Kan använda spotify och dylikt men inte gå in på hemsidor [HJÄLP]

Permalänk
Medlem

Kan använda spotify och dylikt men inte gå in på hemsidor [HJÄLP]

Hej.

Jag har ett problem med mitt internet att ibland, oftast efter jag har spelat ett WC3 game (Tex dota), så kan jag ej gå in på några hemsidor utan det står att servern inte svarar just nu på alla hemsidor.
Det konstiga är att jag fortfarande kan prata på msn, snacka i ventrilo och lyssna på spotify. Det fungerar inte att reparera Anslutning till lokalt nätverk utan jag måste starta om routern och modemet innan det fungerar. Har ett Zyxel P-660H-D1 Triple play modem och en Zyxel NBG334W router. Får mitt internet från Telia.
Det är ingen som sitter och tankar eller dylikt. Men jag har en till dator som det fungerar hur bra som helst att gå ut på hemsidor med fast det inte fungerar för mig.

Kan någon hjälpa mig? Skulle uppskattas.

Har en voddler invite liggandes, kan ge den till den person som hjälper mig att det funkar igen.

Permalänk
Medlem

kör du vista?

Permalänk
Medlem

Kör windows XP home edition 32 bit.

Permalänk

Vilken webbläsare kör du?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Kör Mozzila Firefox, men samma med Internet Explorer 8.

Permalänk
Medlem

prova byta till opendns eller liknande? kanske är dns uppslagen som slutar funka...

Permalänk
Medlem

Hur byter man opendns? Har ingen aning om hur man gör, skulle vara schysst om du kunde berätta

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer det att fungera om jag fixar det eller?

Skulle helst vilja köra utan OpenDNS, är det någon annan som har något förslag?

För att den andra datorn sitter ju på samma internet och det fungerar på den datorn borde det ju inte vara internet utan min dator?

Permalänk

Fungerar det på en annan dator i samma nätverk är det osannolikt att det är dns fel.
Prova istället att rensa cache, alla cookies, allt.
Möjligt att det kan vara virus/malware med.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Provade att rensa cookies och allt nu, hade inte gjort det på ett halvår, får se om det fungerar

Tror inte det är virus/malware för att jag har virussökt med comodo och malware sökt med Malwarebytes' Anti-Malware men inte hittat något :).

Permalänk
Medlem

Nej, det är fortfarande samma problem