponenter... Jag har aldrig rengjort en dators insida tidigare. Jag har köpt luft på burk och tänkt använda en pensel och en duk för att få bort dammet.

Behöver duken/trasan och penseln vara av något särskilt material för att datorns komponenter inte ska ta skada? Som det är nu så är penseln jag tänkt använda av ett plastliknande material och duken av ett bomullsliknande material.

Jag ser fram emot svar från er experter här på forumet så att jag får den information jag behöver för att kavla upp ärmarna och ta itu med dammproblemet.

Tack!

Permalänk

Bara blås ur den med antingen en kompressor eller i ditt fall tryckluft på burk.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Använd bara INTE dammsugaren!!! Munstycket alstrar statisk elektricitet och man vet aldrig vilka komponenter som överlever!

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en väldigt smutsig dator kan man väl ta ur det och skölja av det och låta det torka i en ugn på 50grader i någon timme (OBS! Viktigt att det torkar ordentligt).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Är det en väldigt smutsig dator kan man väl ta ur det och skölja av det och låta det torka i en ugn på 50grader i någon timme (OBS! Viktigt att det torkar ordentligt).

?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Är det en väldigt smutsig dator kan man väl ta ur det och skölja av det och låta det torka i en ugn på 50grader i någon timme (OBS! Viktigt att det torkar ordentligt).

Inte ett dugg roligt. Det finns folk som kanske gör som du skriver.

Visa signatur

If you are going through hell, keep going!

Permalänk
Avstängd

klart att man kan skölja sina komponenter! iaf om man låter det torka efteråt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...