Permalänk
Medlem

Sista kollen!

Hej, nu tänkte jag att det var dags att göra min beställning av datorn.
En sista check innan den tutar iväg!

Så här ser beställningen ut so far:

Som ni kanske märker så ska jag ha kvar lite komponenter från min nuvarande dator:
HDD, Chassi, DVD-Rom.

Mitt chassi är: Recom Powerstation
Infromation om chassit: http://www.pricerunner.se/pi/186-757384/Chassin/Recom-Powerst...

Jag undrar om nätagget/moderkortet får plats i den och möjligt att crossfire är möjligt i framtiden?

Kom gärna med ev. förändringar eller förslag.

Budget: 10 000kr.

Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Yes, det är det jag har just nu.

Permalänk
Medlem

Några synpunkter? - Ursäkta dubbel svaret, tråden hoppade ner så långt!

Permalänk
Medlem

Skulle välja ett XFx istället för Powercolor. Dålig kylning på powercolor.
Speciellt då du inte ska byta chassi.

Inte värt med SSD, men det är en kul grej man kan köra. Försök hitta bra programvara så att du kan få en SSD och en HDD (7200RPM) att samarbeta.

tror det är möjligt att köpa ett 550 W istället för 650W

Permalänk
Medlem

Efter allt spanande här på forumet så har jag fått intrycket av att en SSD är ett av det bästa köpen du kan göra i dagsläget?

Permalänk
Medlem

ja skulle tagit en 80gb ssd då den kostar runt 800kr mer då kommer du upp i 10k

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel123
Skulle välja ett XFx istället för Powercolor. Dålig kylning på powercolor.
Speciellt då du inte ska byta chassi.

Inte värt med SSD, men det är en kul grej man kan köra. Försök hitta bra programvara så att du kan få en SSD och en HDD (7200RPM) att samarbeta.

tror det är möjligt att köpa ett 550 W istället för 650W

Vad är det som är dåligt med kylningen på Powercolor PCS+?
Kylaren på det kortet är tystare och presterar bättre än standardkylaren vilket gör att det kan klockas högre utan nämnvärd temperaturökning.
Dessutom är det enkelt att bara montera bort själva fläkten med kåpan utan att behöva ta loss kylarblocket, för eventuell framtida dammrengöring.
Om någon så är det ju XFX som börjat med sämre kylning, dock bara på 5870 än så länge men det kommer säkert till 5850 med så småningom.

SSD är ju högst personligt om man värderar en snabb och rapp dator eller kan stå ut med laddningstiderna utan den, så jag tycker TS ska köpa SSD om det känns rätt.
Tänk på att modellen du valt har sämre skriv- och läs-hastigheter än dom "vanliga" från Intel på 80/160 GB, dom har dock samma låga accesstid

Planerar du framtida Crossfire tycker jag personligen du ska ligga kvar på ett 650W, annars kör på ett 550.

Förresten, om du har svårt att hitta fakta osv om chassit så är det ju exakt samma som Raidmax Smilodon verkar det som, så kanske lättare att hitta info om det?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Builden du har ser perfekt ut.

Har liknande saker i min dator och det flyter på klockrent.

Och han som säger att pcs+ versionen är dålig, har helt fel

KÖP!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, köp det.

Glöm bara inte att överklocka din i5:a och grafikkortet samt att folda när du har tid.

Lycka till

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB