Permalänk
Medlem

Dator>DVI>Skärm Fungerar inte!

Tja!

Har ett konstigt problem med en bekants dator. Hon har ett Radeon 4350 kort som var kopplat till skärmen via DVI-kabel men efter att datorn stått på några timmar så fanns ingen bild på skärmen.

När jag testade VGA-kabel så fungerade det helt men när jag testade med HDMI-kabel så kom det heller ingen bild. Dock när man körde DVI och HDMI-kabel samtidigt så kom det bild på skärmen!?

Så snälla hjälp mig, vad kan det vara för fel? Finns garanti kvar men det skulle ta 20-25 arbetsdagar att få det åtgärdat.

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem

Har du testat att kolla om skärmen har några speciella inställningar, eller om det finns en knapp som byter mellan vga och dvi?

Permalänk

låter drivrutinsrelaterat, jag har en 4550 och det fubbar ur sig då och då...
testa byta drivrutin.

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagicFingers
låter drivrutinsrelaterat, jag har en 4550 och det fubbar ur sig då och då...
testa byta drivrutin.

Tack! Nu har jag uppdaterat drivrutinrna och allt verkar fungera

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |