Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Jo håller med. Granater är enda som kan döda många. Kommer man i rygg på 3 pers, är man körd med de flesta vapen.

Permalänk

Japp det suger fan.. Hoppas att det är buggat och att DICE fixar det till release..

Permalänk

hc

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Sluta spraya och sikta ordentligt, det funkar för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin

Fungerar för mig också, så fort man börjar spraya är det KÖRT! Burst på 3-4 skott i brösthöjd och de dör ju.

Permalänk
Medlem

Inte ens granater kan döda flera ibland....

Har ju hänt mig som exempel att 3-4 pers står och defusar en box och jag drar iväg en 40mm och 1 pers dör bara..... Ser lite fult ut när sånt händer men.

Permalänk
Keeper of Traditions

explosioner i allmänhet gör ALLDELES för lite skada... jag drog iväg en hel drös av raketer från helikoptern mot en infanterist, alla var precis bredvid i princip, men han bara fortsatte springa.... Då blir man sur, kan jag lova!

Vill man döda grupper av infanterister så är det bara att ta blackhawken, flyga strax över marknivå och plöja igenom allt som står ivägen. Att sen höra alla klagomål gör det bara roligare.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

håller med om att varje skott inte skadar mkt, och granatkastarna är helt värdelösa att döda med ( är väl bra iofs så att det inte blir som i CoD MW2) de duger bara till att spränga sönder väggar etc tycker även att styrningen känns oprecis

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Som sagt, spela HC servers istället så slipper ni gnälla om att man inte dör.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att 40mm granaterna inte gör så mycket skada dom blir bara fruktansvärt störande om dom är för bra, speciellt när man som assult har obegränsat med ammo. Men håller med om apache raketerna är väldigt mesiga.

Mycket roligt och intesivt spel!

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
Som sagt, spela HC servers istället så slipper ni gnälla om att man inte dör.

Jovisst, men ibland kan det vara skönt att köra vanligt, och då vill man inte vara tvungen skicka iväg 200 raketer för att döda en infanterist.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jovisst, men ibland kan det vara skönt att köra vanligt, och då vill man inte vara tvungen skicka iväg 200 raketer för att döda en infanterist.

Du måste missa rätt så grovt, alternativt så har du fördröjning. För folk dör av en missilsalva från helikoptern på normal. Det som skadar för lite är möjligtvis vanliga skott, men det har jag löst genom att köra HC.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin

Jag förstår hur du tänker "ännu en cs unge som sprayar". Men så är det inte, jag skulle se mig själv som bättre än medel i fps spel. Spelat sen bf 1942. Ligger alltid i top3 när jag spelar betan.

Visst kan man plocka 2-3st om man kan döda en och sedan gömma sig och sedan en till förutsatt att dom inte ser vart man står t.ex i ett hus. Men är man vid en buske eller liknade så kan man hälsa hem med vanligt vapen om man dödar en de två andra vänder sig och skjuter. Det tar helt enkelt för lång tid vilket för mig dödar lite av känslan. Det uppmuntrar att inte vara skillad på något sätt känner jag. Sen siktar jag naturligtvis, som jag nämnde så ser man när man träffar vare sig man sprayar eller ej.

EDIT: Tyvärr så kommer HC med mer konsekvenserän att man bara tål mindre vilket inte tilltalar mig just nu.

En rolig sak som jag märkt nu efter att spelat på PS3 och PC rätt mycket är att konsol versionen är så mycket segare. Känns som att striderna inte alls är lika intensiva som på PC

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Läste på EA's Forum att det gått Guld nu, så några ändrignar lär väl knappst ske. Det blir väl som i Bf2 att efter två år släpper de en patch som ändrar hela hitboxen.

Kanske kan man ställa in lite mer grejer på servrarna sen när spelet är släppt så man kan få HC hitbox men resten normalt?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

kommer den ranken/xp man har på betan överföras till det vanliga när det släpps eller får man köra om från början?

Permalänk

PM:a om ni vill ha nyckel! Först till kvarn

EDIT: Nycklar slut!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dekoon
kommer den ranken/xp man har på betan överföras till det vanliga när det släpps eller får man köra om från början?

Nej!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag förstår hur du tänker "ännu en cs unge som sprayar". Men så är det inte, jag skulle se mig själv som bättre än medel i fps spel. Spelat sen bf 1942. Ligger alltid i top3 när jag spelar betan.

Visst kan man plocka 2-3st om man kan döda en och sedan gömma sig och sedan en till förutsatt att dom inte ser vart man står t.ex i ett hus. Men är man vid en buske eller liknade så kan man hälsa hem med vanligt vapen om man dödar en de två andra vänder sig och skjuter. Det tar helt enkelt för lång tid vilket för mig dödar lite av känslan. Det uppmuntrar att inte vara skillad på något sätt känner jag. Sen siktar jag naturligtvis, som jag nämnde så ser man när man träffar vare sig man sprayar eller ej.

EDIT: Tyvärr så kommer HC med mer konsekvenserän att man bara tål mindre vilket inte tilltalar mig just nu.

En rolig sak som jag märkt nu efter att spelat på PS3 och PC rätt mycket är att konsol versionen är så mycket segare. Känns som att striderna inte alls är lika intensiva som på PC

Ja, det är lite mer ösigt på PC

Tycker inte du med att man verkar tåla mindre på Ps3 gällande antal skott?
Eller är det bara jag som få för mig..?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Du måste missa rätt så grovt, alternativt så har du fördröjning. För folk dör av en missilsalva från helikoptern på normal. Det som skadar för lite är möjligtvis vanliga skott, men det har jag löst genom att köra HC.

Ne, de tål verkligen alldeles för mycket, det är helt galet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Nej!

Nej, till vilket av påståendena? :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt kommer startas om.

Visa signatur

*-'

Permalänk

Betan funkar finfint för mig iaf.
i5 750 @ 4250 och 5970 OC 925/1250 120-160fps med max och AF på 16
Tack till PsychedelicZ som bjöd på en beta nyckel så att man kunde testa det flöt på fint förbeställt spelet nu.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Mitt spel stänger av sig själv / krashar på tok mycket mer efter updaten, hoppas att det fixas i det färdiga spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Betan funkar finfint för mig iaf.
i5 750 @ 4250 och 5970 OC 925/1250 120-160fps med max och AF på 16
Tack till PsychedelicZ som bjöd på en beta nyckel så att man kunde testa det flöt på fint förbeställt spelet nu.

Hoppas du var ironisk. Du sitter med HD 5970 världens kraftfullaste grafikkort just nu och det fungerar fint. Jobbigt annars.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

Kommer statsen att bli resetade?

Nickar [Namn raderat på begäran 2016-02-17. /Albert Pettersson, forumledare]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hoppas du var ironisk. Du sitter med HD 5970 världens kraftfullaste grafikkort just nu och det fungerar fint. Jobbigt annars.

Vissa hade ju inte över 40 fps med 5870 i CF vilket fick mig att tveka.
Och jag vill köra sterotopisk 3d med det när 10.3 kommer nästa månad. Vilket gör jag helst vill ha 120+ hela tiden

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheHobo
Kommer statsen att bli resetade?

Nickar [Namn raderat på begäran 2016-02-17. /Albert Pettersson, forumledare]

Läs ett par inlägg upp.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Drar en repost om min totalsumma då de var lite ifrågasättande om en som fått 6k, min highscore är ca: 32k å näst högsta ca: 16k hur?
32k: tank ftw, få personer å piskade skiten nämligen ur dom (var enginer)
16k: jag+kompis+attackerande lag+sniperkulle+ammo=sant

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet och slagfälts känslan den utbringar, med ljudgrafik, explosioner och att man kan skjuta sönder byggnader!

Favorit är ju helt klart engineer, springer runt med en carl gustav och grymt kul.

Men..

Någon som vet hur tracer darts funkar? vilken klass bär på dem? och hur låser man upp dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clyne
Jag gillar spelet och slagfälts känslan den utbringar, med ljudgrafik, explosioner och att man kan skjuta sönder byggnader!

Favorit är ju helt klart engineer, springer runt med en carl gustav och grymt kul.

Men..

Någon som vet hur tracer darts funkar? vilken klass bär på dem? och hur låser man upp dem.

Du får dem till alla klasser, kommer inte ihåg om man behövde göra något speciellt. De är dock rätt svåra att använda med rätt kort räckvidd på pistolen och att med samma liv lyckas skjuta en sådan träff och sen använda CG är svårt. Mer så att en får skjuta darten och någon annan får skjuta raket.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Du får dem till alla klasser, kommer inte ihåg om man behövde göra något speciellt. De är dock rätt svåra att använda med rätt kort räckvidd på pistolen och att med samma liv lyckas skjuta en sådan träff och sen använda CG är svårt. Mer så att en får skjuta darten och någon annan får skjuta raket.

Förstår inte vad du menar är så svårt, man behöver ju bara få iväg darten och ta skydd. Efter det behöver man aldrig visa sig igen, bara att låsa missilen på målet (fungerar igenom allt, väggar etc.) och skjuta ut den runt ett hörn. Den kommer att hitta sitt mål så länge det inte står något träd etc. i vägen.

Den har även oändlig räckvidd och ingen drop förresten så det är bara att sikta rakt på där man vill ha den, det svåra ligger väl mer i att den flyger rätt sakta så målet ska helst stå still.

Annan skoj grej att veta är att den fungerar bra på fientligt infanteri också, speciellt snipers som campar.