Permalänk
Medlem

Ny mobil 3000kr

Tjena

Min k750i har dött så jag behöver en ny mobil. Jag vill ha en med bra och smidig/snabb MP3 med bra ljud och möjlighet att använda Spotify på den. Bra kamera är en fördel men mobilkameror i allmänhet suger så det är inte så viktigt. Touchskärm är nästan obligatoriskt men om någon kan motivera för en mobil utan så sure, gör det, man kan alltid ändra sig.

Jag funderar på en Nokia 5800 men finns det några andra modeller i samma prisklass som är värda att överväga? Maxbudgeten ligger på 3000kr, gärna inte över 2500.

Permalänk

Jag skulle absolut ta en HTC Tattoo, inte bäst skärm och kamera, men Andorid är underbart till ett mycket bra pris. Vill du ha supe rbra skärm och hyfsad kamera tycker jag att du ska kika på Samsung GT-S8000 Jet
Jag vet inte, men jag tror inte att Spotify finns till Samsung, men jag vet inte. Till Tattoon finns det garanterat, det vet jag.

Permalänk
Medlem

Går att få iPhone 3G för 3000kr i bra skick på blocket eller tradera.

Permalänk

Skulle nog undvika tattoo, mest för att den verkar få det svårt att få nya apps på market på grund av sin lite udda upplösning samt att det är oklart om den kommer få uppdatering till android 2.X. Kolla in tre.se i veckan, de ska få in en Huawei 8220 som kan liknas vid HTC Hero men som kan bli betydligt billigare (Priset avslöjas imorgon på http://www.facebook.com/3Sverige )

Permalänk
Medlem

Nokia 5800 är det bästa för dina ändamål. De som skriver här verkar inte veta vad du är ute efter. Kolla KRAV först, kom med förslag sen ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

5800 är helt klart en trevlig och prisvärd lur som kan göra i princip allt man kan tänka sig :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Annars är ju ett alternativ Samsung Galaxy Spica också, Android + uppgraderingssäkrad till 2.0 iaf. Dock är kameran kass och den har ingen inbyggd radio (man kan iof streama radio istället om man vill ha det).

Är du inte uppbunden i ett abbonemang så har också Telia ett rätt ok erbjudande på den, särskilt om du vill ha spotify premium, då det ingår för halva priset i 6mån!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

5800!! jag använder den och det är de bästa köpet jag gjort på länge!!

Permalänk
Medlem

Spara lite och köp en Acer Liquid, 3500 spänn ifrån Expansys

Permalänk
Hedersmedlem

för de kraven: 5800

Permalänk
Medlem

OK

Det ser ut som att det blir en 5800.

Tack för alla synpunkter!:)