Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Vilken av dessa två datorer är bäst (4000-kronorsklassen)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Tycker inte den stör mej Jag har haft datorn på 30cm från mej på nätterna Och mej har den inte stört alls Jag har sovit riktigt gott

Har du den nyare modellen med bättre processor? Kanske har den bättre fläktstyrning?

Skulle ju även komma någon Biosuppdatering som skulle dra ner på fläkten eller?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Har du den nyare modellen med bättre processor? Kanske har den bättre fläktstyrning?

Skulle ju även komma någon Biosuppdatering som skulle dra ner på fläkten eller?

Jag har QL-66 2200mhz Och har i princip sovit bredvid datorn sen jag köpte den Biosuppdatering har jag ingen koll på

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Hur mycket ljud man tål när man sover är ju ganska subjektivt...

Min nuvarande dator låter ungefär som en fön på lägsta nivå och är i bästa fall tyst halva tiden, men oftast mindre än så - ibland knappt alls.

Permalänk
Medlem

vilken dator rekomendera ni om man vill ha så billig som möjligt och ha hdmi på den ? ska bara surfa på den och ha den kopplad till stereon

Permalänk

Re: HP 615

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik_rr
Jag har problem med att installera Windows 7 64-bitars på min HP 615!
Den klagar på att det saknas drivrutiner till DVD-läsaren?

Låter konstigt men släng över W7 på ett usbminne och installera därifrån
http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-v...

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: HP 615

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Låter konstigt men släng över W7 på ett usbminne och installera därifrån
http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-v...

Glöm mitt förra inlägg. Det var fel på den Windows-skivan jag hade, skaffade en annan idag och nu gick det hur bra som helst att installera Win 7 X64. Beställde även 2GB ram från A-data idag så man får nytta av ominstallationen!

Måste säga att jag gillar denna dator, ruggigt prisvärd!
Tänkte först köpa en 13" MacBook Pro men det var liksom inte värt så mycket mer pengar för så lite fördelar. Touchpaden på HP'n är riktigt bra också, lite mindre än Apples men bra mycket bättre än tjejens Dell.

Visa signatur

DFI Lanparty nf2 Ultra B | AMD Athlon XP Barton 1833Mhz/2500+ @ 2150Mhz (215x10) 1,651 | 3x 512mb noname crap | Hitachi 250gb sata | Radeon 9800 128 mb

Permalänk
Medlem

Jag har haft datorn ett tag nu och jag måste säga att jag är GRYMT nöjd! Jag har beställt till 2GB minne idag också. Tänkte installera det i helgen. Är det något man skall tänka på vid installationen?

Beställde samtidigt en cool Targus- mus.

http://www.targus.com/us/product_details.aspx?sku=AMU76US

Targus gör grymma prylar.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Jag har haft datorn ett tag nu och jag måste säga att jag är GRYMT nöjd! Jag har beställt till 2GB minne idag också. Tänkte installera det i helgen. Är det något man skall tänka på vid installationen?

Kul att du är nöjd med datorn Det är bara att trycka in minnet inga konstigheter alls Men om du har 32bits OS kommer du troligtvis bara att kunna använda 2,75MB av dina 4GB

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Petat i minnet nu. Tror att det var bra att jag läste manualen först. Den bekräftade det jag trodde nämligen att man skall ta bort batteriet först.

Retar mig dock lite på att jag betalade mer för ett PC5300- minne än ett PC6400- minne.... Hade lite bråttom när jag beställde.

Minnet som sitter i från början är ett A- DATA DDR2 PC6400- minne som körs i 667MHz. Nåväl, resultat blev bra och timingen är den samma på bägge.

Nästa steg blir att blåsa datorn och lägga in W7 64.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix