Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vem tillverkar operatörerns SIM-kort?

Permalänk
Avstängd

Vem tillverkar operatörerns SIM-kort?

Hejsan grabbar, tjejer, religiösa och sist men inte minst alla datorintresserade.:D

Jag undrar kort och gott: vem gör mobiloperatörernas SIM-kort? Finns det en fabrik som gör dessa eller hur går det till?^^ Jag tänker mig att det ska vara rätt så "olönsamt" att ha en fabrik som bara gör SIM-kort, eller?;P Eller - i det fall det finns en SIM-fabrik - gör fabriken flera saker kombinerat?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Vet att strålfors sysslar med mycket sånt även de flesta betalkort och passerkort. fd skattemärkerna. typ alla räkningar och sånt dvs en jävlans massa

(Har jobbar där)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Vem tillverkar operatörerns SIM-kort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Hejsan grabbar, tjejer, religiösa och sist men inte minst alla datorintresserade.:D

Jag undrar kort och gott: vem gör mobiloperatörernas SIM-kort? Finns det en fabrik som gör dessa eller hur går det till?^^ Jag tänker mig att det ska vara rätt så "olönsamt" att ha en fabrik som bara gör SIM-kort, eller?;P Eller - i det fall det finns en SIM-fabrik - gör fabriken flera saker kombinerat?

http://www.globalsources.com/gsol/I/SIM-card-manufacturers/b/...

Till stor del kineser, men vet att det finns nån fabrik i Tyskland som gör simkort också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
http://www.globalsources.com/gsol/I/SIM-card-manufacturers/b/...

Till stor del kineser, men vet att det finns nån fabrik i Tyskland som gör simkort också.

Ja där ser man.:P Ingen fråga är för stor (kanske för stor) eller i varje fall inte för liten att ställas.:) Man lär sig nåt nytt varje dag.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara mer olönsamt att tillverka simkort än något annat?

Permalänk
Medlem

Om man ser till hur jävla många sim-kort en liten butik som vi gör slut på på ett år, så är det knappast en icke lönsam marknad. Skulle tro att vi går igenom runt 8 simkort per dag om man slår ut det på ett år. 133 225 simkort per år alltså. På en butik, och vi är jävligt små.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Om man ser till hur jävla många sim-kort en liten butik som vi gör slut på på ett år, så är det knappast en icke lönsam marknad. Skulle tro att vi går igenom runt 8 simkort per dag om man slår ut det på ett år. 133 225 simkort per år alltså. På en butik, och vi är jävligt små.

Hur får du 8x365 till 133255 simkort?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Hur får du 8x365 till 133255 simkort?

Jag gissar på att han tog 365x365. Felräkning helt klart
8x365 är 2920 och inget annat.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Avstängd

Kommer säkert gå skitbra nu när det visat sig att kontokort med chip o pin blivit knäckta. Fast sim korten kommer väl gå åt som smör fortfarande, folk gillar o köpa nya 24/7 verkar det som.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se