Permalänk
Robot

Behringer Truth b2031a

Lyckades komma över dessa bestar för under 1k inkl frakt, de skulle tydligen vara lite defekta men jag har inte hittat några fel på dem. De är aningen för stora för mitt rum men ibland får man krydda lite extra

Jag ska fixa ett par ordentliga högtalar fötter och sätta upp en ljudabsorbent bakom dem senare.

Använder ett Creative ljudkort atm så det får nog bli att uppgradera till ett Xonar snart.

Besök albumet: Behringer Truth b2031a av Frasse92

Permalänk
Avstängd

Vad är meningen med att skapa ett galleri UTAN bilder ???? Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo

Vad är meningen med att klaga 5 min efter att galleriet skapas?
Att folk aldrig lär sig, man måste skapa galleriet först sedan lägga in bilder, det kan man ju tycka du borde veta du du vart reggad sedan 05...

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har varit medlem här i 5 år borde du veta hur saker och ting fungerar.
Då kan du berätta hur man skapar ett galleri inklusive bilder INNAN man lägger upp det.

Permalänk
Inaktiv

Släng gärna upp bilder på datorn också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Seriöst, 5 år och fattar inte hur det fungerar med gallerier än..

OnT:
Fint, behövs bara fötter, annars kommer dom nog glida av bordet när du drar på för mycket bas

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det går inte att ladda upp bilder innan ett galleri har skapats.
Det går att ladda upp bilder efter att ett galleri har skapats.

OnT:
Trevligt pris för dom monstren.

Mvh r3mpuh

Permalänk

Gillade katten Något överdimensionerade högtalare såg det ut som. Hur stora är dom? Ger säkert väldigt bra ljud...

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå att köpa dem så billigt, tänkte att jag lätt skulle kunna få sålt dem för lika mycket jag gav för dem om jag ville. Men nu kan jag inte släppa dem ! 250 × 400 × 290 15 kg each

Permalänk
Medlem

Storlek på elementen?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Storlek på elementen?:)

Elementet ser ut att vara strax under en meter högt, kanske 0,7.

Jag vet dock inte hur brett det är eftersom bilden inte visar hela elementet.

Det ser också ut att vara ett vattenburet element.

Permalänk
Medlem

8"

Jag rekommenderar att få upp högtalarna typ 30 cm upp från bordet..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511

Högtalarelement.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511

Brukar vara lite emot folk som säger detta men det kan inte hjälpas just nu, LOL! Tack för skrattet!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Katten ser inte levande ut tycker jag, påminner starkt om ett gosedjur hehe.

grymma högtalare iaf, dock lite overkill kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse92
Eftersom du har varit medlem här i 5 år borde du veta hur saker och ting fungerar.
Då kan du berätta hur man skapar ett galleri inklusive bilder INNAN man lägger upp det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Seriöst, 5 år och fattar inte hur det fungerar med gallerier än..

OnT:
Fint, behövs bara fötter, annars kommer dom nog glida av bordet när du drar på för mycket bas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Det går inte att ladda upp bilder innan ett galleri har skapats.
Det går att ladda upp bilder efter att ett galleri har skapats.

OnT:
Trevligt pris för dom monstren.

Mvh r3mpuh

Ni behöver inte spamma detta 3 ggr till efter att den frsta har svarat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
8"

Jag rekommenderar att få upp högtalarna typ 30 cm upp från bordet..

Varför ska man ha dem så högt? Då får han ju diskanten e bra bit ovanför huvudet när han sitter vid datorn, borde ju inte vara så optimalt.

Btw TS, Grymma högtalare.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

8,75" basar och 40" wide element

Hade tänkt att bygga ställ/fötter så att högtalarna kommer en bit upp och så att den högra kommer lite längre ut.

