Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
men du tydligen "orkar" svara på dina inlägg samt skriva nya. Den tid du spenderade på det hade du kunnat spendera på google och tagit reda på skillnaden. Vem vet du hade kanske lärt dig nåt nytt också.
Men du orkar inte det heller antar jag.

ironi.puss

Seriöst:
Ne men vore ju bra om sidan var så komplett som möjligt så man slapp googla..

Permalänk
Medlem

Snälla ta bort rutan "välj till" efter man har lagt en produkt i kundkorgen. Jag väljer själv vad jag vill köpa! Även fast man kan ta bort den är det irriterande.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonnyRocker
När ni nu ändrar på sidan kan ni fixa så att denna processor får rätt hastighet.

https://www.inet.se/artikel/5309948/intel-core-2-duo-e6300-2-...

Lite väl optimistisk klockfrekvens.

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27248&processor=E6300&sp...

Annars så funkar den nya looken bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Dom har antagligen blandat ihop 'Core 2 Duo' med 'Pentium Dual-Core' då det finns en E6300 Core 2 Duo på 1.83Ghz (sådan som jag har ) och en Pentium Dual-Core som kör på två st Pentium kärnor.

Helt korrekt! Har blivit skrivfel, fixat nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Snälla ta bort rutan "välj till" efter man har lagt en produkt i kundkorgen. Jag väljer själv vad jag vill köpa! Även fast man kan ta bort den är det irriterande.

Som det ser ut nu kan man välja bort den med hjälp av bocken nere i vänstra hörnet.

Detta gäller tills du stängt webbläsaren. Tanken är att i framtiden få in ett val i kontoinställningarna.

Vad det gäller övriga åsikter tar vi dem till oss och utvecklar sidan kontinuerligt. Jämför-funktion kommer!

Om ni har produktfrågor och liknande, vänligen maila info@inet.se för hjälp.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni har löst det där med frakten för SweClockers medlemmar.
Mitt förslag är att Inet har så, att när man ska välja frakt sätt, så får man trycka "SweClockers - Fri Frakt" som alternativ, då ska köparen logga in på SweClockers.com.

Eller en länk på SweClockers som bara medlemmar kan trycka på, även måste man vara inloggad på SweClockers för att kunna trycka.

Det må hända att jag förklarar dåligt, eller att det blir svårt att skapa den funktionen.

Mvh Johan

Visa signatur

Dator : Intel i5 750 @ stock | ASUS P7P55D | A-Data 1600MHz+ | PC4870 1GB | 1.3TB | FD Newton R2 650W | FD Define R2 |
Laptop HP ProBook 4520s fr NTI-Gymnasiet.

Permalänk

Har problem med sökningen på Processorkylningen. Vill inte hitta några kylare för AM2, Am2+, AM3...

Har valt Visa alla och Nej på alla utom Socket AM2, och hittar bara en Arctic Cooling kylare för AMD socket A. Har Någon annan samma problem eller är det att jag har en ålderdomlig version av explorer?

Något som stör mig lite är att då jag filtrerar med Visa alla valt på alla sockets så sorteras kylarna inte efter tillverkare, utan verkar inte ha någon inbördes ordning alls vad jag kan se. I övrigt så tycker jag det är en fin vidareutveckling av sidan.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte tömma min sparade kundvagn..!? klickar man på "töm kundvagn" så kommer man bara till startsidan med alla grejer kvar i kundvagnen! irriterande..
Irriterande är också om man ska sortera på pris så måste man klicka i det varje gång man går in i en kategori, på den gamla looken behövde jag bara klicka i det en gång oavsett kategori.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Jag kan inte tömma min sparade kundvagn..!? klickar man på "töm kundvagn" så kommer man bara till startsidan med alla grejer kvar i kundvagnen! irriterande..
Irriterande är också om man ska sortera på pris så måste man klicka i det varje gång man går in i en kategori, på den gamla looken behövde jag bara klicka i det en gång oavsett kategori.

Öööh? Du klickar ju bara på "ta bort" på den kundvagnen du sparat och inte vill ha längre.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Öööh? Du klickar ju bara på "ta bort" på den kundvagnen du sparat och inte vill ha längre.

