Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

5770 85C i Load!

Har haft mitt XFX 5770 1GB Alien vs Predator Edition i drygt en vecka nu.

Det sitter med mina andra delar som ni kan se nedanför i ett Alienware chassi.
Allting är oklockat, grafikkortet ligger på 850/1200 som orignal.

Alltid märkt att det varit mycket varmt men nyss när ja spelade Heroes of Newerth (på hög grafik men det är inte så krävande) så tabba ja ner å kollade CCC

Då låg det på hela 85C. Jag tycker det är lite mycket eftersom på min skola. Så har vi ett likadant grafikkort som ligger på 35C i Idle menast mitt ligger på 50C+.

Skillnaden mellan dem datorerna är att sidan på datorn i skolan är öppen. Tror ni det gör så mycket skillnad?

Är det något mer ni undrar så är det bara att fråga

Tack på förhand!

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk

Re: 5770 85C i Load!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejmoj
Har haft mitt XFX 5770 1GB Alien vs Predator Edition i drygt en vecka nu.

Det sitter med mina andra delar som ni kan se nedanför i ett Alienware chassi.
Allting är oklockat, grafikkortet ligger på 850/1200 som orignal.

Alltid märkt att det varit mycket varmt men nyss när ja spelade Heroes of Newerth (på hög grafik men det är inte så krävande) så tabba ja ner å kollade CCC

Då låg det på hela 85C. Jag tycker det är lite mycket eftersom på min skola. Så har vi ett likadant grafikkort som ligger på 35C i Idle menast mitt ligger på 50C+.

Skillnaden mellan dem datorerna är att sidan på datorn i skolan är öppen. Tror ni det gör så mycket skillnad?

Är det något mer ni undrar så är det bara att fråga

Tack på förhand!

Varför har skolan ett gamingkort, eller ett grafikkort öht? Till frågan så behöver du aldrig oroa dig över ett nytt ATIs kort temperaturer, de har inbyggt skydd så kortet stänger av vid för hög temp. Så det är bara att köra på, kanske att du kan öka fläkten lite.

Permalänk
Medlem

Re: Re: 5770 85C i Load!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Varför har skolan ett gamingkort, eller ett grafikkort öht? Till frågan så behöver du aldrig oroa dig över ett nytt ATIs kort temperaturer, de har inbyggt skydd så kortet stänger av vid för hög temp. Så det är bara att köra på, kanske att du kan öka fläkten lite.

Vi har det i alla våra egna datorer (Not)

Haha, nej jag går på gymnasiet på linjen EL & Data. Så vi köper in nya datorer och sådant.

Nog med off topic.

Okej men då är det bara att köra på då , tack så mycket!

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Hedersmedlem

Korten tål en bra bit över 100grader C så NP.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)