Permalänk
Skrivet av JensaBrorsan:

Man kan redan boka PS4 på CDON för ca 8k :P:

http://cdon.se/spel/playstation_4-14751557

7k menar du väl? Det är nog långt kvar

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

jag tror det inte kommer nog inte kosta så mycket när det släpps men det är jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av cebet:

jag tror det inte kommer nog inte kosta så mycket när det släpps men det är jag det

enligt wikipedia var priset när 3an kom 599 dollar och på den tiden var ju dollarn högre än nu + att i sverige blir det alltid dyrare. Så helt fel behöver det inte vara men känns rätt dyrt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

enligt wikipedia var priset när 3an kom 599 dollar och på den tiden var ju dollarn högre än nu + att i sverige blir det alltid dyrare. Så helt fel behöver det inte vara men känns rätt dyrt.

jag vet att det var dyrt när ps3 kom det var därför jag köpte xbox och jag tror andra också tänker så inte alla men några men jag tror det blir billigare än 7000 ändå men jag har ofta fel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Har jag svårt att tro.

Permalänk
Medlem

Haha, hoppas den inte ens är lik den på bilden bara

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Finns på webhallen med för 6995kr, release 2013.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, hoppas den inte ens är lik den på bilden bara

råcool jue

Äntligen något som er ut som något annat än en spelkonsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jo man misstänker ju tyvärr något sånt. Gillar PS3 men när man inte kan spela så mycket med kontrollen så är det ju tyvärr inte så mycket att göra. GT5 och TDU2 går ju utmärkt då jag har en G27 men alla andra spel....

Så det lutar ju mot Xbox endera redan en 360 eller nästa generation har inte riktigt bestämt mig än. Kommer kanske att försöka sälja mina övriga 3(ja bara 3 ) PS3-spel då man inte kan njuta till fullo.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1001&xSec=110

Det kör jag med, asnajs. Vill inte pröjsa för att spela online, och jag gillar BD, så PS3 är vägen för mig. Men jag avskyt verkligen DualShock-kontrollerna, sjukt obekväma, och spakarna går det inte att få precission in pga båda placeringen och den konkvexa formen.

Gamecube-kontrollen är rätt skön som någon sa, men den är inte praktisk. Dreamcast-kontrollen är nog en av de allra skönaste jag hållt i. 360-kontrollen är nog den bästa jag någonsin provat. Skön form och bra funktion, passar bra till alla typer av spel.

Skrivet av Fredag:

Med röda siffror undrar jag om Sony vågar satsa lika mycket. Enorma utvecklingskostnader, stora subventioneringar och ett helt formatkrig senare så undrar man ju hur innovativa de kan tillåta sig vara. BD vore ju galet att överge och Cell lär de ju bara hotta upp, nu när de nyss har köpt tillbaka allt från Toshiba. Det blir ju bara mera RAM och bättre grafik på det, nått annat vore ju otänkbart. De "sparkade" ju sina galna visionärer, så PS4 blir nog betydligt mera sansad. En PS3 med extra allt!

Höjdpunkten med PS3 var Metal Gear Solid 4. Jag sa då att det var det bästa spelet jag kört och kommer att köra. Tyvärr verkar det som att det blir så...
Sony behöver verkligen några topptitlar igen. Jag hoppas att Agent och Uncharted 3 blir riktigt bra. Kanske ett "riktigt" wipeout. Detta E3 blir sjukt viktigt för att hålla uppe ett momentum tills E3 2012. Det vore väldigt tråkigt om inte Sony hade råd att bygga PS4. Nu när utvecklare kan pressa musten ur PS3 så skulle det kännas som bortkastad talang. PS3 har ju ändå framtvingat kunskap som idag är värd mycket. Nästa steg skulle ge mycket snabbare resultat då utvecklarna vet hur man ska ta sig an Cell osv...

Om lägre kostnader betyder att de slösade mycket mer på PS3 än konkurrenterna pga blu-ray, Cell och PSN och att det kommer ligga mer jämnt nu då strukturerna redan är på plats, så fine. Om inte så är det väldigt trist.

Det där om Cell hittar jag inte direkt. Kan du utveckla mera eller länka till nåt?
Och vilka visionärer har de sparkat?

