Permalänk
Medlem

Bärbar acer dator spelbar?

Tja !

Jag har tänkt och köpa en Acer E525-902G16MI med 2gig ram Intel Celeron 2,2ghz och så hade den Intel GMA 4500mhd är det nått bra att spela på för jag är inte så bra på bärbara datorer?

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/1239A?opendocum... länk till datorn.

(jag har tänkt och spela typ CSS/WoW/Runes of magic/cs/)

Visa signatur

Intel Core i5 2300k 3,3GHz,-> Corsair Dominator 8GiG 1600mhz,-> Samsung Spinpoint F3 1TB, ->Asus Radeon hd 6870 OC

Permalänk
Avstängd

Värdelöst grafikkort

http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=820

CS fungerar bra vid 1024x768 vid "high settings"

WoW kan väl gå ann vid låga inställningar.

Så länge du inte vill spela nyare spel så är det väl inget dumt val för 3000kr.

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från acer. det är skräp

enligt amerikanska försäkrings bolag så går 30% av alla acer laptops sönder innom 3 år. (dom ligger först på listan)

längst ner ligger asus.

Man får vad man betalar för

Permalänk
Medlem

Jo jag kollade runt och hittade den här en compaq med 3gig ram minne och en AMD anthlon 2,1 ghz,, Är den något vettigare till spel?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=107112

Visa signatur

Intel Core i5 2300k 3,3GHz,-> Corsair Dominator 8GiG 1600mhz,-> Samsung Spinpoint F3 1TB, ->Asus Radeon hd 6870 OC

Permalänk
Avstängd

Bättre, men jag tror inte du kommer bli helt nöjd ändå. Vad får den kosta som mest?

Permalänk
Medlem

4000kr helst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Håll dig borta från acer. det är skräp

enligt amerikanska försäkrings bolag så går 30% av alla acer laptops sönder innom 3 år. (dom ligger först på listan)

längst ner ligger asus.

Man får vad man betalar för

Jag tar jättegärna en länk på att 30% av alla acer laptops går sönder inom 3 år tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Jag tar jättegärna en länk på att 30% av alla acer laptops går sönder inom 3 år tack!

jag med tack. då jag har haft 3 st acer bärbara och alla har funkat klockrent,

har just nu en acer aspire 7740g och är tok nöjd med den

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Citat:

http://blog.laptopmag.com/laptop-fail-happens-to-20-30-of-not...

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Där står det 23%.

Permalänk
Medlem

ja jag sa inget om 30%.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Där står det 23%.

pilliplutt förlåt att jag missade med 7%

Permalänk
Medlem
Citat:

pilliplutt förlåt att jag missade med 7%

Jo men det är en rätt stor skillnad här. Om 7% är struntsamma så är ju alla laptoptillverkare på samma nivå.
Inte för att vara partisk men att ha lite riktiga bevis på att just Acer skulle vara extra kassa skulle ju bara hjälpa om jag skulle vara tvungen att lämna in min om den krånglade. Det känns ofta som att det är mycket snack om att vissa tillverkare är dåliga men det är oftast folk som blivit brända som gnäller och väldigt sällan objektiva fakta.

Permalänk
Medlem

Jag hade en acer travelmate under tiden i lumpen, den blev släng på lastbils tak och använd i extrema situationer som var riktigt dammiga,fuktiga och extremt varma, den funkade klockrent och fungerar än idag,
Bara för att något diagram säger vise versa döljer det oftast en sanning, Hur många datorer är testet utfört på, vad jag vet så har acer störst marknad i andra länder och om det finns många fler av en dator är det väl klart att många fler av det märket går sönder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av visa
Jag hade en acer travelmate under tiden i lumpen, den blev släng på lastbils tak och använd i extrema situationer som var riktigt dammiga,fuktiga och extremt varma, den funkade klockrent och fungerar än idag,
Bara för att något diagram säger vise versa döljer det oftast en sanning, Hur många datorer är testet utfört på, vad jag vet så har acer störst marknad i andra länder och om det finns många fler av en dator är det väl klart att många fler av det märket går sönder.

Eh... jag tror inte riktigt att du förstår hur procentsatser fungerar. Testet visar att om du tar 100 HP-datorer kommer i genomsnitt ~25 gå sönder inom 3 år. Tar du 100 Acer-datorer kommer i genomsnitt ~23 gå sönder inom 3 år, etc. Det har inget att göra med hur många datorer som säljs av respektive märke.

Att just din dator fungerar säger ingenting. Säg att det fanns ett märke där 999 av 1000 datorer pajade inom 10 dagar. Snubben som hade den där 1000:e datorn som inte pajade skulle givetvis säga "vad snackar ni om, min dator fungerar perfekt".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men det är en rätt stor skillnad här. Om 7% är struntsamma så är ju alla laptoptillverkare på samma nivå.
Inte för att vara partisk men att ha lite riktiga bevis på att just Acer skulle vara extra kassa skulle ju bara hjälpa om jag skulle vara tvungen att lämna in min om den krånglade. Det känns ofta som att det är mycket snack om att vissa tillverkare är dåliga men det är oftast folk som blivit brända som gnäller och väldigt sällan objektiva fakta.

Asus Är en världsledande moderkort.. ljud kort.. grafik kort..

och dom har lägst % trasiga datorer 1+1=2

Permalänk

Acer 7740G

Tänkte köpa mig en Acer 7740G. Har sett den "in action" med senaste Collin Mc. Det såg mycket bra ut för att vara en laptop i den prisklassen.

Har försökt att få reda på om HDMI stöder 1080p/Full-HD när den interna skärmen är avstängd? Men det ska tydligen vara svårt att få ett svar på detta på den versionen med Blu-Ray.

Den som har en kanske kan berätta något?

Permalänk
Medlem

Varför skulle den inte klara 1080p med hdmi + stänga av skärmen?

Permalänk

Nja

vad jag menade med det är max upplösningen enligt spec är 1600 x 900, men om man tar ut video via HDMI och samtidigt har den interna skärmen avstängd så ska man eventuellt kunna få ut video i Full-HD. Det verkar inte vara alla laptops som klarar att pumpa ut det? Det var i alla fall vad killen i en butik påstod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Asus Är en världsledande moderkort.. ljud kort.. grafik kort..

och dom har lägst % trasiga datorer 1+1=2

Haha, du är rolig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guppgupp
Eh... jag tror inte riktigt att du förstår hur procentsatser fungerar. Testet visar att om du tar 100 HP-datorer kommer i genomsnitt ~25 gå sönder inom 3 år. Tar du 100 Acer-datorer kommer i genomsnitt ~23 gå sönder inom 3 år, etc. Det har inget att göra med hur många datorer som säljs av respektive märke.

Att just din dator fungerar säger ingenting. Säg att det fanns ett märke där 999 av 1000 datorer pajade inom 10 dagar. Snubben som hade den där 1000:e datorn som inte pajade skulle givetvis säga "vad snackar ni om, min dator fungerar perfekt".

"Testet" visar ju inte på något alls om man ska vara krass då det bland annat inte framgår hur många datorer av varje märke som gått sönder så skillnaden kan knappast påstås vara signifikant mellan märkena.
Men jag säger inte att man inte får ta det SquareTrade skrivit på dödligt allvar om man vill det, men man ska lära sig att vara källkritisk också.

Permalänk

Re: Nja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickerules
vad jag menade med det är max upplösningen enligt spec är 1600 x 900, men om man tar ut video via HDMI och samtidigt har den interna skärmen avstängd så ska man eventuellt kunna få ut video i Full-HD. Det verkar inte vara alla laptops som klarar att pumpa ut det? Det var i alla fall vad killen i en butik påstod.

Det är rent BS, du kan köra fullHD via hdmi med båda skärmarna på(naturligtvis inte fullhd på laptop skärmen då). Lyssna inte på säljare i butik, dom är ju trots allt säljare.

Laptop panelen har max upplösning på 1600x900, men det har inget med att göra vilken upplösning grafikkortet klarar av.

Permalänk

Tack, thereal_twisted