Permalänk
Medlem
Skrivet av bedragaren_no1:

Har monterat allt nu. Kan säga att köpa ett nytt chassi var totalt onödigt. Har dock fått ner ljudnivån en aning genom att ställa ner CPU-rpm tack vare den lägre tempen av Hyper212. Ska byta ut fläkten på hyper212 imorgon och hoppas det hjälper lite. Tack hraf för hjälpen. Känns som du var den enda som visste vad du snackade om med facit i hand.

Såd denna tråd lite sent. Skulle sagt samma.. hyper 212 är mkt för pengarna men måste dras ner till under 50% med originalfläkten.. tror det är lagret som låter.

Jag har flyttat en del hårdvara mellan lådor och kan säga att de gör sällan så stor skillnad, bortsett från de konstruktioner som ger resonans, dvs låter då mer än utan låda alls.

Någon sa att fläktar över 800 rpm väsnas. Ganska kräset men inte osant för det. Såååå... mina råd:

1: Se till att fläktar ligger under 1000 RPM.. gärna lägre.

2: Se till att få RIKTIG avvibrering till HDD. Medföljande gummitjafs gör inte mkt.. de är alldeles för hårda för det de ska dämpa.

3: Ställ din dator på golvet eller på något TUNGT. Datorbord i trä, typ IKEAS mikael som jag plågas med, tjänar som resonanslådor.

Posta gärna resultat.

Permalänk
Medlem

rörigare sida har jag nog inte sett innan

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ford:

Posta gärna resultat.

Min dator är i princip knäpptyst numer. Genom att flytta runt fläktarna och byta vgakabeln till dvi på ena skärmen så båda kör dvi blev även grafikkortet knäpptyst. Ibland så varvade dock grafikortet upp utan anledning när man slösurfade. Lösningen blev att avinstallera windows och köra ubuntu 11.04 100% så sjönk tempen ytterliggare 10 grader och ljudet från grafikkortet hördes aldrig mer. Råkade f ö nyss beställa lite fler fläktar... är man beroende så är man.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper