Nytt tangentbord sökes, kan ni hjälpa till?

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord sökes, kan ni hjälpa till?

Tjenare, jag kikade runt i Hur bra är ditt tangentbord 2.0 [Läs reglerna för böfvelen] efter pålitliga tangbentbord och det enda "platta"/linear tangentbordet som jag kunde hitta där var Razer Tarantula som enligt bilder inte verkar så jätte platt, har jag fel?

Så jag tänkte starta en helt ny tråd bara för att bli tilfredsställd (*doh*)

Kriterier:
*platt layout(laptop stil)
*Vara väldigt anti-ghostad (så att man kan ha flera knappar nertryckta samtidigt i spel utan att det låser sig. Vanlig kombination för mig kan vara W+Caps+2 eller A+Shift+4 och med det jag har nu så skiter det sig totalt och 2 eller 4 blir inte registerat.)
*ej-trådlöst(går att överleva om det ska vara så)

förslag skulle uppskattas mycket, berätta gjärna om ni har tbordet själva

(om ni inte skulle förstå vad jag är ute efter så fråga så försökter jag skriva om det, varit vaken för länge just nu )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om Razer Tarantula. Snyggt tangentbord, bästa no-ghosting tangentbordet, den har inte laptop-knappar men dom är väldigt smala ändå. Tänkt dig vanliga knappar och kapa dom i hälften, sån storlek är det på dessa typ. Väldigt nöjd med den, men kan även nämna lite små personliga nackdelar, Har inte riktigt vant mig än med att ha macros vid vänster sidan, så när jag placerar handen på tangentbordet för att inta WSAD(gaming)-position så missar jag oftast, och har den för mycket åt vänster.. lite störande. Jag anser att den är lite för stor kanske, är lite av en "minimalist", men det är ingen G15. Den är även lite dyrare, men det beror väl på vad man är van vid att lägga ner på ett tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Razer Lycosa

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excizt
Jag kan tipsa om Razer Tarantula. Snyggt tangentbord, bästa no-ghosting tangentbordet, den har inte laptop-knappar men dom är väldigt smala ändå. Tänkt dig vanliga knappar och kapa dom i hälften, sån storlek är det på dessa typ. Väldigt nöjd med den, men kan även nämna lite små personliga nackdelar, Har inte riktigt vant mig än med att ha macros vid vänster sidan, så när jag placerar handen på tangentbordet för att inta WSAD(gaming)-position så missar jag oftast, och har den för mycket åt vänster.. lite störande. Jag anser att den är lite för stor kanske, är lite av en "minimalist", men det är ingen G15. Den är även lite dyrare, men det beror väl på vad man är van vid att lägga ner på ett tangentbord.

Tack för detta reply, halva storleken av vanligt tangentbord duger för mig såg att dom hade rea på det nu på Komplett så skickade iväg en beställning. tackar

Visa signatur

Citera för svar