Text i Word borta? SNABB HJÄLP ÖNSKAS!

Permalänk
Medlem

Text i Word borta? SNABB HJÄLP ÖNSKAS!

Hej Swec!

Nu kan det vara så att det redan finns besvarat men jag hittade inget efter en snabb sökning.

Min kompis har suttit med sin laptop på tåget och skrivit en tenta som ska in imorgon. Hon har så att office sparar var femte minut men imorse när hon öppnar filen är texten borta.

Går det att få tillbaka? Funderar på någon form att GetDataBack kan söka rätt på den gamla backup-filen som datorn tar bort när man sparar på nytt.

Ursäkta röran men det är verkligen panik just nu

mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Inaktiv

Så dokumentet har samma namn men helt tomt?

sök igenom datorn efter alla doc filer men även efter .tmp (tror dom heter så vet inte riktigt) välj att visa alla dolda filer så "brukar" det dyka upp lite backuper o grejer.

längesedan jag testade men vore konstigt om allt bara är borta

Permalänk
Medlem

Gör ett test nu.

jag öppnade Open Office, ska låta min lilla text som jag skrivit låta stå i 5 min för att sparas "Automatiskt". Jag har ej sparat dokumentet via Ctrl+s.

Ska se om jag kan hitta det sen när jag trycker ner det.

Frågor;
Spara hon arbetet med Ctrl+s när hon sluta jobba.

Skrev hon på en laptop, som hon sedan bara slog ner locket på utan att spara, troendes att det sparas automatiskt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel123
Gör ett test nu.

jag öppnade Open Office, ska låta min lilla text som jag skrivit låta stå i 5 min för att sparas "Automatiskt". Jag har ej sparat dokumentet via Ctrl+s.

Ska se om jag kan hitta det sen när jag trycker ner det.

Frågor;
Spara hon arbetet med Ctrl+s när hon sluta jobba.

Skrev hon på en laptop, som hon sedan bara slog ner locket på utan att spara, troendes att det sparas automatiskt?

Okej:)

exakt! hon har en laptop som hon bara stänger locket på(vila i w vista) Sparar aldrig manuelt

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Nu efter timmar och åter timmar av problemlösning har vi gett upp. Hade varit bättre att bara skriva om allt på en gång =/

Tack för svaren iaf Swec!

mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.