We Loved, We Played, now it's gone.......

Permalänk
Medlem

Det enda jag tycker är en bättre upplevelse att spela på pc är FPS. Men det skulle ju gå att ta bort helt om man gjorde en bra kontroll för fps till konsoll. Hur svårt kan det vara liksom...

Det skulle ju i princip ta bort pcn totalt från marknaden. Sen hade det ju varit bra om de kunde ha "dedicated" servers på konsollerna också. ^^

Annars finns det ju inte så mycket att klaga på. Lägger ju hellre 4 -5k på en ny konsoll istället för att uppdatera datorn för 4 -5 k varannat kvartal för att kunna spela alla nya skitspel till pc i högsta... ^¨

Visa signatur

not so fast

Permalänk

C.R.E.A.M.

så enkelt är det

Permalänk
Medlem

Och måste tillägga. Känns snarare som WoW dödade pc marknaden ,eftersom att de flesta som sitter och spelar på sin pc spelar WoW eller något annat menlöst MMORPG ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josuroli
PC-exklusiva spel görs knappt längre.

Det där är väl inte helt sant, om du bara tänker på stora titlar så ja, men om man tittar på alla spel så släpps det väl antagligen fler "pc-exklusiva" spel än till alla konsolerna tillsammans.

Citat:

Sanningen är väl att det bara är i Skandinavien, Tyskland, Holland, England och i USA som PC varit en stor spelplattform. Övriga världen föredrar konsoller och iom att konsollerna sålt in sig i PC-tunga länder så minskar den marknaden.

I västvärlden ja. Men PC är väldigt stort i Östeuropa och stora delar av Asien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Majoriteten blir sönderägda i fps spel spelade med mus och tagentbord. Alltså väljer de att spela konsoller där alla bra spelare blir handikappade. Det blir roligare för majoriteten.

Så är det med allt. En vanlig datorspelare blir sönderägd av en med IR och flera skärmar. Då är alla med en vanlig skärm handikappad.
Logiken felar så det sjunger om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
ni som heller lirar på konsoll än dator , vad är det som ni tycker är bättre där?

kontrollerna?
att man får sitta framför tv'n?

Att spelet fungerar utan problem och är skräddarsydda till handkontrollerna. Inte som till PC där konsolportarna fungerar till kontrollerna men är anpassade för alla.
Sedan tillkommer enkelheten och hur lätt det är att sitta med några kompisar eller familj och spela guitar hero. Det är bara plocka upp instrumenten och man vet att det aldrig blir strul.

Men att fråga varför någon hellre spelar på konsoll än dator är fel fråga. Allt handlar om vilka spel man vill spela. FPS kommer alltid vara bättre på en dator än på en konsoll medans sportspel alltid är bättre på konsoll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomnsterjohn
De allra roligaste pc-spelen jag någonsin spelat är de som ALDRIG hade fungerat på konsoll

WC3, SC, BF2, Crysis, WoW etc.

Dessa fem titlar anser jag aldrig hade fungerat vettigt på en konsoll.

WoW hade fungerat bättre för majoriteten på konsoll. Majoriteten är "clickers" som vänder sig omkring med tangentbordet och klickar med musen på spells. Just den här användarskalan hade tjänat ihop ENORMT med tid om dom hade spelat med en handkontroll istället. Just för att man tappar otroligt mycket tid med att föra musen över skärmen för att klicka på knappar.
Hade dom styrt sina karaktärer med en joypad hade dom kunnat röra på sig och samtidigt använda sina spells.

Dom enda som tappar just på det här sättet är dom bättre spelarna som använder sig av 50+ keybinds och använder musen för att vända sig i spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vad skulle en konsoll-lirare möjligen ha att klaga på hos oss, då spelen först görs till konsoll och portas till PC? Utöver att klaga på vårat klagande då.

På att spelen inte är optimerade. Se bara på MW2 hur dåligt det är optimerat på PS3 och 360.
Dom flesta spel kommer vara otroligt dåligt optimerade medans andra unika titlar är bättre.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Massa text

1. Det handlar inte om att olika spel passar bättre på olika platformar. Det handlar om hur man vill spela spelen. Det är där PC med dedicated servers vs konsolens matchmaking mot random people kommer in.

2. MW2 var inte dåligt optimerat. I alla fall inte på konsol. Det är bara det att konsolerna är riktigt riktigt gamla vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Det där är väl inte helt sant, om du bara tänker på stora titlar så ja, men om man tittar på alla spel så släpps det väl antagligen fler "pc-exklusiva" spel än till alla konsolerna tillsammans.

I västvärlden ja. Men PC är väldigt stort i Östeuropa och stora delar av Asien.