Om de tänker använda Cell igen, men inte har utvecklat den nämnvärt så kan de lika bra köra på någon het (hehu) PowerPC-sak istället, så blir det lättare för alla. Egentligen har inte Cell att göra i den här typen av tillämpning, den suger rent ut sagt. Vad ska de med den till över huvud taget? Är det någon annan än IBM som faktiskt använt/köpt den till nåt annat än PS3? Enda anledningen till att använda Cell igen är att de nog har investerat så mycket i den, så de vill få tillbaka så mycket som möjkligt på det. Men på bekostnad av deras Playstation-plattform och varumärke. Varför ska de alls leka processortillverkare? Spara pengarna och lämna det till någon som kan istället.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Ser ut som om alla next.gen konsoler kommer att använda GPU från AMD:

http://www.gamereactor.se/nyheter/28219/AMD-trippel+i+n%E4sta...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Ser ut som om alla next.gen konsoler kommer att använda GPU från AMD:

http://www.gamereactor.se/nyheter/28219/AMD-trippel+i+n%E4sta...

Intressant, blir att se vad för prestanda dom nya enheterna kommer få.

Jag är dock mer fundersam ifall Sony kommer implementera cross game voice-chat som 360 har i nästa generation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag vill bara att Playstation 4 ger oss något som man inte kan tänka sig, vill verkligen att de ska vara överlägset då jag är kär i Playstation och kommer nog aldrig byta det mot en Microsoft produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Jag är dock mer fundersam ifall Sony kommer implementera cross game voice-chat som 360 har i nästa generation.

Har Xbox 360 det nu? För det är något jag verkligen saknar på PS3, känns riktigt efterblivet rent ut sagt. Och det är ännu värre än så dessutom, man kan inte göra något annat alls samtidigt som man röstchattar med varandra på PS3. Borde åtminstone gå att kolla på filmklipp och surfa med den.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Ser gärna att Dualshock 4 blir lite mer ergonomisk i formen. Har inga problem med Dualshock 2 eller 3 men det finns absolut utrymme för förbättring på det området. Och GÄRNA utbytbara AAA batterier eller något!

Bättre GPU, speciellt Unified Shader baserat är bara välkommet. Lär garanterat skaffa en men än så länge är 3:an mainstay i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Har Xbox 360 det nu? För det är något jag verkligen saknar på PS3, känns riktigt efterblivet rent ut sagt. Och det är ännu värre än så dessutom, man kan inte göra något annat alls samtidigt som man röstchattar med varandra på PS3. Borde åtminstone gå att kolla på filmklipp och surfa med den.

360 har haft det väldigt länge, PS3 är vad jag saknar det på. Det har varit åtskilliga gånger där jag kunde tänka mig byta PS3 till 360 som primär spelsystem - men jag nöjer mig fint med PS3 just nu. Det dock PS3 är bättre än 360 när det gäller röstchatt är kvalitén. 360 har av någon anledning så pass låg bitrate att det låter som det gamla TeamSpeak 1 medans PS3 har het okej. Inte direkt Skype ljud i vare konsol men PS3 har bättre röstljud in my opinion.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag utgick ifrån att de började jobba med ps4 när 3an släpptes? lite framförhållning måste man ju ändå ha?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Mera nyheter:

Ska vi tro den amerikanska butikskedjan Gamestop kommer vi få vänta på nästa generations konsoler, rapporterar CVG. De förväntar sig nämligen inte att Playstation 4 och Xbox 720 ska släppas förrän tidigast 2014.

Dock med brasklappen att en framgångsrik Wii U-lansering kan stressa de båda att få ut ny hårdvara. Gamestop är även positivt inställda till PS Vita som tack vare det förhållandevis låga priset $249 kan ha en god chans att bli ett format att räkna med.

http://www.gamereactor.se/nyheter/28245/%22Ingen+Playstation+...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Chefen på Ubisoft tror att PS4 och Xbox 720 kommer snart...

http://www.gamereactor.se/nyheter/28265/%22PS4+och+Xbox+720+k...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, hoppas den inte ens är lik den på bilden bara

Nej det är fanart bild från någon playstationnörd. Konceptdesign kommer aldrig bli verklig, varken på bilar, telefoner eller spelkonsoller. Troligtvis får PS4 samma typiska japanska formspråk som ps2 och ps3. Dvs svart och minimalistisk stil med små diskreta led dioder och knappar. Dualshock kontrollern lika så.

Tror de kommer att behålla så mycket av PS3 arkitekturen som det är möjligt. En trolig orsak är att de har redan investerat så mycket i cell och tänker spinna vidare på det, en annan är för att utvecklarna kan med det.

PS4 lär vi se som tidigast 2013, mer troligt 2014. Prismässigt bör den kosta som alla andra nya konsoller har kostat.

