Permalänk
Medlem

dx11/spel laptop

Hej. Jag är i banorna att köpa en ny dator, vilket ska bli en spel laptop.

Men vill inte köpa nått som inte stöder dx11. Har kollat runt lite, och är deviltech /utomlands det ända alternativet?

När beräknas en "bra" speldator komma till butiker i sverige?

Tack.

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en riktigt bra DX11 dator för spelande så är ASUS G73 det enda riktiga valet tills vidare, de sämre korten kommer inte ens i närheten av prestandan (Och Acer Aspire 8942g är usel även om den borde vara #2)

Tror att Rozzy sade att ASUS G73 borde komma runt Q2 enligt Alina? Och då troligen något dyrare än import. Fast det kan säkert släppas något emellan som jag inte har koll på.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Inaktiv

nej du har ju alltid alienware vilket finns i sverige (dell)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
nej du har ju alltid alienware vilket finns i sverige (dell)

Har svenska Alienware alternativ för DX11 kort?

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Har svenska Alienware alternativ för DX11 kort?

Dom grafikkorten som sitter i dells har inte det, iaf inte det jag har sett.

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk

Hp's envy 15 har ju 5830, och verkar finnas i lager i sverige. Kostar dock mer än en asus g73, och vill minnas att den blir ganska varm. Inte konstigt när dom har tryckt i sån hårdvara i ett så litet chassie.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540248

Permalänk
Medlem

Samt att 5830 inte är ett speciellt bra kort till att börja med (om man jämför med andra GPUer till spel), t.ex. GTX 260m klår det med hästlängder.

Visa signatur

Permalänk

Nä dom 5830 som finns verkar lida kraftigt av det långsamma gddr3 minnet, men gpu är den samma som i ett 5870. Man undrar nästan om det är nåt fel med drivrutiner eller nåt sånt, för så långsamt så att prestandan blir i princip som ett 5650 är ju riktigt illa. Fortfarande 128bit buss ju, skulle helt klart avvakta när det gäller 5830.

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en Envy 15-1190! Har varit i valet och kvalet, men den känns tillräckligt bra för att kunna bli min desktop replacement. Det är ju mest grafiken man tvekar lite på, men jag har inte lika höga krav på "allt på max" längre så det är nog ok. Nu ska man bara stå ut med väntan också...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Du kan va lugn, senare tester av envy 15 har visat på runt 10k i 3dmark06. Alltså helt i nivå med gtx260m. Tyckte dom tidiga låga resultaten lät högst orimliga med tanke på gpu'n, och det visade sig stämma.

Såg en på notebookreview som fått en bit över 10k i 3dmark06 med en envy 15(överklockad gpu)

Permalänk
Medlem

Det låter ju fint, så länge den presterar bättre än min "gamla" MSI GT628 som tyvärr dog så är jag nöjd! Får väl ta och plöja trådarna på Notebookreview, har för mig att den är rätt lång dock.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Det låter ju fint, så länge den presterar bättre än min "gamla" MSI GT628 som tyvärr dog så är jag nöjd! Får väl ta och plöja trådarna på Notebookreview, har för mig att den är rätt lång dock.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=453084

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=453084

Japp nu har man läst på Det ser ju lovande ut, kommer att duga mycket fint för mig! Har två 2Gb stickor minne hemma också, så jag kommer att köra laptop med 8Gb ram haha. Blir väl omedelbar ominstallation av Win7, har hört att HP är glada i att tokbloata operativsystemet.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Min hp kom inte med så farligt mkt bloat tycker jag. Mest länkar till massa skräp, dock inte så farligt mycket installerade program.

Men det är absolut klokt att göra det direkt isf, efter att man använt datorn några månader så har man ju massa prylar som ryker vid en ominstallation.