Permalänk
Medlem

Hej hopp Inet!
Beställde en massa komponenter i tisdags den 15 december.
Och det står att den fortfarande packas, alla delar finns i lager.
Jag undrar då om den bara är sen pga juletider och att det är mycket att göra.

Eller om det beror på någon komponent som inte finns tillgänglig?
Jag har hört så mycket bra om Inet så jag hoppas att allt går bra!

Mvh
Elias

Visa signatur

Anime is the only valid reason to skip school.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GetZX
Hej hopp Inet!
Beställde en massa komponenter i tisdags den 15 december.
Och det står att den fortfarande packas, alla delar finns i lager.
Jag undrar då om den bara är sen pga juletider och att det är mycket att göra.

Eller om det beror på någon komponent som inte finns tillgänglig?
Jag har hört så mycket bra om Inet så jag hoppas att allt går bra!

Mvh
Elias

Kolla vilka / vilken del som inte har packats?
Sen kollar du om den finns i lager

Finns allt i lager så är det förmodligen för att det närmar
sig jul.

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem

Hur kollar man det då? inloggning, orderstatus sedan?

Tack för snabbt svar iaf!

Mvh
Elias

Visa signatur

Anime is the only valid reason to skip school.

Permalänk
Medlem

Har läst i en del trådar i forumsdelen Köpråd för Stationära datorer och där har flera påstått att ni har avrått dom från att köpa corsairs minnen tillsammans med Asus moderkort och Intel i5 processor, stämmer det och varför är det så?

mvh OTO

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GetZX
Hur kollar man det då? inloggning, orderstatus sedan?

Tack för snabbt svar iaf!

Mvh
Elias

Du loggar in, klickar på Orderstatus, sedan på Här kan du följa din order och sedan på ordernumret under rubriken Öppna ordrar. Där kan du se vilka produkter i ordern som är beställda, reserverade och skickade.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Tjena Inet!

Kommer ni ha rea på produkter under mellandagsrean?

/ Daniel

Vi kommer inte att ha någon utpräglad "mellandagsresa", men visst kan det dyka upp bra erbjudanden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
När kommer det in fler FSP 400W-nätagg?
Hade tänkt beställa idag men då var dom slut.

Vi har gott om dem i butik. Om ni lägger en order tar det ca en dag extra att få iväg ordern.

Om allt går som det ska får vi in fler nätaggregat innan vårt lager i butik är slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GetZX
Hej hopp Inet!
Beställde en massa komponenter i tisdags den 15 december.
Och det står att den fortfarande packas, alla delar finns i lager.
Jag undrar då om den bara är sen pga juletider och att det är mycket att göra.

Eller om det beror på någon komponent som inte finns tillgänglig?
Jag har hört så mycket bra om Inet så jag hoppas att allt går bra!

Mvh
Elias

Hm, låter knepigt. Skicka ditt ordernummer till order@inet.se så får vi ta en titt vad som har hänt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Har läst i en del trådar i forumsdelen Köpråd för Stationära datorer och där har flera påstått att ni har avrått dom från att köpa corsairs minnen tillsammans med Asus moderkort och Intel i5 processor, stämmer det och varför är det så?

mvh OTO

Vi har i vissa fall upplevt kompabilitetsproblem med Corsair i vår produktionslina när vi bygger datorer. Vi har i dessa fall rekommenderat kunden att byta till ett annat märke för att få en stabil dator.

Rent generellt ska det dock inte vara något problem och vi säljer en hel del Corsairminnen ihop med Asusmoderkort. Om man vill vara säker på att få något som passar är det bra att kolla på "rekommenderas till" i specifkationerna på minnet.

Exempelvis: https://www.inet.se/artikel/5305471/corsair-4gb-2x2048mb-1600...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

http://www.inet.se/artikel/6900658/lian-li-lancool-pc-k56-sva...
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel
Webblager (GUL) 2009-12-31

Vet ni när ni får in fler? Skall snart lägga en liten order och vill gärna beställa allt från ett ställe!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Hej Inet!

http://www.inet.se/artikel/6900658/lian-li-lancool-pc-k56-sva...
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel
Webblager (GUL) 2009-12-31

Vet ni när ni får in fler? Skall snart lägga en liten order och vill gärna beställa allt från ett ställe!

Om det står 2009-12-31 så är det då de kommer. Svårare är det inte.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Hej!

Jag blev bara lite fundersam nu när jag kollade på eran sida.
Varför kostar 5850 (https://www.inet.se/artikel/5408586/xfx-radeon-hd5850-1gb) och 5850 XX-pack (https://www.inet.se/artikel/5408634/xfx-radeon-hd5850-1gb-xx-...) inte lika mycket, det är ju trots allt samma kort, bara annan förpackning.

Sen tycker jag att det skulle finnas sms-avisering att paketet är skickat, och att detta i sådana fall skulle kunna gå till mer än en person.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Hej!

