fps smoke dropp - oförklarigt - GTS 250

Permalänk

fps smoke dropp - oförklarigt - GTS 250

tjena, har ett väldigt konstigt problem på cs 1.6 exempelnär jag slänger en smoke och exakt när den ska sprängas så hoppar jag i den då droppar jag liksom till 40-60 fps i 1-2 sekunder ibland så fastnar den där nere i 10sekunder sen har jag 100fps igen som jag tycker är väldigt störande?...
droppar aldrig igentligen hänt nu på det sista när jag formaterade/fixa in 4 extra fläktar
Datorn
E8400
p5ql-pro
PC6400 4gb ram
850w
gts 250

tacksam för alla svar

Permalänk
Inaktiv

Då är det ju inget fel på din dator, förmodligen nån inställning nånstans.

Antingen drivrutiner eller .cfg:n

Permalänk
Medlem

Normalt och det gjorde du nog innan också men 60fps kan man inte klaga över.
Jag droppar också likadant i min crossfire rigg

Permalänk

jag droppade aldrig förut "/

Permalänk

btw, har dessa ram minnen något det kan bro på? Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT ?

Permalänk

så klart man ska klaga för 40-60 fps i en jävla smoke cs byggdes år 2000 och systemet är från 2008 en dator från 2002 klarar cs utan problem i 10 smokes 100 fps det är ju fan något jävla fel.

Permalänk

spelade precis o började droppa i banan de_dust2_cw
testa lite olika timings
2.1 memory voltage
4-4-4-12
5-5-5-15
5-5-5-18
fortfarande samma skit
dock laggade mindre med 4-4-4-12

Permalänk

SNÄLLA HJÄLP???????

Permalänk
Medlem

Din fps ska inte sjunka någonting i ens 10 smoke. Jag har ett sämre kort än dig och min har aldrig sjunkt under 99 någonsin.

Ta bort din config.cfg och testa med en helt ny standardconfig. Är det samma problem då så hade jag provat att installera några andra drivare till grafikkortet.

Om du fortfarande har problem då så kanske du har en gammal sunkig windowsinstallation som behöver formateras och installeras om!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Förstår egentligen inte problemet, att det går ner till 40-60 fps försämrar väl antagligen inte spelupplevelsen. Men du kanske känner att det bara är en principsak att det inte ska gå ner till det?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peking
Förstår egentligen inte problemet, att det går ner till 40-60 fps försämrar väl antagligen inte spelupplevelsen. Men du kanske känner att det bara är en principsak att det inte ska gå ner till det?

cs är speciellt , har man inte 100 fps så känns det fel , man måste uppleva det själv för att förstå.
hela spelet bli nämligen annorlunda beroende på fpsen , har man för hög , så går man långsammare t.ex

tomten530 : kolla inställningarna i Nvidia control panel , prova att dra ner massa inställningar till lägsta t.ex

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem med COD4, fick väldigt tunga FPS dropps när någon gjorde Air-strike, det visade sig vara mitt Antivirus / firewall program NOD32.. Kanske är något liknande för dig?

Mvh MS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten530
spelade precis o började droppa i banan de_dust2_cw
testa lite olika timings
2.1 memory voltage
4-4-4-12
5-5-5-15
5-5-5-18
fortfarande samma skit
dock laggade mindre med 4-4-4-12

Du kör ju en custom map, kan det vara så att banan är dåligt optimerad? Hur funkar det på andra banor, tex Aztec och Dust2?

Permalänk
Medlem

Skulle väldig gärna se en vid på att ni tar 10 smoke utan fps drop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82

Finns det massor med datorer som gör.

Men som någon redan påpekat så är CS speciellt (eller helt jävla efterblivet?). Vissa datorer droppar i Smoke, bra som dåliga. Kan vara drivrutiner eller liknande, dock så vet jag inte säkert själv.

Testa olika drivrutiner, både nVidias och andras. Vet inte spec. mycket om detta men finns typ några som gör "gamer drivrutiner". Aja, lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82

Älskar dom här trådarna, dom brukar komma lite då och då.

Min gamla skit burk med 6600gt och p4 hade långt över 100fps även med smokes överallt. Ser ingen anledning att filma det.

Permalänk
Medlem

Vad för grafikinställningar kör du? OpenGL, D3D osv. Samt vilken upplösning? I Config någonstans kan du ställa in kvaliten på smoken samt antalet smoke-puffs. Testa sänk puffarna

Permalänk
Medlem

mmm software brukade väll ha problem med smoksen?

Permalänk
Medlem

Tja, kör man i Software får man inte upp Net_Graph tror jag. Och jag är ganska säker på att han kollar sin FPS där.

Permalänk
Medlem

Lek lite med grafikinställningarna och kolla om de blir skillnad.
V-sync, byt till 16bit, opengl och D3D, upplösning , ta bort cfg samt usercfg, testa andra drivisar.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

för 4 månadersen så hade jag 100fps på 35 smokes så ja det funkar kan tillochmed ta recc på det och ladda upp !

Permalänk

#jobbin är en seriös cs spelare kan inte ha 16 bit pågrund av eac och förstör spelet!

Permalänk

det skulle vorit snällt om ni skulle länka gts 250 drivers installera dom driekt från nvidas sida..

Permalänk

fusiob, tja det är daniel gick i samma skola förut :), nej gör i opengl har directx 9 någon skillnad? om jag skulle kanske negradera till 8?

Permalänk

tog bort userconfig o config laggar betydligt mindre nu men nu när jag gjorde smoke test på nuken 30 smokes i luften med sv_gravity 0 sen sv_gravity 800 droppa jag snabbt till 30 på 2 sekunder sen till 100 detta har dock inte hänt förut heller men laggar inte längre i 1-5 smokes när vi kör cup/praccar känns vädligt skönt

Permalänk

fast ne... nu kom den skiten igen 50fps

Permalänk
Inaktiv

Förmodligen ditt antivirusprogram som är igång, eller datorn som försöker ansluta till sitt favvo-botnät...

Permalänk

har faktist inget anti virus "/, datorn är nyformaterad programmen som jag har är bara demon tools, utorrent steam skype o alla asus drivnutinerna o ventilo speedfan cpu-z och det är med botnät utveckla fatta det inte direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Älskar dom här trådarna, dom brukar komma lite då och då.

Min gamla skit burk med 6600gt och p4 hade långt över 100fps även med smokes överallt. Ser ingen anledning att filma det.

Jag också:p .http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Skulle gärna se en till om hur många fps ögat kan uppfatta:)

Men då jag känner mig rätt säker så skulle jag gärna vilja se tomten rusa in i ett cloud av 30 smokes utan att få sina fps drop.

Permalänk
Citat:

SNÄLLA HJÄLP???????

Ojojoj, ta det lugnt. Det är inget chattfönster vi sitter i

Citat:

har faktist inget anti virus "/, datorn är nyformaterad programmen som jag har är bara demon tools, utorrent steam skype o alla asus drivnutinerna o ventilo speedfan cpu-z och det är med botnät utveckla fatta det inte direkt

Ajdå, virusprogram rekomenderas starkt. Annars kan du ju ha ett virus eller nån skit som är orsaken till det. Vad har du för operativsystem? I windows 7 ska drivrutinerna till Nvidias grafikkort uppdateras automatiskt om jag inte har helt fel. Kolla annars så att du verkligen har de senaste drivrutinerna till alla komponenter.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!