Min dator gömmer mina filer!
Hej alla!
Jag har ett problem med datorn som gör mig tokig. för ca 2 veckor sen fick jag ett virus på datorn som gjorde mig så trött på allt att jag gjorde en systemåterställning. det när något jag gör men jämna mellanrum eftersom det finns en funktion på datorn där man kan välja att göra systemåterställning där den inte tar bort dina personliga filer (tex musik,film,bilder), detta gör jag genom att trycka på F10 när datorn startar upp och får då upp menyn för systemåterställning. nu är problemet att mina personliga filer inte syns till?!?! filerna brukar vanligtvis lägga sig i C: med namnet backup men den mappen är helt tom!
dom är som helt borta, först trodde jag att jag hade valt fel alternativ och valt att datorn ska ta bort allt men när jag tittar hårddisken så är den nästan fulll! 56 gb ledigt av 453. dvs 397 gb används?
Viruset jag fick innan påverkade datorn på så sätt att det döljde mina mappar, tex min musikmapp på skrivbordet fanns inte kvar, jag fick lösa det genom att alltid söka efter mapparna jag ville komma åt i windows sökfunktion. nu vill jag fråga om det finns någon här som har en förklaring till detta?
det bästa som skulle ske nu är att alla mina filer ligger kvar på datorn fast det kan bli komplicerat att få fram, det jag mest vill ha tillbaka är mappen "mina bilder" eftersom jag har så otroligt mycket bilder som jag samlat på mig under flera år, från semester tex.
Jag vill höra alla möjliga teorier ni har och tack på förhand för att ni tar er tid att läsa o hjälpa!
MVH johan