Jag var inte inloggad ens.. så jag kunde inte ta bort den heller. konstigt, men det funkade att ta bort grejerna en och en iaf.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Okej jag hade gått ett mail 10 i 11 idag om att jag kunde byta ut mitt 5850 mot ett lite dyrare då ni hade fått in några.
Bytte ut 11 och ni svara 11:17 att det var fixat.

Så sålde ni slut på era 5850 på 10min eller har ni inte skickat något idag??

Permalänk
Medlem

ARghh, beställde ny maskin i onsdags, packades omgående och skeppades iväg ons em, tjusigt Inet, men så var det det där med posten
Jaja, får väl bygga på måndag då, men hade avsatt helgen till detta. Någon som vet om posten kör ut paket även under helgen till utlämningsställena med tanke på den analkande julen?

Tråkigt att sitta med ett sprillans 5850 i knät utan att kunna använda det

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

har märkt ett litet fel bland ordrarna.
Borde dom inte sorteras efter datum?

Kör Firefox 3.5.6

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonbomb
Har problem med sökningen på Processorkylningen. Vill inte hitta några kylare för AM2, Am2+, AM3...

Har valt Visa alla och Nej på alla utom Socket AM2, och hittar bara en Arctic Cooling kylare för AMD socket A. Har Någon annan samma problem eller är det att jag har en ålderdomlig version av explorer?

Något som stör mig lite är att då jag filtrerar med Visa alla valt på alla sockets så sorteras kylarna inte efter tillverkare, utan verkar inte ha någon inbördes ordning alls vad jag kan se. I övrigt så tycker jag det är en fin vidareutveckling av sidan.

När man väljer nej på allt förutom socket AM2, AM2+, AM3 visar den just kylare som endast fungerar till dessa sockets. Dvs. de kylare som fungerar till BÅDE socket AMxx och exempelvis socket 775 visas ej då man valt nej på socket 775.

Lite lurigt och vi klurar på en bättre lösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Okej jag hade gått ett mail 10 i 11 idag om att jag kunde byta ut mitt 5850 mot ett lite dyrare då ni hade fått in några.
Bytte ut 11 och ni svara 11:17 att det var fixat.

Så sålde ni slut på era 5850 på 10min eller har ni inte skickat något idag??

När det gäller orderspecifika frågor, vänligen maila order@inet.se.

Men om vi sagt att vi fixat det skall det givetvis vara fixat och gå iväg idag.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Asså fyfan vad jag älskar er service

Fick svar på 2minuter.

Som svar fick jag att det bara blivit lite försenat och att ordrarna skickas idag.

Keep it up.

Permalänk
Medlem

Har mitt paket på posten nu, beställde alltså igår, måste ge mycket kudos till inet!

Det enda jag ångrar är ju att jag valde postförskott och alltså måste pallra mig ner med strax över 5000 i kontanter.

Synd att ni inte har stöd för faktura!

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Synd att ni inte har stöd för faktura!

Det kommer, det kommer.

Ha en trevlig helg allesammans!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
[B] har märkt ett litet fel bland ordrarna.
Borde dom inte sorteras efter datum?

Kör Firefox 3.5.6

Det är fixat! Mycket annat fixat nu också, bland annat bättre orderstatus och en hel massa annat småfix på siten!

Vad gäller filterfunktionen och sortering på pris/tillverkare o.s.v. så kommer vi lösa det inom kort, håller på och skriva om filterfunktionen så den kommer bli mycket snabbare och ÄNNU enklare att hantera!

Spara kundvagn buggar lite och vi håller på och filar på en ny variant, detta samma gäller för jämförfunktionen som även den under uppbyggnad.

Nu är det snart dags att checka ut efter en vecka med fruktansvärt mycket jobb, men det var det värt! Nya hemsidan är uppe och rullar, med facit i hand helt rätt beslut att lansera mitt i julruschen!

Tack för alla buggrapporter, inputs och faktiskt ett och annat mail med bara positiv kritik kring nya inet.se!

Fortsätt maila synpunkter och önskemål kring hemsidan till web@inet.se!

Ha nu en riktigt skön helg allesammans!

Mvh
Erik

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni ha nån julklapp i år? Gillade verkligen usbminnet förra året

Permalänk
Medlem

Beställde ett XFX 9500GT till en polare för någon timma sedan, och nu så syns den inte under order status. Varför det?

Jag har fått mail att den har skickats.

Permalänk
Medlem

Va? Vad hände med 100 kronor > fraktfritt och en påse godis?