Permalänk
Medlem

Mera rykten om att PS4 är nära!

Sony-studio slutar med PS3-spel
http://www.gamereactor.se/nyheter/29931/Sony-studio+slutar+me...

Brittiska speltidningen Edge säger sig ha kommit över ett rejält scoop angående Playstation 4. De skriver nämligen att en stor Sony-utvecklare nu helt lagt ned tillverkningen av Playstation 3-spel. Istället ska man fokusera på Playstation 4 som lär ska vara på väg.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Såg att någon hade skrivit att MSG:4 var höjdpunkten med Ps3 (vilket jag kan relatera till, har spelat igenom det 5-6gånger). Tänkte bara komma med en tanke kring Ps4! Kanske ett MSG:5 där? Kojimas återkomst http://www.gamespot.com/news/kojima-talks-metal-gear-solid-5-...

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Det var jag som skrev det, jag skapade även MGS4 tråden. Den var episk. Var mera drag på forumet här då...

Får Sony MGS5 exklusivt till PS4 så vore det riktigt stort.

Har inte tänkt så mycket på PS4, men nu börjar tiden dra ihop sig. Var kul att läsa mina tidigare spekulationer, hade glömt dem. Ligger nog kvar på samma linje, allt pekar på att Cell återkommer. Vore så bortkastat att inte använda kunskapen och biblioteken med verktyg som nu kan optimera för SPU:s osv. Högre klock, mera minne osv. Teknologin har ju krympt ett antal gånger så värmeutveckling och strömförbrukning borde inte vara ett problem längre. Som ägare till tekniken slipper man licenskostnader. Det gäller ju BD och allt annat med, så med PS3 banade man ju verkligen upp väg för att bygga vidare på plattformen.

Med tanke på att studios har börjat göra spel för PS4 redan, så måste ju Sony haft klart för sig hur PS4 kommer prestera. Personligen tror jag de kör med två eller fyra Cell, kraftigt optimerade, kanske med alla SPU:s aktiverade, då yielden borde vara väldigt bra vid det här laget. Det skulle ge minst 14 kärnor och max 32 med nästan noll latencer som stöttar upp en dual eller quad. Det senare skulle verkligen vara ett monster som skulle ge sjuka prestanda utan att det skulle kosta i närheten lika mycket som vid lanseringen av PS3. Kan man lägga krutet på grafikkort med snabbt minne istället. XDR var ett klokt val sist, men hellre en gemensam pool på 3-4GB.

Spännande tider, börjar kännas mera värt att tänka på PS4 nu, även om det fortfarande är en bra bit kvar innan vi ens får se den, än mindre spela på den...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Förmodligen visas den upp på E3 2012 och kanske släpps lagom till jul handeln 2012, eller tidigt 2013. Tror knappast Sony vill släppa sin konsol senare än Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, hoppas den inte ens är lik den på bilden bara

Det får man ju hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Med tanke på att studios har börjat göra spel för PS4 redan, så måste ju Sony haft klart för sig hur PS4 kommer prestera. Personligen tror jag de kör med två eller fyra Cell, kraftigt optimerade, kanske med alla SPU:s aktiverade, då yielden borde vara väldigt bra vid det här laget. Det skulle ge minst 14 kärnor och max 32 med nästan noll latencer som stöttar upp en dual eller quad. Det senare skulle verkligen vara ett monster som skulle ge sjuka prestanda utan att det skulle kosta i närheten lika mycket som vid lanseringen av PS3.

Wow. Snacka om spot on. XDR2 till PS4, så har jag sagt det också...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Trots att de tar bort funktioner som du har betalat för? Förvarar dina uppgifter med amatör-kryptering? Nej, har köpt sony produkter sen Ps1, men nu är jag less på deras nonchalanta hantering av kunder. Kommer aldrig köpa en ps4, som säkert också är överprisad vid release.

Klart de kan ta bort vad de vill, det är ju deras produkt.

Permalänk

kommer antagligen 2013

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

råcool jue

Äntligen något som er ut som något annat än en spelkonsol

Mjaaa... den ser ganska ömtålig ut, klarar nog inte mycket... inte kontrollen heller :S

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Kan knappt hålla mig. Kommer inte köpa en men förhoppningsvis så hoppar
grafiken upp ett rejält snäpp. Dagens konsoler håller tillbaka utvecklingen så hårt..

Gällande Dual Shock vs 360-kontrollern så föredrar jag dual shock. 360:ns gamepad
är för stor för att passa bra i mina händer. Sitter med en dual shock ikopplad i datorn. :3

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3