Bärbar data för 3d modellering?

Permalänk

Bärbar data för 3d modellering?

Hej alla!

Fick tips av min lillebror att här hänger alla datakunniga människor, så hoppas på det bästa . Jag hoppas få ett bra köpråd här eller bli lite klokare på vad man ska titta efter för att få en bra data för 3D modellering och andra design verktyg och lite spelande.

SÅ här ligger det till föhoppningsvis kommer jag in på en industridesign skola i Holland till hösten. Då kommer jag behöva en bärbar data som klarar av främst 3D programmet Rhinoceros 4.0 som jag tidigare har arbetat med i gymnasiet. Samt photoshop cs3 och ett bra skrivprogram. Vore inte helt fel om det gick att spela Cod mw2, mass effect2 eller left4dead2 heller

blev mycket krav men hoppas min drömdata finns och Vore evigt tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Någon prisgräns/skärmstorlek/vikt/märke?

Skulle hjälpa alla här ofantligt mycket.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Yes, vad för skärmstorlek och pris har du tänkt dig? utan dessa vägledningar kan vi inte hjälpa dig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av visa
Yes, vad för skärmstorlek och pris har du tänkt dig? utan dessa vägledningar kan vi inte hjälpa dig!

oj ja de kan va bra att veta hmm skärm storleken kvittar (dock inte mini pc skärm 10 tum) mest att den inte ska väga övertrivet mkt.

pris runt 10 000 men billigare alternativ är inte helt fel, dock hellre kvalité framför kvantitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Någon prisgräns/skärmstorlek/vikt/märke?

Skulle hjälpa alla här ofantligt mycket.

se tidigare svar på pris och skärm.

vikt helst under 4 kg har en gammal bärbar som jag får rygg och axelvärk av så vill helst slippa det

märke? säger inte HP tidigare erfarenheter av en som krånglat och gått sönder ett antal gånger

Permalänk
Medlem

Asus har riktigt bra kvalité på sina datorer denna kanske är för intresse?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574472
Det är det absolut bästa grafikkortet du får för under 10.000.
Finns även en sony som fungerar bra för ditt ändamål, Dock ett lite svagare grafikkort, skillnaden ligger på ungefär 10 - 15 % men den har en starkare processor ( dock är skillnaden på grafikkorten större och du kommer inte att märka av skillnaden på processorerna i praktiken)
https://www.sonystyle.se/SonyStyle/VAIO-barbara-PCs/E-Serien/...
Finns även med samma processor som den andra för ett lägre pris,
http://www.dustinhome.se/pd_5010374059.aspx?csref=Prisjamfore...

Alla dessa datorer kommer att klara dina krav och är kvalités märken som också är väldigt prisvärda,
Sök på produktens namn på prisjakt för att hitta en butik som passar dig bättre,
Något som kan vara värt att nämna är att Asusen har en 16 tums skärm och de andra 15 tums skärmar.

Permalänk

Alla dessa datorer kommer att klara dina krav och är kvalités märken som också är väldigt prisvärda,
Sök på produktens namn på prisjakt för att hitta en butik som passar dig bättre,
Något som kan vara värt att nämna är att Asusen har en 16 tums skärm och de andra 15 tums skärmar. [/B][/QUOTE]

Stort tack för du tog dig tid i nu läget tror jag att ja skulle välja den med bäst grafik då ja e svag för bra grafik

kom på en annan sak vet/tror du hur mycket datorerna idag kommer utvecklas till hösten då det är mkt utgifter nu i student tider.

kommer det bli någon större förändring? tycker att den tekniska utvecklingen går sjukt fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanna_l
kom på en annan sak vet/tror du hur mycket datorerna idag kommer utvecklas till hösten då det är mkt utgifter nu i student tider.

kommer det bli någon större förändring? tycker att den tekniska utvecklingen går sjukt fort.

Om du inte behöver datorn än så tycker iaf jag att du lika gärna kan vänta med ditt köp. Kommer garanterat komma nya modeller. Och priserna på dagens kommer antagligen sjunka.

Är ju några månader kvar tills höstterminen börjar.

Off topic: Låter som en rolig utbildning. Hur många år är den på?
Någon länk där man kan läsa lite om den?

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av TheJo
[B] Om du inte behöver datorn än så tycker iaf jag att du lika gärna kan vänta med ditt köp. Kommer garanterat komma nya modeller. Och priserna på dagens kommer antagligen sjunka.

Är ju några månader kvar tills höstterminen börjar.

ja det är ju det.

om jag nu väljer att vänta vad är det man ska titta på när det gäller grafik kort osv? prestanda, processor RAM mm är det ju högre destu bättre? eller behöver en datautbildning för att ta reda på det? Lite nyfiken alltid kul att lära sig något nytt