Nu är det bara en påse godis.
https://www.inet.se/artikel/8400112/en-pase-smagodis-och-frak...

Var har vi fraktfritt? Det var ju den lockande dealen, godiset var ju bara ett plus.

/ Daniel

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Beställde ett XFX 9500GT till en polare för någon timma sedan, och nu så syns den inte under order status. Varför det?

Jag har fått mail att den har skickats.

Ska vara åtgärdat nu, kika igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linse
Kommer ni ha nån julklapp i år? Gillade verkligen usbminnet förra året

Kul att du gillade förra årets gåva, i år har vi tyvärr inget planerat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney

Var har vi fraktfritt? Det var ju den lockande dealen, godiset var ju bara ett plus.

/ Daniel

Ny är hemsidan bytt och den kampanjen avslutad, däremot har som vanligt Sweclockersmedlemmar fraktfritt via samma länk som tidigare.

Mvh
Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney

/ Daniel

https://www.inet.se/artikel/6101343

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna söka på sorteringsordning.
Dvs. Tillverkare/pris/kundbetyg/populärast/finns i lager.

Sånt är alltid trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Jag vill kunna söka på sorteringsordning.
Dvs. Tillverkare/pris/kundbetyg/populärast/finns i lager.

Sånt är alltid trevligt

Skulle precis skriva samma sak. Det hade varit riktigt bra om ni kunde fixa det Inet!

Permalänk

Hej Inet!

Först och främst vill jag bara säga att ni är den bästa butiken ute på nätet!
Big ups!

Dock tänkte jag, ifall man kanske kunde få någon slags rabatt om man köper över ett visst värde?

Typ att man får 10% rabatt vid köp över 15 000, något sånt?

Vet att vi redan får gratis frakt, vilket jag tycker är fruktansvärt bra!

//BF

Permalänk
Medlem

Varför har ni så få 200mm fläktar? De blir allt vanligare i chassin idag.
Några från Cooler Master skulle vara uppskattat

Permalänk

Jag måste säga att jag faktiskt tyckte om Inet v3 bättre än den nya.
Istället för stora ikoner för undergrupper av datorkomponenter är det nu små textsnibbar på toppen.
Väldigt jobbigt att använda och extra jobbigt om man gör det på en mobil dator där sidan behöver uppdateras onödigt mycket innan man kommer fram till sin önskade vara.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni får Lancool PC-K56 lite tidigare. Har beställt några delar men vet inte om jag orkar vänta till 31:a december som det står på sidan. Är ju fortfarande "preliminär leverans" så är det ju inte säkert att det kommer den dagen heller.

Varför är det för övrigt brist på det där chassit?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=453059

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butterfinger
Hej Inet!

Först och främst vill jag bara säga att ni är den bästa butiken ute på nätet!
Big ups!

Dock tänkte jag, ifall man kanske kunde få någon slags rabatt om man köper över ett visst värde?

Typ att man får 10% rabatt vid köp över 15 000, något sånt?

Vet att vi redan får gratis frakt, vilket jag tycker är fruktansvärt bra!

//BF

Det är väldigt svårt med den typen av erbjudanden, folk kommer gå ihop och handla tillsammans.
Och om man köper en vara med låga marginaler kommer dom helt försvinna om man har den typen av erbjudanden.

Men däremot, presenter för trogna och/eller storhandlande kunder kunde dom ha.
Typ, USB-minnen, kablar av olika slag, minneskort, musmattor och sånt där som dom har överskott av hade varit trevligt att få i present om man handlar mycket och/eller ofta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Det är väldigt svårt med den typen av erbjudanden, folk kommer gå ihop och handla tillsammans.
Och om man köper en vara med låga marginaler kommer dom helt försvinna om man har den typen av erbjudanden.

Typ, USB-minnen, kablar av olika slag, minneskort, musmattor och sånt där som dom har överskott av hade varit trevligt att få i present om man handlar mycket och/eller ofta.

Håller inte med där, de borde satsa allt på låga priser och bra support. Det räcker och är allt jag vill ha från en webbutik. (bra sida och liknande detaljer är underförstått)

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy

Och det kommer de inte att göra när man får gratis saker istället?

Det kanske är lite sent att vara uppe för vissa?

Inet: Om det inte går, så förstår jag helt och hållet, bara en idé, istället för Studentrabatt osv(som många andra har)

//BF