Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju alltid att uppgradera allting, men grafikkort först sen en fin Quadcore skulle jag säga. Har du inte klockat din e6750 så skulle det hjälpa endel också

Quad verkar göra enorm skillnad i detta spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Vad skulle det vara att föredra, köpa nytt grafikkort sen uppgradera resten senare?

Funderar på något i stil med 5770 eller GTX260.

Skulle jag märka någon större skillnad i bfbc2?

Just nu ligger jag o pumpar runt 30-50 med drops på vissa ställen.

Kör på High Level of detail 1680 x 1050, resten på low, sen forcerat 16x AA och 4x AF med nHancher.

Som dem andra säger, satsa på proccesorn, för tydligen jobbar den inte mer än 80-90 i Load enligt vissa, och vi har samma. Så en Quad tror jag mer på.

Permalänk
Medlem

Tog rank 20 för några timmar sen, tänkte bara dela med mig lite saft och bullar..

Recon.. inte OP på något sätt, mortar verkligen inte OP, hur lätt som helst att avoida, samma sak sniper skotten.. så fort jag ser en sniper börjar jag hoppa runt/strafa som en tok, blir aldrig dödat..

Assault.. GL är OP.. Infinite Ammo är OP.. Vapnena är OP

Engineering.. RPG är OP.. Repair Tool är OP

Medic.. jadu.. Medic Medic Medic är den äckligaste noobklassen i något spel som finns, vapnena är helt psykat OP och borde brinna i helvetet

-----------------------------------

Medic är ultranoob

Assault är bästa klassen

Engineering är näst bäst

Recon är skill klassen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yupa
Sikta mot oranga fyrkanten i typ 2-3s tills det står hur många meter det är till målet. Sedan kan du typ skjuta raketen rakt upp och den hittar målet om det inte är något i vägen.

Tack tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Jag köpte spelet från Steam. Har försökt starta spelet ett antal gånger de fem senaste timmarna utan att lyckas.

Steam - Error
This game is currently unavailable. Please try again another time.

Står det i rutan som kommer upp.
Det har fungerat tidigare att starta spelet. Jag har nu provat installera om spelet men samma j*vla felmeddelande dyker upp :/. Någon mer som köpt det ifrån steam och har samma problem?

Hade samma problem, funkade efter att ha startat om Steam. Så testa att starta om Steam efter installationen. Om inte det funkar starta om datorn. Om inte det funkar så vet jag inte.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Tog rank 20 för några timmar sen, tänkte bara dela med mig lite saft och bullar..

Recon.. inte OP på något sätt, mortar verkligen inte OP, hur lätt som helst att avoida, samma sak sniper skotten.. så fort jag ser en sniper börjar jag hoppa runt/strafa som en tok, blir aldrig dödat..

Medic.. jadu.. Medic Medic Medic är den äckligaste noobklassen i något spel som finns, vapnena är helt psykat OP och borde brinna i helvetet

Medic är ultranoob

Assault är bästa klassen

Engineering är näst bäst

Recon är skill klassen

Lulz

Permalänk
Medlem
Citat:

Medic är ultranoob

Assault är bästa klassen

Engineering är näst bäst

Recon är skill klassen

Carl "The Motherfucker" Gustav och m60 är riktigt bra. Medic-team är läskiga, det är som att slåss mot zombies.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Jag köpte spelet från Steam. Har försökt starta spelet ett antal gånger de fem senaste timmarna utan att lyckas.

Steam - Error
This game is currently unavailable. Please try again another time.

Står det i rutan som kommer upp.
Det har fungerat tidigare att starta spelet. Jag har nu provat installera om spelet men samma j*vla felmeddelande dyker upp :/. Någon mer som köpt det ifrån steam och har samma problem?

Stäng av Steam, ta bort clientregistry.blob i C:/Program Files/Steam, starta Steam.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Aldrig under 40 Själv går man under 40 när det händer grejjer..

Huh?! Med ditt grafikkort?

Kan väl vara för din höga upplösning? Eller om du kör med HBAO och alla tillägg..

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacob.90
Huh?! Med ditt grafikkort?

Kan väl vara för din höga upplösning? Eller om du kör med HBAO och alla tillägg..

Kör HBAO off. Resten är på det högsta som går.. Har noll i prestanda skillnad mellan low och high, min FPS är densamma ;/

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har runt 50-100 i 5040x1050 det tar inte så mycket på fpsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Kör HBAO off. Resten är på det högsta som går.. Har noll i prestanda skillnad mellan low och high, min FPS är densamma ;/

Låter som din processor flaskar efter en bit med andra ord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har runt 50-100 i 5040x1050 det tar inte så mycket på fpsen.

hehe... jävligt bred skärm du måste ha?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vlademil
hehe... jävligt bred skärm du måste ha?

Eller flera skärmar?

Permalänk
Medlem

Heh Gotland server 9 gick ner visst och nu kan jag inte alls lägga till favoriter längre iheller. =/

Varför ska de ha en sån dålig serverbrowser efter så många spel? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

e d bara jag som inte kan logga in just nu?....

Permalänk
Medlem

nej, inte bara du...

Permalänk
Medlem

Även om det inte e samma spel så testa BF2 o ta en runda på road to jalalabad only inf och börja som Usa och försök ta en flagga utan en Medic, nä mer teamwork och en utnämd squadleader då är det mycket roligare även om man dör och får en taskig K/D som man då inte kan visa upp och vara mallig över sina andra Bolibompakompisar . Klart att man återupplivar folk om dem ligger nere för räkning det är ju hela iden med att komma fram till målet som räknas , först en titt var/vad personen dött av sedan laddar man paddlarna om det är klart .

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtars
e d bara jag som inte kan logga in just nu?....

Spelade med kompisar nyss, gick jättebra och så blev vi alla disconnectade... vi förlorade grymma stats och poäng. Något verkar vara galet med servrarna.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

nix, jag kan heller inte

Permalänk
Medlem

fan vilket skämt, dom går ju ner varje dag i princip..

Permalänk
Medlem

inte jag heller, kan inte hitta min soldier heller... kul om den är borta

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk
Medlem

satt och spelade på gotland hardcore

Permalänk
Medlem

börjar nästan kännas som att d e någon/några som sitter å gör några DOS-attacker mot EAs Master Servrar dagligen bara för att jävlas...

Permalänk
Medlem

Kan inte connecta till någon server heller, så något måste vara fel.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk

ja som alla andra nu kan jag inte heller connecta till nån server...
men det va inte vad jag ville fråga...

jag undrar ifall nån har hittat en fix för den extremt långa laddningstiden som ATI användare får stå ut med? det är alltså laddning av nya banor som tar ca 1min, som HÖGST borde va 10 sec (troligen 2 sec med min burk)

min setup är i7 920, hd5870, intel 80gb ssd, 6gb ram.
vad jag har läst så har nvidia användare inga såna här problem, men de kan suga på min fps när jag spelar däremot...

PS använd inte hitta spel genom "Play now" medans servers e nere nu, den kommer söka i all evighet, du måste alltså köra ctrl-alt-del för att stänga av skiten
BÄSTA SERVERBROWSER NÅNSIN SOM LÅTER EN AVBRYTA SEARCHES!

Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt bra att man kan avbryta "searching for servers" *ironi.

går inte, alt f4 eller fimpa hela spelet i win, hade varit så enkelt att lägga in en cancel knapp.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Vad kör alla 58xx annvändare med för drivare och är det någon som har märkt någon prestanda ökning med de senare drivrutinerna?

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Citat:

Medic är ultranoob

Assault är bästa klassen

Engineering är näst bäst

Recon är skill klassen

Hoppa runt så fort en sniper ser dig? Om en bra sniper får syn på dig dör du innan du hinner hoppa runt.

Permalänk

jag installera precis senaste drivers för 58xx series, och den fucka upp min skärm, testa den dock i BC2 innan servrarna gick ner och det var samma sketna laddningstid

har installerat den äldre versionen nu så skärmen blev riktig igen, jag tappade ca 1 tum i kanterna där det bara blev svart istället... gick inte att fixa

aksell det e nog fullt möjligt att han tog sin egen erfarenhet som recon, för start vapnena suger verkligen, första godkända är GOL, och m95 överlägsen så klart. VSS är totalt värdelöst osså får man den så sent... i bad company (ettan) så var VSS en av de bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dramonicous
jag installera precis senaste drivers för 58xx series, och den fucka upp min skärm, testa den dock i BC2 innan servrarna gick ner och det var samma sketna laddningstid

har installerat den äldre versionen nu så skärmen blev riktig igen, jag tappade ca 1 tum i kanterna där det bara blev svart istället... gick inte att fixa

Woot? Tankade precis ner den. Nu vågar jag inte installera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aksell08
Hoppa runt så fort en sniper ser dig? Om en bra sniper får syn på dig dör du innan du hinner hoppa runt.

Beror ju på, om man är 500 m bort i springer i en 90 gradig vinkel från snipern kan det bli rätt svårt att träffa pajhålet.