Tror ni det kan vara värt att sätta en absorbent lite bredare än bordet och hög som högtalarna på väggen bakom, och flytta ner datorn på golvet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Varför ska man ha dem så högt? Då får han ju diskanten e bra bit ovanför huvudet när han sitter vid datorn, borde ju inte vara så optimalt.

Btw TS, Grymma högtalare.

Jag vet inte hur du och TS sitter, men mina öron är ca 120 cm från golvet när jag sitter vid datorn.
Öronen bör vara typ mitt mellan diskant och mellanregister. Dvs. lägre än diskanten.

Citat:

8,75" basar och 40" wide element

Hade tänkt att bygga ställ/fötter så att högtalarna kommer en bit upp och så att den högra kommer lite längre ut.

Tror ni det kan vara värt att sätta en absorbent lite bredare än bordet och hög som högtalarna på väggen bakom, och flytta ner datorn på golvet?

Att ha högtalarna lite friare och längre ifrån väggar.. och typ stående på golvstativ eller något stabilt - gör mer än en absorbent..
Men jag kan tänka mig att någon diffusor på väggen bakom dig, och istället flytta högtalarna längre ifrån dig, kan vara något att testa.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Fan vad less jag är... detta är ett datorforum för entusiaster, ingen zoologisk interessesite eller galleri för inredningsarkitekter. desutom har audiointeresserade egna forum där man diskuterar högtalare och annan brunvara...

Permalänk

Ser sjukt överdimensionerat ut! Inte estetiskt tilltalande alls, men säkerligen bra ljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Fan vad less jag är... detta är ett datorforum för entusiaster, ingen zoologisk interessesite eller galleri för inredningsarkitekter. desutom har audiointeresserade egna forum där man diskuterar högtalare och annan brunvara...

Synd för dig då, för det verkar som att de flesta utom du gillar galleriet.

Permalänk
Medlem

Snyggt, påminner lite om mitt skrivbord

http://i47.tinypic.com/292bkfr.jpg

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan inte hitta något mixerbord på bilderna. Hur kontrollerar du volymen?

Edit: Citera mig för annars vet jag inte om jag har fått svar

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Kan inte hitta något mixerbord på bilderna. Hur kontrollerar du volymen?

Edit: Citera mig för annars vet jag inte om jag har fått svar

De gör jag i datorn. Är det värt att skaffa någon extra pryl till det?

Permalänk
Citat:

De gör jag i datorn. Är det värt att skaffa någon extra pryl till det?

Ojdå, inte att rekommendera

Köp ett enkelt mixerbord till dem. Och vill man ha ut allt ur monitorerna skulle jag köpa ett riktigt ljudkort också, inte ett "vanligt" datorljudkort alltså. Men det är upp till en själv

Här är ett utmärkt mixerbord som passar dig:
http://www.thomann.de/se/the_tmixmix_502.htm

Jag skulle även köra med balanserade signalkablar till det, så du slipper störningar från elektroniken omkring. Behöver du hjälp med vilka är det bara säga till

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Ojdå, inte att rekommendera

Köp ett enkelt mixerbord till dem. Och vill man ha ut allt ur monitorerna skulle jag köpa ett riktigt ljudkort också, inte ett "vanligt" datorljudkort alltså. Men det är upp till en själv

Här är ett utmärkt mixerbord som passar dig:
http://www.thomann.de/se/the_tmixmix_502.htm

Jag skulle även köra med balanserade signalkablar till det, så du slipper störningar från elektroniken omkring. Behöver du hjälp med vilka är det bara säga till

Men varför? Jag hade tänkt att köpa ett Xonar ljudkort. Du får gärna komma med förslag om du förklarar varför Det ända jag stör mig på är att de brusar lite, även när ingen signalkabel är inkopplad.

Permalänk
Medlem

Söt kisse

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Snyggt, påminner lite om mitt skrivbord

http://i47.tinypic.com/292bkfr.jpg

Manligaste jag sett på forumet på länge
Grymt med musen i vänster hand också

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244