Jag blev bara lite fundersam nu när jag kollade på eran sida.
Varför kostar 5850 (https://www.inet.se/artikel/5408586/xfx-radeon-hd5850-1gb) och 5850 XX-pack (https://www.inet.se/artikel/5408634/xfx-radeon-hd5850-1gb-xx-...) inte lika mycket, det är ju trots allt samma kort, bara annan förpackning.

Sen tycker jag att det skulle finnas sms-avisering att paketet är skickat, och att detta i sådana fall skulle kunna gå till mer än en person.

ser ut som dirt2 ingår i dyrare paketet, och inte i det billigare.
Om man läser medföljande programvara

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej, ni måste fixa så man ser alla produkter av en sak när man trycker på tex. grafikort så det radas upp en lista med alla produkter, nu ser man bara "populära produkter" på sidan och det känns som man har mindre kontroll. Jag vet exakt vad jag vill ha när jag går in på grejerna och då är det gött att bara kunna lista efter pris och se alla produkter och märken som finns där. Likt den gamla sidan.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ser ut som dirt2 ingår i dyrare paketet, och inte i det billigare.
Om man läser medföljande programvara

Så kan det inte vara, jag har XX-pack, och där fick jag med Dirt2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Om det står 2009-12-31 så är det då de kommer. Svårare är det inte.

Det är ett preliminärt datum.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Det är ett preliminärt datum.

Av någon anledning står det där, kanske för att de inte kan precisera mer. Jag tror inte att de sitter inne på ett exakt datum men endast skriver det preliminära.
Och oftast kommer delarna det datumet som står.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Hej Inet!

http://www.inet.se/artikel/6900658/lian-li-lancool-pc-k56-sva...
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel
Webblager (GUL) 2009-12-31

Vet ni när ni får in fler? Skall snart lägga en liten order och vill gärna beställa allt från ett ställe!

Hej,

Som det ser ut nu är det strax efter årsskiftet som gäller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Hej!

Jag blev bara lite fundersam nu när jag kollade på eran sida.
Varför kostar 5850 (https://www.inet.se/artikel/5408586/xfx-radeon-hd5850-1gb) och 5850 XX-pack (https://www.inet.se/artikel/5408634/xfx-radeon-hd5850-1gb-xx-...) inte lika mycket, det är ju trots allt samma kort, bara annan förpackning.

Sen tycker jag att det skulle finnas sms-avisering att paketet är skickat, och att detta i sådana fall skulle kunna gå till mer än en person.

XFX tar mer betalt för den sistnämnda och då är vi tvungna att sätta ett högre pris.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Hej, ni måste fixa så man ser alla produkter av en sak när man trycker på tex. grafikort så det radas upp en lista med alla produkter, nu ser man bara "populära produkter" på sidan och det känns som man har mindre kontroll. Jag vet exakt vad jag vill ha när jag går in på grejerna och då är det gött att bara kunna lista efter pris och se alla produkter och märken som finns där. Likt den gamla sidan.

Det är ju som gamla sidan. Du trycker på grafikkort, så listas populära, men i grenmenyn till vänster står det sedan "agp, pci och pci-e" och om man då trycker på pci-e, som de flesta förmodas göra, så ser man de två tillverkarna, och sedan är det ju bara välja eftersom du nu vet vad du vill ha? Vad var det svåra med det?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Kategorin "Kablar" under PC-komponenter verkar inte fungera alls? Inte en enda produkt i någon av underkategorierna där, istället får man gå till Kablar / Adaptrar -> PC-Kablar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se

XFX tar mer betalt för den sistnämnda och då är vi tvungna att sätta ett högre pris.

Mvh / Inet

Okej, låter konstigt. Samma kort, bara större förpackning. Vilken köper folk mest av då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Okej, låter konstigt. Samma kort, bara större förpackning. Vilken köper folk mest av då?

den ena har ju utgått

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Kategorin "Kablar" under PC-komponenter verkar inte fungera alls? Inte en enda produkt i någon av underkategorierna där, istället får man gå till Kablar / Adaptrar -> PC-Kablar.

Nu är kategorin kablar borta från datorkomponenter och ligger direkt i huvudmenyn och fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Okej, låter konstigt. Samma kort, bara större förpackning. Vilken köper folk mest av då?

Jo, det är lite knepigt. Normalt sett skulle vi enbart tagit in den billigare varianten. Vem vill betala extra för en fräckare kartong?

I det här fallet har vi valt att lägga upp allt vi fått tag på då det varit/är stor brist på 58xx-kort i hela världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
den ena har ju utgått

Jupps! Vissa utgår och andra kommer in.

I dag fick vi in ett gäng Asus 5850.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tror ni inte att ni kan fixa in några Asus Radeon HD5770 med den gamla kylaren?

Permalänk
Inet

God Jul och Gott Nytt År

Nu är det inte långt kvar till julafton och slutet på ett händelserikt och roligt 2009, vi på Inet ser med stor entusiasm fram emot 2010! Vårt nyårslöfte är fler unika erbjudande/kampanjer och tävlingar till Sweclockers-medlemmarna samt att fortsätta utveckla Inet.se till att bli den absolut bästa webbshoppen i branschen!

Vi vill tacka speciellt för alla bra inputs om nya hemsidan och många av önskemålen är redan uppfyllda och många står på "to-do-listan" inför 2010, fortsätt maila synpunkter till web@inet.se.

Vill även rikta ett speciellt tack till alla som var med och röstade fram oss till Årets Datorbutik, vi är väldigt stolta över den utmärkelsen och kommer jobba stenhårt för att behålla den även 2010!

Nu tar vi en välbehövlig paus från forumet under julen och kommer åter efter nyår!

God Jul önskar
Erik med personal

PS! Glöm inte bli "fan" av Inet på Facebook, för att ta del av exklusiva erbjudanden!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

ser fram emot ett 2010 med inet också:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag säger bara fy fan vad mycket bättre sidan var förut, den var så ren och fin, super lätt att navigera med tumbnails när man tryckte "datorkomponenter" nu är det rörigt och jobbigt att lägga i saker i kundvagnen, den syns inte heller lika bra som förut. Det är så man börjar använda andra hemsidor som referens åt folk.

Permalänk
Medlem

Hallå Inet

Skulle uppskattas om ni införde delbetalning och även lite Kingston varor i sortimentent.
Suttit och letat efter en " Kingston SSDNow V-Series - halvledarenhet - 40 GB - SATA-300 " Och gick naturligtvis direkt till inet.se.
Hittade tyvärr inte den SSD disken.:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satan2k
Hallå Inet

Skulle uppskattas om ni införde delbetalning och även lite Kingston varor i sortimentent.
Suttit och letat efter en " Kingston SSDNow V-Series - halvledarenhet - 40 GB - SATA-300 " Och gick naturligtvis direkt till inet.se.
Hittade tyvärr inte den SSD disken.:D

Jag frågade också om Kingstons produkter och den ssd:n men fick till svar att det inte var aktuellt att ta in kingstons ssd:er nu

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick
Jag säger bara fy fan vad mycket bättre sidan var förut, den var så ren och fin, super lätt att navigera med tumbnails när man tryckte "datorkomponenter" nu är det rörigt och jobbigt att lägga i saker i kundvagnen, den syns inte heller lika bra som förut. Det är så man börjar använda andra hemsidor som referens åt folk.

Jag håller med, sjukt jobbigt att navigera, ännu värre på min iPod där sidan måste uppdateras 50 gånger innan jag är klar med en kundvagn.

Permalänk
Avstängd

Håller med övriga medlemmar på forumet: mycket bättre sida än förut (det var något litet jag störde mig på, men då jag inte kommer ihåg det är det heller inte värt att nämnas:);)) lättare att navigera i.^^

Som vanligt bra service:): Man kan diskutera med butiken på ett bra sätt. Fick ett felmeddelande på en HDD och fick tips att ladda ner "SeaTools" för att felsöka. Inet ger tips på Sea Tools för att undvika reklamation å deras sida och för att jag som kund ska slippa bli utan HDD å min sida. Känns skönt att kunna prata med en kundtjänst som även ser kundens perspektiv.:) (Som jag ser det är en reklamation oftast en förlust för bägge parter).

Som jag sa till ktj.: jag hoppas slippa ringa tillbaka hit under dessa omständigheter och att SeaTools visar på ett icke-fel. En butik som Inet vill man inte har reklamationer med pga. ovan nämnda skäl: kanske låter löjligt men man vill inte "störa" i onödan.:)

(Om någon sitter och funderar på huruvida jag "stör" andra butiker "i onödan", ligger det till så att som privatperson ringer man en butik för att man vet att det är fel på varan men (i fysiska butiker ja ni vet själva hur det kan vara:P) dom får det alltid att framstå som att man är lögnare, i andra hand försöka slingra sig ur ett oftast uppenbart ansvar i tredje hand får man hjälp. Detta gör att man blir avogt inställt till företaget/n det berör just för att man vet att man inte reklamerar utan grund vilket kan resultera i att man blir den där besvärliga kunden man inte vill vara just för att de struntar fullkomligt i dig som kund vilket kan vara MER irriterande än ett fel på varan i sig många ggr.).

Inet tror jag är att jämställa med en era där kunden var i centrum där "kunden har alltid rätt"- service och mentalitetsanda lever kvar i i modern tid så att säga.:)

Vill passa på och säga att Inet skickar med en julgåva om man beställer under julen/juldagarna: http://www.inet.se/artikel/8400112/lagg-denna-i-din-varukorg-...

Ett mycket trevligt initiativ och visar att de är en butik som gör det där lilla extra i mitt tycke.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Inet har ju fått en helt ny design som är helt ok men var tog Senast inkommna/betygsatta varor vägen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exroz
Inet har ju fått en helt ny design som är helt ok men var tog Senast inkommna/betygsatta varor vägen?

Dom har nog tänkt sig att man kan gå in och kolla på varje vara för sig?:) Tycker det är bra att man får upp olika varor de vill "putta" lite extra på när man kommer till hemsidan.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!