Streama ljud från datorn till android enhet

Permalänk
Medlem

Streama ljud från datorn till android enhet

Hejsan, Skulle behöva hjälp med att kunna komma på hur man ska kunna streama allt ljud på datorn aka stereo mix till en android enhet.

iPhone har redan denna app men inte android:http://www.wired.com/epicenter/2009/02/airphones-turns/

Alltså om jag sitter och tittar youtube eller lyssnar på musik eller spelar ett spel på datorn så ska det ljudet skickas till en android enhet.

Kom på idén för att jag har en galaxy tab som står dockad till min stereo och jag skulle vilja ha trådlöst ljud till den, har kikat på vad trådlöstljud kostar och det är en slant..

Har testat att andvända vlc stream men det gick inte att få in stereo mix i det.

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta? Tror det finns fler som skulle vilja kunna göra detta.

Tack

Permalänk
Avstängd

Det har alltid vara en h-v att sända saker från sin PC. Troligen för att de inte vill att det ska fungera. Så du menar att mac kan sända valfritt ljud som spelas upp på datorn till en iphone? Jag vet att MS har jobbat hårt på att förhindra alla former av ljud eller bild ska kunna fångas och sändas ut på nätverket. Det ingår väl i deras DRM tänk. Men med VLC ska det ju gå att ta emot VL strömmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det har alltid vara en h-v att sända saker från sin PC. Troligen för att de inte vill att det ska fungera. Så du menar att mac kan sända valfritt ljud som spelas upp på datorn till en iphone? Jag vet att MS har jobbat hårt på att förhindra alla former av ljud eller bild ska kunna fångas och sändas ut på nätverket. Det ingår väl i deras DRM tänk. Men med VLC ska det ju gå att ta emot VL strömmar.

Japp mac kan göra det, har sett det med egna ögon och utan någon delay.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon koll?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/1014166-stre...
Xpostning är inte tillåtet.
rekomenderar att du letar på XDA-developers finns med stor säkerhet dågot där om möjligheten finns.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/1014166-stre...
Xpostning är inte tillåtet.
rekomenderar att du letar på XDA-developers finns med stor säkerhet dågot där om möjligheten finns.

Har redan frågat på xda forumet men får inget svar där heller, angående Xpostning så har jag en desire hd (mobiltelefon)och en galaxy tab (tablet) som jag behöver hjälp med, så tycker det kan vara två stycken trådar i olika avdelningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Har redan frågat på xda forumet men får inget svar där heller, angående Xpostning så har jag en desire hd (mobiltelefon)och en galaxy tab (tablet) som jag behöver hjälp med, så tycker det kan vara två stycken trådar i olika avdelningar.

Spelar tyvärr inte så stor roll hur många telefoner / tablets du har, korspostning är ändå inte tillåtet. Särskilt inte eftersom du har exakt samma titel och fråga i båda posterna.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Netbuddy har rätt.
Jag kan inte skiva två identiska trådar om att min dator inte skickar bild till min tv med en för datorn och en för tvn.
Tyvärr, ett ämne en tråd.

http://phandroid.com/2010/06/03/stream-music-from-your-itunes...
kan detta vara något för dig?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Netbuddy har rätt.
Jag kan inte skiva två identiska trådar om att min dator inte skickar bild till min tv med en för datorn och en för tvn.
Tyvärr, ett ämne en tråd.

http://phandroid.com/2010/06/03/stream-music-from-your-itunes...
kan detta vara något för dig?

Det har jag testat får dock bara musik till stereon då.

Försökte vara smart att det blev mera folk som såg då från båda forumdelarna, inte säkert att alla hänger eller kikar i bara tablets avdelningen då det rör android i helhet oavsett tillverkar /modell.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack vet inte om du fattar vad jag menar, menar att datorn ska fungera som en sändare som sänder allt ljud som spelas upp på datorn och android enheten ska vara en mottagare. Musik strömmning har jag fått igång men inte att kunna strömma allt ljud från datorn.

Tack ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Notera att vi inte tillåter bumpning eller korspostning i forumet. Den här gången låser jag inte din tråd, men om du fortsätter med dylikt så kommer tråden att låsas och du kommer att ha förbrukat din möjlighet att få hjälp i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Tack vet inte om du fattar vad jag menar, menar att datorn ska fungera som en sändare som sänder allt ljud som spelas upp på datorn och android enheten ska vara en mottagare. Musik strömmning har jag fått igång men inte att kunna strömma allt ljud från datorn.

Tack ändå

Du menar spela upp ljudet på datorn och höra det via android?
då borde väl winamp shoutcast funka eller missförstår jag dig igen XD

Annars har vi ju teamviewer.
fjärstyrning av datorn och möjlighet att höra allt ljud från datorn i mobilen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Du menar spela upp ljudet på datorn och höra det via android?
då borde väl winamp shoutcast funka eller missförstår jag dig igen XD

Annars har vi ju teamviewer.
fjärstyrning av datorn och möjlighet att höra allt ljud från datorn i mobilen.

Precis spela upp ljud tex spel ljud och musik ljud och andra ljud som finns när man sitter vid datorn så det spelas upp på android.

Testade teamviewer men det funkade inte med ljud iaf.

Permalänk
Medlem

Strömma ljudet via VLC och välj Windows standardoutput som input. Peka valfri musikspelare som stödjer streaming på din lur mot din ström och du bör få ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Strömma ljudet via VLC och välj Windows standardoutput som input. Peka valfri musikspelare som stödjer streaming på din lur mot din ström och du bör få ljud.

Kan du vara mera specifik hur man går tillväga? Har testat lite granna men får det inte att spelas upp på tabben eller telefonen, blir felmeddelande men ansluten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Kan du vara mera specifik hur man går tillväga? Har testat lite granna men får det inte att spelas upp på tabben eller telefonen, blir felmeddelande men ansluten.

Vad får du för felmeddelande? Hur gör du när du försöker ansluta till VLC-strömmen från din tab?

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/forum/44538-streama-ljud-fran-datorn-t...

http://www.androidzoom.com/android_applications/communication...

Det denna appen gör är att skapa ett virtuellt ljudkort på datorn som man sedan får välja som källa i windows som sedan streamas till androidenheten.

Har hittat appen nu, hoppas min tråd hjälpte någon