Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ps3

Hejsan, jag har precis kommit över ett Ps3 och är överlycklig Men en sak besvärar mig litegrann, jag bytte det med en polare och hans farföräldrar har införskaffat det i Kina, så X och O är omvända, jag väljer alltså med O ist för X i menyerna. Och i spelet Just Cause 2 skall man tex. öppna fallskärmen med X, men jag måste då istället hålla in O och sedan tapa på X. Finns det någon chans att man kan uppdatera eller liknande för att få allt som vanligt? Iaf i menyerna blir det lite störande ibland. Eller någon som vet nån med liknande/samma problem eller om jag är ensam om detta

All hjälp välkommnas

Mvh. Philip

Permalänk
Medlem

det var ju lite roligt...
Har du nån kompis som har en europeisk PS3? Låna i så fall hans handkontroll och om den funkar som den skall så får du väll köpa en ny handkontroll...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Det var det konstigaste... Varför skulle de ha knapparna omvänt i Kina? o.O

Permalänk

Hmm... skumt, står det "Tryck X för att fortsätta" eller "Tryck O för att fortsätta"?

Permalänk
Medlem

Det är tydligen så på alla Playstation i Japan (PS1, PS2 osv). Och tydligen även Kina. De tycker väl att vi är konstiga med våra knappar...

Visa signatur

Intel Core 2 Q9450 2.66GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-X48T-DQ6 | Corsair TWIN3X4096-1600C7DHX G 2x2048MB DDR3 7-7-7-20 | Sapphire Radeon HD4870 | Noctua NH-U12P Quadra-heatpipe | Zalman ZM850 HP Silent 850W | 2x Raptor WD1500 150GB RAID 0 | Intel M80G2 SSD | Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurreluck
Hmm... skumt, står det "Tryck X för att fortsätta" eller "Tryck O för att fortsätta"?

Det är det som är lite skumt, i CoD: WaW så står det O för att fortsätta och i NHL 10 X.. Så jag hänger inte riktigt med hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
det var ju lite roligt...
Har du nån kompis som har en europeisk PS3? Låna i så fall hans handkontroll och om den funkar som den skall så får du väll köpa en ny handkontroll...

Jag har redan lånat en kontroll av en kompis då jag bara fick med en, och har inte märkt någon skilland tyvärr =/

Permalänk
Medlem

Jag har dragit detta förut men i Japan ses O som rätt och X som fel eller ja och nej, orkar inte göra någon längre utläggning men så är det där och Sony tyckte väll att så är det inte här.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag har dragit detta förut men i Japan ses O som rätt och X som fel eller ja och nej, orkar inte göra någon längre utläggning men så är det där och Sony tyckte väll att så är det inte här.

Så det är alltså ett fullt normalt fenomen som inte går att göra någonting åt?

Permalänk
Medlem

Precis, så har det varit ända sedan ps1, man blev lite fundersam första gången man spelade FF7 och det var så.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Precis, så har det varit ända sedan ps1, man blev lite fundersam första gången man spelade FF7 och det var så.

Okej jag tackar och bockar för denna info

Permalänk
Medlem

Öppna kontrollen och byt plats på knapparna..?

Skriv en bättre rubrik nästa gång också!!

Permalänk
Medlem

Vissa spel har en funktion som kan känna av ifall konsolen använder O/X som select knapp och byter till den. Spelen som inte har det... ja, förvirring blir det.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Öppna kontrollen och byt plats på knapparna..?

Skriv en bättre rubrik nästa gång också!!

Knapparna sitter som vanligt men deras funktion är omvända.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Asså är det inte bara att ändra språk på konsolen och sedan köpa en svensk kontroll elr?

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem

Nej det är kodat i hårdvaran beroende på vilken region den tillhör. Det går inte att ändra på något sätt, bara att svälja och se nöjd ut.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.