Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

låst upp kärna, Temp?

Tjena, jag har en amd phenom II 550 x2 och har precis låst upp till tre kärnor.
och nu kan jag inte se temperaturen i varken everest eller speedfan.
så jag undrar, finns det någon uppdatering eller annat program man kan se det i ?

tack så länge:)

Permalänk
Medlem

Finns det inte en temp i Eeverest som bara heter CPU?
Under moderkorts tempen.

Kolla annars vad den här visar.
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

tror CPU tepmen är där det står TMPIN0 om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Finns det inte en temp i Eeverest som bara heter CPU?
Under moderkorts tempen.

Kolla annars vad den här visar.
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

tror CPU tepmen är där det står TMPIN0 om jag inte minns helt fel.

Everest visar bara 0*C. Men hwmonitor verkade funka:) bara det att kärnornas temperatur står bara på 0*C men får nöja mig med det. Tack så mycket, tråden kan låsas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hldserver210
Everest visar bara 0*C. Men hwmonitor verkade funka:) bara det att kärnornas temperatur står bara på 0*C men får nöja mig med det. Tack så mycket, tråden kan låsas

Vad har du för temp?

Byw. När jag låste upp min 550BE förut så så visade Everest tempen , alltså på den där det bara står CPU.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Det finns en funktion som kallas sök
Du har ju fått svar och allt nu, men det är kanske en sak att tänka på tills nästa gång!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Vad har du för temp?

Byw. När jag låste upp min 550BE förut så så visade Everest tempen , alltså på den där det bara står CPU.

hade runt 30 till 37 *C i idle load har jag inte testat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beyorn
Det finns en funktion som kallas sök
Du har ju fått svar och allt nu, men det är kanske en sak att tänka på tills nästa gång!

har för mig att jag sökte innan, men antingen så söker jag dåligt eller så glömde jag det men men