Jag tänker mest på stora titlar ja. Visst släpps det exklusiva titlar till PC, men det är ju inte som det var en gång i tiden.

PC har ju snabbt blivit skitstort i framförallt Ryssland, men dom är inte allt för kapitalstarka ännu för att vara någon större marknad. Kul dock att det kommer mer och mer spel från Ryssland, några är faktiskt riktigt bra också. Men för väst-orienterade spelföretag är Östeuropa en liten marknad. Det satsas mer på jänkare och japaneser, man ser gång på gång ser att vi i hela Europa blir pissigt behandlade för att vi inte är lika viktiga (ta bara PS3 som dröjde innan den kom hit, många prissätter 1$=1€ vilket gör att allt blir dyrare här).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
De konsolerna förstör dock är ju utveckling i de grafiska delarna i spelen.
Ps3an och Xboxen var maxad från start hårdvarumässigt om man kollar på spel.

(...)

Kolla bara spel som ff7 damn rötten grafik skulle jag vilja säga, men jävlar vilket grymt spel, och vad jag vet gjordes det till psx först.

Så de enda som fuckas med konsoller är utveckligen av de visuella delarna i spelen.

(...)

Det här är intressant: Konsolmarknaden håller tillbaka den grafiska utvecklingen som i sin tur är en stor anledningen till att konsolmarknaden vuxit sig såpass stor. Om spelare brydde sig mindre om bra grafik/animeringar/röstskådespelare/musik skulle spelen kunna utvecklas med betydligt mindre personal vilket skulle bli betydligt billigare vilket i sin tur skulle kunna leda till att det skulle vara mer lönsamt att inte bara utveckla ett fåtal stortitlar.

Men det är bara vad jag tror

Sen vill jag inflika att FF7 ansågs vara bländande vackert när det kom!

Gamespot: "This is the most dazzling visual experience to date on any console."

IGN: . "FF7's graphics are light years beyond anything ever seen on the PlayStation, making Wild Arms look like a Yarouze demo (we have nothing against Wild Arms, but FF7 is that good). "

Tycker själv att det fortfarande är snyggt. Bra design väger betydligt tyngre än högupplösta texturer.

Permalänk
Medlem

konsollmuppar tänker på CS och jobb när dom hör "PC" fast har igentligen ingen aning om vilka underbara spel som finns till pc. (dom flesta som lirar xbox som jag känner)
Har själv haft ett kexbox men det går ju bara sönder. har lämnat in det ca 4 ggr och nu ligger det i en flyttkartong och har skräpat i ett år snart.

Tycker inte om konsoll alls, fins dom som gör. Bryr mig inte så mycket.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
1. Det handlar inte om att olika spel passar bättre på olika platformar. Det handlar om hur man vill spela spelen. Det är där PC med dedicated servers vs konsolens matchmaking mot random people kommer in.

2. MW2 var inte dåligt optimerat. I alla fall inte på konsol. Det är bara det att konsolerna är riktigt riktigt gamla vid det här laget.

2. MW2 är dåligt optimerat på konsol jo, 60fps i 1024x640 på PS3 och 1280x720 på 360, båda körs i Medium! Förstår inte hur folk orkar lira på sådana upplösningar.. justja! Dom tror ju att dom lirar i 1080p bara för att TVn kan skala upp ;D

1. Olika spel passar visst olika på olika plattformar, se bara på RTS och MMO.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666

WoW hade fungerat bättre för majoriteten på konsoll. Majoriteten är "clickers" som vänder sig omkring med tangentbordet och klickar med musen på spells. Just den här användarskalan hade tjänat ihop ENORMT med tid om dom hade spelat med en handkontroll istället. Just för att man tappar otroligt mycket tid med att föra musen över skärmen för att klicka på knappar.
Hade dom styrt sina karaktärer med en joypad hade dom kunnat röra på sig och samtidigt använda sina spells.

Alltså du vet ju verkligen inte ens vad du pratar om.. Hur fan ska man kunna ha ca 50 skills och använda alla dessa smidigt på en kontroll som har väldigt få knappar. Och hur ska du targeta alla fiender som kommer på skärmen? Isåfall måste dom förenkla spelet TUSENTALS gånger mer än vad dom har gjort redan.

Detta/MMO är inte som Dragon Age eller Sacred 2, där man klarar sig på 5st skills. Och du vet väl att clickers, klickar för att det är deras spelstil, dom förlorar ingenting på att klicka, dom kan fortfarande gå om du inte märkt det, vilket du tydligen inte har gjort då du inte ens vet vadfan du pratar om, det har du väl aldrig gjort.

Man kan klicka runt och göra hur mkt man vill med musen, du kan fortfarande gå med wasd/piltangenter eller om man vill binda till numpad.

Och om du är smart så brukar man stapla alla sina skills i en hög nära varandra, dom man använder ofta dvs, och sedan behöver man inte dra musen tvärs över skärmen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag hoppas fakiskt att DX11 och 3d-skärmar kommer att vara vändpunkten för dåliga portningar till PC. En bra DX9 titel kommer att framstå som ganska trist kontra en riktigt bra DX11 titel med 3d-teknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
2. MW2 är dåligt optimerat på konsol jo, 60fps i 1024x640 på PS3 och 1280x720 på 360, båda körs i Medium! Förstår inte hur folk orkar lira på sådana upplösningar.. justja! Dom tror ju att dom lirar i 1080p bara för att TVn kan skala upp ;D

1. Olika spel passar visst olika på olika plattformar, se bara på RTS och MMO.

kör konsoll med 60 fps i mw2?
Trodde det var 30 fps på konsoll.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
kör konsoll med 60 fps i mw2?
Trodde det var 30 fps på konsoll.

60fps ja, men dom konkar ju med att ta bort visuella grejjer och dessutom dumma ned spelet och köra det i superlåg 90 tals upplösning

ett 6600gt får samma fps om jag inte kommer ihåg fel i mw2 på 1024x640.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
2. MW2 är dåligt optimerat på konsol jo, 60fps i 1024x640 på PS3 och 1280x720 på 360, båda körs i Medium! Förstår inte hur folk orkar lira på sådana upplösningar.. justja! Dom tror ju att dom lirar i 1080p bara för att TVn kan skala upp ;D

1. Olika spel passar visst olika på olika plattformar, se bara på RTS och MMO.

Får jag bara påpeka då att MW2 är dåligt optimerat på ALLA platformar. Troligen för att IW inte la ner ett skit på det. Titta på husen, fyrkanter med texturer. Mycket kärlek där.

Min "hoppas" teori är att AV tvingade IW att göra detta skitspel utan DS m.m. och att IW gjorde det dåligt för att dom verkligen inte ville göra spelet så här.
Förhoppningsvis så hoppar alla av IW och startar något nytt. Någoutvecklare inriktat på PC.

Edit: Konsol spel kör för övrigt i runt 30 FPS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Att spelet fungerar utan problem och är skräddarsydda till handkontrollerna. Inte som till PC där konsolportarna fungerar till kontrollerna men är anpassade för alla.
Sedan tillkommer enkelheten och hur lätt det är att sitta med några kompisar eller familj och spela guitar hero. Det är bara plocka upp instrumenten och man vet att det aldrig blir strul.

Att jämföra ett spel som Guitar Hero är väldigt orelevant för denna tråden, då det är ett spel som bara skriker konsoll! Så ett sådant spel håller jag med om till 100% att det hör hemma på den planen, men FPS (som du även sa) passar MYCKET bättre på PC, vilket jag tycker borde vara slutdiskuterat vid det här laget. Jag förstår att folk kan ha trevligt i soffan med CoD MW2 framför sig, och jag kan säkert ha jävligt roligt med min Motorcross på vatten, men den hör helt enkelt inte hemma där!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
På att spelen inte är optimerade. Se bara på MW2 hur dåligt det är optimerat på PS3 och 360.

Du måste skoja om du säger att MW2 är dåligt optimerat (Okej, nu har jag inte spelat just det spelet speciellt mycket på konsoll (tack och lov!), men har svårt att tänka mig att det är så illa att man kan kalla det dåligt optimerat) Jag hoppas du vet att hårdvaran som sitter i dagens "next-gen" konsoller är i samma klass som en 5 år gammal top-of-the-line dator (DÅ! Vilket fan inte är bra idag), så folket borde uppskatta mer vad utvecklarna lyckas göra på så pass gamla prylar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
ett 6600gt får samma fps om jag inte kommer ihåg fel i mw2 på 1024x640.

Läs ovanstående... Kortet i Xbox 360 motsvarar ett ATI i X19xx -serien (HD2k -serien? Blev osäker ), så jag förstår inte hur folk fortfarande kan förvänta sig mirakel. Klart trånga spel som Bioshock kan fås "snygga", men det är något helt annat än att ha en större bana (speciellt online om nått!) med över 12 spelare samtidigt och fortfarande fixa acceptabla antal bilder per sekund.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd

Fast bra multiplayer spel köps ju endå av alla på pc? Typ battlefield 2?
Då kan de ju inte klaga på piratkopiering. Gör fler multiplayer fps speL!
Jag vill spela episka krig

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Fast bra multiplayer spel köps ju endå av alla på pc? Typ battlefield 2?
Då kan de ju inte klaga på piratkopiering. Gör fler multiplayer fps speL!
Jag vill spela episka krig

Håller med! Tex BF2 där man måste ha köpt spelet för att spela online.

