Eee Keyboard från Asus är snart här

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är fel väg och gå... varför ska man ha datorn i knät? Är det inte bättre att ha en liten smidig dator som kan hänga bakom tv´n och sedan ha ett schyst wifi tangentbord? En liten touchskärm kan man väl ha på tangentbordet iaf om det är det man vill åt (man kan iaf det på många universalfjärrkontroller.)
På så sätt slipper man ju strula med något trådlöst hdmi som garanterat kommer funka dåligt i början, man behöver heller inte oroa sig över batteritiden på samma sätt.

Permalänk
Musikälskare

Inget för mig, spill-risken är för stor

Har de inte tänkt på det? Måste komma med nån sorts försäkring

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar riktigt trevlig att ha som surfdator
Fast jag fattar inte vad alla gnäller om spillrisken? Har ni aldrig ägt en laptop människor!? Brukar ni hälla cola i dem också eller bara i vanliga tangentbord?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Jag tycker detta är fel väg och gå... varför ska man ha datorn i knät? Är det inte bättre att ha en liten smidig dator som kan hänga bakom tv´n och sedan ha ett schyst wifi tangentbord? En liten touchskärm kan man väl ha på tangentbordet iaf om det är det man vill åt (man kan iaf det på många universalfjärrkontroller.)
På så sätt slipper man ju strula med något trådlöst hdmi som garanterat kommer funka dåligt i början, man behöver heller inte oroa sig över batteritiden på samma sätt.

Det finns fler användningsområden än htpc
Jag skulle älska att ha en sån här till syrran min. Bara skicka med en skärm så är alla hennes behov (MSN, facebook och lite slösurf+musik) när det gäller datorer fixade.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Oj, här var det mixade reaktioner må jag säga! Det verkar som att vissa tror att skärmen på tangentbordet är den enda man får använda. Som jag tolkar det är den en trackpad med display, inte något man egentligen ska sitta och glo på.

När det kommer till konceptet dator-i-tangentbord väcks nostalgiska minnen från min barndom och Commodore-datorerna. Vila i frid. <3
Jag tycker helt klart att det är ett vettigt koncept; hade en Amiga 600 som jag misshandlade ganska hårt och den dog inte under de 2-3 år jag använde den. Att baka samman dator och tangentbord och slippa all annan kringutrustning är ett vinnande koncept för smala klienter, cloud computing eller helt enkelt en surfdator att koppla till familjens storbilds-TV.

Klarar den 1080p är det ju guld för HT-intresserade också!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Inget för mig, spill-risken är för stor

Har de inte tänkt på det? Måste komma med nån sorts försäkring

är väll bara att inte dricka vid datorn? hur gör du när du sitter vid en bärbar? förstår inte hur denna skiljer sig.

förövrigt hög ha-faktor på denna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Inget för mig, spill-risken är för stor

Har de inte tänkt på det? Måste komma med nån sorts försäkring

spillrisk? du talar i nattmössan... det är ju lika stor spillrisk på en laptop som denna.

Permalänk
Medlem

Produkten i sig är GRYM.

Men för min del skulle det hällre bli ett mini-itx kort i en liten låda under TVen å trådlöst tangentbort. För om man ska ha den som HTPC och man inte fick med den trådlösa HDMI modulen på köpet så är det ju nästan ett tvång att köpa till, man vill ju inte ha en kabel hela vägen.

Annars så är den ju klockren som surf dator. Dock kanske lite dyr för det.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Inget för mig, spill-risken är för stor

Har de inte tänkt på det? Måste komma med nån sorts försäkring

Ja vafan hur många tangentbord har man inte slått sönder eller spillt läsk på ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
Ja vafan hur många tangentbord har man inte slått sönder eller spillt läsk på ?

Det här är nog högst personligt, men inga här faktiskt. Aldrig spillt någonting på något och aldrig slagit sönder någon datorpryl. Så svårt är det inte att låta bli. Det här borde inte vara ett problem egentligen, men är olyckan framme så kan det ju bli en dyr historia om man inte har någon form av drulleförsäkring.

Permalänk
Medlem

Denna är ju så cool!
vill att man skall kunna använda den som bara tagentbord, Den lilla skärmen skulle va så smidig och ha ... för at inte tala om hur coolt det skulle va

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Väldigt fräck liten sak, men priset avskräcker mig. Då är det nog bättre att satsa på en Eee Box eller Eee PC. Kan faktiskt inte se var denna produkten passar in i deras Eee-sortiment. Inte med det priset iaf.

Permalänk
Medlem

Jag ser den som en bra STATIONÄR dator, du behöver ju bara den, skärm och en mus. Tänk vilket öppet skrivbord, och om strömmen går så har den sin lilla UPS som kan hålla den vid liv i ca. 4h.

Du kan till och med ta den stationära till soffan eller hemmifrån tack vare den lilla skärmen också!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jäkligt coolt om det fanns typ en KVM switch i den... Så man kan koppla in den till huvudburken och använda den som tangentbord/mus-platta. Stänger man ner huvudburken så har man en annan pc igång för lite surf och musik.

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Tycker skärmen sitter på helt rätt sida, tänk er bara att kunna växla mellan nummeriskt tangentbord, genvägsikoner osv osv osv !!

Dessutom kanske kunna styra datorn genom att använda skärmen som touchpad ?

Synd bara på atomprocessorn, den är lite för slö enligt mig, en plåga att surfa på en "vanlig" netbook pga prestandabristen..
för att inte nämna det vanligaste grafikchipet, gma 500 eller 950, wtf ?

EDIT: För 1000 kr mer tycker jag bättre om http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=DPWRF5hdLVP5bqsQ .. verkar dock bara ha hdmi in och inte ut ? :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, gullig

Priset lär nog gå ner en bit mer. Just nu kan man få bättre grejer för mindre prislapp.

Hoppas de arbetar vidare på konceptet, lär väl fan finnas nåt område det kan användas till

Permalänk
Medlem

Den är ganska cool eftersom den sänder HD-video trådlöst till plattskärm. Det medföljer en video-mottagar-tingest som man kopplar in på TV-sidan. Det kunde man se i user-manualen som figurerade på FCC's sidor för dess typgodkännande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Windows XP? Varför?

Därför att även om windows 7 är snabbare än Vista så är XP snabbast. Har testat själv och upplever en tydlig skillnad.

OT: hade hoppats att den skulle vara billigare