Permalänk

Linux Mint 11 Katya

Linux Mint 11 RC släpptes i förrgår. Dom har valt att stanna med GNOME2. Lite överraskande jag trodde dom skulle köra med GNOME3 utan GNOME Shell och Unity fast att man kunde installera dom efteråt. Jag har testat det och det kändes riktigt bra. Det har polerats upp ytterliggare så det känns som en riktigt bra distro.

Har någon annan testat det och vad tyckte ni om det?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Bränner det just nu, återkommer när jag har testat det.

Visa signatur

Signatur raderad, max 2 färger (svart är en färg!). Se reglerna för mer information.

Permalänk
Skrivet av proximuz:

Bränner det just nu, återkommer när jag har testat det.

Okej gör så!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, kul att det verkar stabilt. Känner att jag behöver en stabil distro till min main dator nu, då jag kört lite debian men aldirg varit totalt nöjd. Börjar tanka det nu så återkommer med resultat!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bubbleq:

Hehe, kul att det verkar stabilt. Känner att jag behöver en stabil distro till min main dator nu, då jag kört lite debian men aldirg varit totalt nöjd. Börjar tanka det nu så återkommer med resultat!

Gör så!

Visa signatur

Permalänk

När är det officiell releasedags?

Jag tycker 10 är bra och ser lite bättre ut än 9 men 9 är mer snabbjobbat (pga att det helt enkelt ser annorlunda ut omoddat) och så fungerar det till nästan 100% också. Vilket inte 10 gör.

Hur länge är det support/bugfixing/någon som bryr sig på den nya?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk

Idag släpptes fullversionen av Linux Mint 11 Katya.

Finns mer info här:

http://blog.linuxmint.com/?p=1760

Visa signatur