"Battlefield 2 has sales of over 2,250,000 copies worldwide, as of July 2006"

Lär ju vara mycket mer nu, plus att det säljs fortfarande mycket, http://www.bfhq.se/forums.php?m=posts&q=39425

Några awards:
GamespotBest Multiplayer game of 2005

Maximum PC's 2006 Multiplayer game of the Year Award

Game Critics Awards Best Online Multiplayer 2005

Så det går att göra ett PC only mp fps som säljer bra. Det görs helt enkelt för mycket skit spel nuförtiden såklart inte folk köper då, massa kassa konsol portar hit och dit.

Permalänk
Medlem

BF2 kom väl ändå ut innan konsolmarknaden hade slagit igenom på stort när det gällde multiplayer. Problemet är hur de ser ut idag, då PC försummas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
BF2 kom väl ändå ut innan konsolmarknaden hade slagit igenom på stort när det gällde multiplayer. Problemet är hur de ser ut idag, då PC försummas.

Socom anyone? BFMC anyone?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Socom anyone? BFMC anyone?

Det var väl också några miljoner som spelade Halo när det begav sig.

Visa signatur

För mycket custom för att skriva.

Permalänk

Det känns som om några av problemen som tagits upp i den här tråden skulle kunna lösas av att det släpptes mus+tangentbord till konsolerna.

Men det kommer väl inte att hända för nu har alla konsolkrigare vant sig vid kontrollerna och skulle tycka att det var fusk om PC-människorna gick över till konsol. Sedan vill väl inte MS att folk ska sluta köpa speldatorer med windows.

Tror jag ska testa XFPS, XIM etc. men det blir nog inte samma FPS-känsla ändå.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Re: We Loved, We Played, now it's gone.......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
En modern PC har kapaciteten att Knu**a sönder vilken konsol som hellst på alla sett och vis!

Jag tänkte fråga om du har fel på din L-tangent, men sen såg jag att du använder hur många L som helst i den där meningen. Alla förstår att du skrev "knulla sönder", om du ska hålla på att anstränga dig sådär kan du ju t.ex. skita i att svära från första början. Det är inte som om du censurerar dig själv med det där.

Hur som helst går utvecklingen till Xbox för att

1) Inte lika många piratkopierar där
2) Det är mycket lättare att optimera ett spel för EN uppsättning hårdvara än 10,000 olika kombinationer

Permalänk
Medlem

Tycker dom kan sluta tillverka pc-spel och bara göra spel till xbox

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Tycker dom kan sluta tillverka pc-spel och bara göra spel till xbox

Varför hänga på ett PC forum?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Tycker dom kan sluta tillverka pc-spel och bara göra spel till xbox

Vilken bra idé, vi slutar tillverka pc-spel i 6 år så har konsollerna kommit ikapp pc-spelen

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

bästa spelen är vanligt rollspel,drakar och demoner (91: ans upplaga) och mutant med en bra rollspelsledare förstås.
tråkigt om man inte har testat de om man gillar wow tex.
annars ä de nog nintendo 8 bit och amiga som va roligast för mig ,lite sega oxå (dungeons and dragons:warriors of the eternal sun)
pc spel ä de nog might and magic serien (6,7,8 och 9) som är bäst.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Tycker dom kan sluta tillverka pc-spel och bara göra spel till xbox

Kan du inte utveckla dig lite? Det du säger betyder ju inget om du inte motiverar dig. Just nu kan man räkna dig till bottenskrapet av folket här på sweclockers om man ska bedömma dig efter ditt inlägg.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
bästa spelen är vanligt rollspel,drakar och demoner (91: ans upplaga) och mutant med en bra rollspelsledare förstås.
tråkigt om man inte har testat de om man gillar wow tex.
annars ä de nog nintendo 8 bit och amiga som va roligast för mig ,lite sega oxå (dungeons and dragons:warriors of the eternal sun)
pc spel ä de nog might and magic serien (6,7,8 och 9) som är bäst.

Oj vilka minnen du drar upp nu. mmmmmmm Mutant mmmmmmm Drakar och Demoner mmmmmm och som lite paus kollade man på transformers the momvie (den tecknade alltså (wow vilken musik i den, Dare och The touch med Stan Bush bland annat) Oj nu drömde jag iväg sådär 20 år

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar: Köp en konsoll, ändå där seriösa spelandet började och fortfarande är som bäst

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom