Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Cebit 2010

Tja alla sweclockers !

Tänkte kolla vilka det är som ska till Cebit 2010?. Jag sitter här med mina biljetter men vet inte hur man ska ta sig dit och hem billigast ?

någon som redan kollat upp resplaner ?

jag bor i väst sverige så om det är någon som har förslag på hur man tar sig dit billig så skriv gärna !

sen även om någon kanske vet ifall man kan köpa datorkomponenter på plats ?

Visa signatur

LÅL

Permalänk

Vad jag vet så går det inte att köpa komponenter där nere, brukar vara där vartannat år, vilket innebär att jag inte ska dit i år tyvärr Har dock biljetter för hela eventet..

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag var där förra året. Vi sprang igenom hela skiten på en dag, sen slog vi oss ner i ölstugan (en av europas största, om inte europas största rentutav) andra dagen och tog det lugnt.

Blev lite besviken då 80% av allt var på tyska för tyskar. Föreläsningarna var nästan uteslutande på tyska.. En var på engelska och det var med en f.d. Googleanställd som pratade om något projekt, missade dock det :/

Man kan inte köpa datorkomponenter. Kanske någonstans, men överlag så är det kört. Däremot så finns det sjukt mycket freebies att samla på sig, dock mest skit.

Vi åkte med en organiserad bussresa som körde från Örebro med halva lasset folk och sedan förbi malmö och hämtade upp oss (från vxo) och sedan med färja över till deutschland. Nu betalade ju min utbildning detta, men vad jag har för mig så gick resan inte på mer än en lusentapp per person (ink boende och biljett till Cebit)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jodå jag ska dit med farsan min , vi tar bilen (från jkpg) till gbg sedan stenaline till kil sen därifrån till hannover! Vet inte om detta är billigast men alltid gött att ha med bilen ner och så sover vi på båten så man är pigg nästa dag!

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ska dit tillsammans med en kompis från nätverk och cirka 40 andra pers.
En lärare hade fixat biljetter så det som ingår för 1500kr är buss, vandrarhem i Bremen och sedan tredagarsbiljett till mässan. Nåt som blir lite trevligt är att få åka snabbtåg från Bremen till Hannover.

Min första mässa och första gången utomlands så detta är helt jäkla hyper för mig och min kompis.

Permalänk
Medlem

Kan passa på att tipsa om FMX mässan nere i Stuttgart den 4-7 maj för er som är intresserade av animation, effekter och spel.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."