Antivir updateringsproblem

Permalänk

Antivir updateringsproblem

Får följande meddelande när Antivir försöker uppdatera sig själv, lite osäker på vad som kan vara orsaken dock så undrar jag vilka program eller liknande som behöver tillgång till internet. För tillfället stoppar min brandvägg allt utan själva updateran.

... [UPD] [INFO] Downloading of 'http://perspeak.avira-update.com/update/idx/wks_avira-win32-e...' to 'C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\TEMP\UPDATE\idx\wks_avira-win32-en-pecl.idx'. [UPDLIB] [ERROR] Download manager: An error occurred inside the WinINet library. [UPDLIB] [ERROR] No other server...

Permalänk

Vad är det som händer med Avira??? Har haft problem med uppdateringarna nu i några månader från och till! Man funderar ju på att byta antivirus program.

Provade Avast 5 igår men det funkade uruselt för mig tyvärr! Så det gick bort...

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Av någon anledning funkar antivir utmärkt nu behövde göra några manuella uppdateringar men nu så funkar programmet. Kan ha två anledningar antingen har windows update rättat till något eller så har Avira uppdaterat något.

Permalänk

Provade avistallera avira och installera det på nytt men samma problem fortfarande!!! Dåligt....
Jaha, då kanske man måste hitta ett annat bra antivirus program då!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD