Video: Silverstone på Cebit 2010

Permalänk
Medlem

det är ju inte du som kortar kablarna. dom kommer kortade vid leverans

Permalänk
Medlem

Fläkten såg väldigt intressant ut, undra hur mycket den kommer att låta? Och vad den kommer att kosta?

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
När då?... Hm, yeh, hm, yea and so on.

Ja det var riktigt irriterande, speciellt när reportern nickar i var och varannan mening.

STÅ still med huvet

i övrigt en väldigt bra klipp.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Lådan är helt klart intressant. Blir och invänta pris

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja det var riktigt irriterande, speciellt när reportern nickar i var och varannan mening.

STÅ still med huvet

i övrigt en väldigt bra klipp.

Tror han nickar sådär för att han redan vet allt de förklarar och antagligen vet mer om grejerna än den som demostrerar..

Nu var silverstone killen duktig men jag tänker på de andra företagen.

Reagerar själv likadant när folk ska förklara något jag redan vet.

Permalänk
Medlem

Det handlar om att visa intresse och förståelse för det som sägs, att vara aktiv mottagare i samtalet.
Och när han dessutom inte har micken så funkar det ibland bättre att nicka än att säga "ok, yeah" och liknande.

Permalänk
Inaktiv

Bästa klippet av de jag sett hitills.

Jag blir bara mer och mer sugen på en uppgradering till SG07 varje gång jag ser den.

För övrigt skulle jag vilja se lite mer nyheter om snabbare ITX-system. Visst, de flesta nöjer sig troligen med en Atom men faktum är att det även kommer betydligt mer påkostade brädor. Exempelvis DFI's Lanparty MI P55-T36 som det inte ens varit en notis om på sidan.

Permalänk

Ballongtricket var inte fy skam...

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett SG07! Med en i7 860 och ett 5970 är den lika snabb som min nuvarande dator, fast en fjärdedel så stor.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Är ljudet lågt på fläktarna så är det riktigt intressant, annars är det nog endast intressant i ett ordentligt ljuddämpat chassi.
SG07 var riktigt sexig dock.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Hedersmedlem

Fläkten kanske blir en konkurrent till mina Noctuor. De verkade ju riktigt intressanta.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare

Någon som har en länk till fläkten i videon?

Har dock svårt att tro att de slår en gentle typhoon med 120mm varianten. Är dock intresserad av den större fläkten då gentle typhoon bara gör 120 mm fläktar.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det kommer något itx moderkort för AMD med 890 chipset??

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Någon som vet ifall det kommer något itx moderkort för AMD med 890 chipset??

Denna ska tydligen visas under Cebit: http://www.fudzilla.com/content/view/17872/38/
Dessvärre "bara" chipset 785. Jag tänkte den kunde vara värd att nämna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
När då?... Hm, yeh, hm, yea and so on.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja det var riktigt irriterande, speciellt när reportern nickar i var och varannan mening.

STÅ still med huvet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelrid

Ni yrar i er okunskap.

Det är faktiskt så att Jonas Thörnqvist tvärtom har en intervju-teknik som mer eller mindre är vedertagen.

Jag ska förklara för er:
Han nickar för att det blir mycket enklare i redigeringssammang att klippa filmen om det bara är intervjuobjektet som låter.
Att nicka ger effekten, att den som blir intervjuad får feedback undertiden som personen pratar, att reportern är med på vad som sägs.

Hade inte Jonas gjort så eller någon annan reporter heller för den delen hade vi fått massa ja, mmm, jo och så vidare i filmen och det är en pina att klippa ut dem. Detta är en teknik som används flitigt just för att slippa det arbetet.

Däremot kan jag hålla med om att kameraföringen kunde ha varit lite bättre, haft endast fokus på produkterna och intervjuobjektet. Bristen på detta gör att Jonas huvudrörelser kan uppfattas som lite störande, tyvärr, men det ligger på personen bakom kameran.

För övrigt tycker jag att är kanonfint av er på Sweclockers-redaktionen att ni kör med filminslag. Uppskattas och ger en helt annan bild av reportage/recensioner.

/K

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakuni
Fläkten såg väldigt intressant ut, undra hur mycket den kommer att låta? Och vad den kommer att kosta?

Den lät inget speciell i filmen tycker jag. Fläktljud brukar förstärkas när man spelar in film, det märker man på youtube ibland

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Re: Video: Silverstone på Cebit 2010

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tony Oy på chassitillverkaren Silverstone demonstrerar en luftkanalsskapande fläkt och flera nya datorlådor i företagets monter på Cebit 2010.

Läs nyheten

Hahaha är det här en nyhet?

Har igen vart med på NO lektonerna i mellan/högstadiet? Detta fenomen demonstrerar dom flesta NO lärare för kidsen med en damsugare och en pingisboll.

Effekten uppstår pga luftens densitet skiljer sig mellan den luften som rör sig och den omgivande. Skapas alltså en koridor. Hahaha vem som helst kan ta fram en axialfläkt och göra samma sak. Krävs igen specielt model precis.

Ne ska gå och uppfinna hjulet nu tror jag...

Permalänk
Medlem

Och vad är fördelen med en sån typ av fläkt i det här fallet?