Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Robot

Batman

Hade ett riktigt gammalt chassi hemma som jag tänkte försöka mig på o göra nått vettigt av. Här kan ni se det jag har gjort sähär länge mer kommer underveckan.

delar som ska monteras är:

Moderkort: Gigabyte GA-945GCMX-S2
CPU: Intel Core 2 Duo E7400
Minne: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB
Nätagg: ACE RawDeal Plus 420W PSU
Grafikkort: (Nvidia 8800GTX)
HD: WD Caviar Black 750GB
REVOLTEC LYSRÖR 2X30CM UV

mer information och bilder kommer!

Besök albumet: Batman av hammarhank

Permalänk
Medlem

Kan ju bli bra sitter själv i samma tankar då jag har en liten burk för matx hemma i samma färg Men bara man är noga och tänker 3 gångern innan så ska det väll bli bra

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Tror inte nätagget kommer palla dendär datorn p.g.a grafikortet, samt att det är ett Ace 420.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeno88
Tror inte nätagget kommer palla dendär datorn p.g.a grafikortet, samt att det är ett Ace 420.

Jo jag vet därför så är det inom parantes på grafikkortet. Vi får se vad det blir för grafikkort då projektet inte ens är i närheten av färdigt. Ace gör inte dom bästa nätaggregaten men vi får se funkar de så är jag nöjd gör de inte så är de bara att köpa nått dyrare.

Permalänk
Medlem

Kan nog bli tufft. Men nätagget är tyvärr värdelöst

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

hahah nån som har fått inspretion av mitt lanchassi, "the tourbine"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
hahah nån som har fått inspretion av mitt lanchassi, "the tourbine"

Ditt chassi? inte vad jag vet de ända jag fått inspiration från är http://www.mnpctech.com/mal.html. om de är ditt så Ja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
ugly!

Berätta gärna vad du tycker är "ugly"...

Permalänk

Blev sugen på att modda sönder ett chassi till ett "lan-chassi" nu.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var en snygg detalj med röd fläkt i nätdelen.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var påhittigt men ACE agget kommer inte orka driva ett 8800GTX, låt inte skiten ta med sig så fina komponenter som ett 8800GTX och en E7400. FSP kostar inte mycket.....

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarhank
Berätta gärna vad du tycker är "ugly"...

Ber om ursäkt för den nedlåtande tonen jag hade. Diggade inte färgen nätagget fick. Men de andra ser helt ok ut

Permalänk
Medlem

Ser nice ut tycker jag, vad har du använt för att plasta fronten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sammy86
Ser nice ut tycker jag, vad har du använt för att plasta fronten?

Tack, har använt korttrådigt glasfiberspackel från biltema art nr 36-061

Permalänk

Detta var ett riktigt kul bygge/mod. , inget super extremt utan ett enkelt men stilfullt och fantasieggande bygge NICE
10P

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Måste säga att det var en snygg detalj med röd fläkt i nätdelen.

Håller med! Investera i ett FSP dock

Permalänk
Medlem

kommer bli riktigt nice detta, bokmärkes.

Permalänk

Hur blir det med luftflödet till nätagget? Sitter inte det och sidan ganska tajta?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Hur blir det med luftflödet till nätagget? Sitter inte det och sidan ganska tajta?

Det borde inte bli några problem då de är över en cm mellan plexit och nätaggregatet.