Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

kan inte installera win 7 på macbook, vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

kan inte installera win 7 på macbook, vad kan felet vara?

Jo såhär ligger det till

Jag installerade Windows 7 via Boot camp här om dagen, men idag då jag försökte lägga in drivrutiner för att kunna använda min playstation 3 kontroll till datorn så Fuckade någonting sig, så windows gick inte att starta.

så jag hoppade in på Leopard igen å formaterade / tog port patrionen som win 7 låg på, för att sedan göra en ny och installera om.

men då datorn startar om för att starta med win 7 skivan så blir skärmen "svart" och ett " _ " blinkar i vänster övre hörn. - längre än så kommer jag inte..

Någon som vet vad felet kan vara?
Har försökt ett 5-tal gånger men får samma grej varje gång, å måste använda power knappen för att stänga av datorn då det händer..

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Osäker på vad det kan bero på. Men jag måste fråga, är det 32- eller 64-bits?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så stödjer inte boot camp windows 7 ännu...? lite skumt att det fungerade innan dock!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skivan kanske är trasig?

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

1. 32bit

2: ok... aa väldigt konstigt att det fungerade innan då

3. möjligtvis, men den fungerade ju för två dagar sedan...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

hur länge har du väntat när den där bilden kommer upp??? det kan ta en jäkla tid för win installationen att fortsätta från det där "steget". på en pc så ser man att hdd lampan blinkar febrilt just i det där läget med det blinkande strecket..

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

För mig blev det så när jag hade en trasig Windows XP skiva, så skulle kunna vara det . Hoppas du tagit en säkerhetskopia av den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
hur länge har du väntat när den där bilden kommer upp??? det kan ta en jäkla tid för win installationen att fortsätta från det där "steget". på en pc så ser man att hdd lampan blinkar febrilt just i det där läget med det blinkande strecket..

en gång väntade jag 60min.....

det konstiga är att efter drygt 5min stängs typ fläkten och skivan av - eller går ner i varv rejält

Megamannens: nä jag har ju inte det =/ har bara en brännd skiva utav Betan. men vet inte ifall jag känner för betan då jag har riktiga egentligen lixom

en fråga, är det olaglig att ladda ner skivan från en torrent site å använda sin egen nyckel det är det inte va?

-
Men jag undrar verkligen ifall skivan är trasig. då datorn är igång med leopard å man sätter i skivan, dyker den upp på skrivbordet å allt.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Du har bara rensat Windowspartitionen och inte "Bootloader" och MBR?
(Det är ju tre partitioner så fort man "bootcampat, en HFS+j, en NTFS och en för bootloader som innehåller en MBR för Bios och en GPT för EFI.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Du har bara rensat Windowspartitionen och inte "Bootloader" och MBR?
(Det är ju tre partitioner så fort man "bootcampat, en HFS+j, en NTFS och en för bootloader som innehåller en MBR för Bios och en GPT för EFI.)

hmm.

alltså det jag gjort är
jag "formaterade windows patrionen" och tog bort den, skapade en ny och försökte lägga in windows på den.

det är det ända jag gjort (typ 3ggr nu)

EDIT:

vad bör jag göra då?
räcker kanske med att man installerar om Leopard så ordnar det sig?

EDIT2:

ok, det jag gjort nu är att jag formaterade hela Macbooken, installerade Leopard på nytt och uppdaterade det.
Körde Boot Camp igen å gjorde en ny patrion på 32gb.

Samma sak, " _ " Blinkar.

Testade Beta skivan, tänkte att det kanske är orginalet som är defekt. så var inte fallet, samma blinkande där.
så jag Testade min Windows Xp skiva, mjo.... Samma sak där.

Vad är detta nu? varför fungerar inte Boot Camp med Windows längre...

EDIT3:

hmm ok, efter jag skrev Edit2, så stängde jag av datorn å gick å la mig.

Idag då jag startade datorn fick jag upp det där det står starta med disk eller vad det är, så startade om datorn, höll nere "ALT" å gick in i leopard. satt i min windows 7 skiva å körde boot camp

Nu gick installationen hur bra som heslt, så problemet löst, frågan är bara vad som orsakade det här, verkar som datorn bara ville ha sömn

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008