Vad är det bästa som har hänt er år 2009?

Permalänk
Hedersmedlem

Min flickvän Jenny <3

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

- En resa till Grekland
- Jag kom in på yrkesskola.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Måste varit resan till New York. Saknar staden och landet riktigt mycket... i framtiden bor jag där!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Bästa som hänt är nog att bli morbror samt ta MC-kort

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

har varit ett helt okej år, hänt ganska mycket, bl a har jag vunnit ett antal tävlingar, också har jag börjat på gymnasiet och lämnat grundskolan bakom mig;)

Permalänk

-Tagit B-körkort.
-Äntligen flyttat från södertälje till skärgårn.
-Blivit förman på jobbet.
-Fann ArmA2 och en sjukt trevlig klan.
-Har fokuserat helt och hållet på intressen och hobbys hela året. Har lärt mig väldigt många intressanta grejer!
-Tror inte jag har varit ute och supit en enda gång i år. Jävligt skönt att ha växt ifrån det där och hittat till lite mognare kretsar.

Mycket bra år!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har inte hänt så mycket riktiga bra saker. Min dator är väl en sak, mina högtalare är en annan sak.

Minns mest bara dåliga saker från det här året, t.ex. i somras då jag var nere i en liten depression (14 åring). Allting började med att min nyinköpta förstärkare för 2500 verkade vara helt trasig (reparation skulle förmodligen kosta mer än hela förstärkaren). Sedan så lyckades jag slå sönder en driver på golfrangen, den gick på runt 3500kr. Sedan så började mitt 8800 Ultra lägga av. Allt detta inom ca 2 veckor.
För att få ihop pengarna så plockade jag till och med svartvinbär och rödvinbär (!). Uselt betalt (typ 50kr/timmen ute bland alla myggj*vl*r) men behövde verkligen pengar då.

Sedan så bakade jag mitt grafikkort, min förstärkare verkade bara vara trasig i mitt rum (fråga mig inte hur). Men drivern ligger fortfarande i två delar ute i garaget.

Jo, en bra sak var då jag var in på Hi-Fi klubben i Sundsvall och fick lyssna på B&W 800D

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Klarade A1-kortet (lätt mc)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Blev tillsammans med den bästa tjejen ever. Fast sen dumpade hon mig tre månader senare och jag mår fortfarande rövdåligt på grund av det så jag vettifan om något bra hänt alls, nu när man sammanfattar det.

Jag har supit bort större delen av det senare halvåret iaf, alltid nått.

Hey man, det var det bästa om du kände så. Mitt sätt att utrota människor ur mitt minne är att pumpa http://www.youtube.com/watch?v=RDow83F_aTg och sjunga med "Through your face, My fist will plow!" Go for it

Bytte innebandyklubb till Gårdarike IBK i Vellinge. Blev utsedd till årets Rookie och Årets försvarare! Och idag fick jag reda på att hela damlaget trånar efter mig. Ett riktigt bra jävla år!

Och mina första timmar hemma i Lund spenderar jag genom att plöja millencolin och raised fist!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Att jag gjorde slut med min flickvän, det var nog årets höjdpunkt.

Permalänk

Verkar som många haft ett händelserikt år.
Mitt år är inte ett undantag:
*Sagt upp mig från jobbet
*Börjat jobba som programmerare på Göteborgs Universitet
*Haft en trevlig premiärvisning av Star Trek XI där jag träffade min tjej
*Fått resa en hel del på jobbet:
-Paris 1 vecka
-Dagstuhl 2 veckor (varav en helg spenderades helt ensam på slottet)
-Bonn 2 dagar

Har även varit med om otroligt jobbiga saker detta året, men måste nog summera året som det bästa jag upplevt på mycket länge.

Gott nytt år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Hur skönt är det inte att släppa loss tankarna när man är ute och flyger?
Tycker det låter härligt att få flyga iväg...

Riktigt bra handling, har för mig du hade en tråd i början av detta år?

Detta år har vart ett normalt år både upp och ner...
Dock är det bästa som hänt mig är att jag faktiskt klarade mig oskadd ur en trafikolycka.

Japp det stämmer Tack! Blev inget sånt detta år "tyvärr" eller vad man ska säga

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Tog körkort i våras
Upptäckte Diablo II för några månader sen (jag vet att det är lite sent, men FAN vilket bra spel!)

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Jag kom på en till sak som jag nog klassar som en av de största saker jag gjort här i livet. Tatuerade mig för första gången nu i somras.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Att jag gjorde slut med min flickvän, det var nog årets höjdpunkt.

Är det inte du som har din tjej som visningsbild?

Permalänk
Medlem

Hände nog inte något direkt bra detta året. Jävligt segt år måste jag påstå. Ett av de sämre i mitt liv. Tänkte att detta året skulle gå lite bättre.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är det inte du som har din tjej som visningsbild?

Haha, jo, det är det.
Har inte orkat fixa någon ny avatar bara, och då blir man ju inte igenkänd heller.

Men ska väl orkas göra nån gång.

Edit: fixat ny avatar nu!

Permalänk
Medlem

avslutat studierna och fått jobb, om än tillfälligt, men det fixar sig snart.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Haha, jo, det är det.
Har inte orkat fixa någon ny avatar bara, och då blir man ju inte igenkänd heller.

Men ska väl orkas göra nån gång.

Edit: fixat ny avatar nu!

Är det nya tjejen på bild nu eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Är det nya tjejen på bild nu eller?

Haha, nerå, det är skönheten själv.
Hade utklädningsdag i skolan, och vad var man utklädd till om inte (dator)nörd.
Knäppte skjortan så högt upp det gick och försökte göra så många dubbelhakor jag kunde, fick väl till än 4-5 stycken iallafall och en jävligt ful bild.

Permalänk
Medlem

Började skitnice med en skidresa till Engelberg där jag hälsade på några säsongande kompisar. När det närmade sig tolvslaget började snön vräka ner, jag bestämde mig för att lämna festen och gå hem och sova för att orka upp nästa dag Gick förbi ett torg precis när klockan skulle slå tolv och väntade in det tillsammans med massa folk.

En ny skidresa, denna gång till Chamonix. Var dryga hundratalet från min högskola. Umgicks med ett riktigt gött gäng och jag hade hur trevligt som helst.

Sen for jag på en resa till USA's västkust (San Francisco) över påsk. Borta i 3 veckor och vi gjorde bl.a en roadtrip och besökte bl.a Vegas, LA, San Diego, Tijuana, Grand Canyon, Lake Tahoe

Blev Bachelor i Mechanical Engineering efter 3 år på Chalmers. Mycket nöjd med studieresultatet från sista året dessutom.

Åkte på en termin ERASMUS-studier (eller inte riktigt för det är inget utbyte då jag pluggat ekonomi men jag placerades tillsammans med andra ERASMUS-studenter) till Polen. Har haft helt grymt roligt och har mött massa spännande personer. Fått många vänner för livet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har spenderat året med en underbar tjej som jag nu förlovat mig med.. Det är nog det enda egentligen..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Kom på några saker till, körkort och studenten.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "The Oddball"
Har spenderat året med en underbar tjej som jag nu förlovat mig med.. Det är nog det enda egentligen..

Det är ju helt jäkla underbart ju. Grattis!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Har inte direkt hänt så mycket för mig 2009.

Ny dator var dock väldigt skönt (var dock bara en vecka sen jag köpte den) då jag spelat med låg fps i ett antal år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Det är ju helt jäkla underbart ju. Grattis!

Jupp Tack

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Hedersmedlem

Tog nog med poäng i våras för att få åka till Kina.
Var i Kina fyra månader i höst och pluggade, det var jävligt kul!
Tog alla mina poäng under hösten.

Ett bra år!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

*Flyttat hemifrån på riktigt. (Inget studentrum eller nått sånt skit, utan egen lgh)

*Fått fast anställning för första gången, mitt i brinnande finansgrisen

* Fått kontakt med ett par gamla vänner som jag inte pratat nått med på flera år.

Plus lite mer privat som jag inte vill ta upp. Känns överlag som att det vart ett väldigt bra år för mig. Blir kämpigt för 2010 att överträffa det!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Tagit körkort

Börjat med graffiti

klarat gymnasiet

Permalänk
Medlem

Muckat och skaffat heltidsjobb.

Och vet nu vad jag vill utbilda mig till.

Visa signatur

oj oj oj