Permalänk
Medlem
Skrivet av FatElmo:

Verkar vara ett grymt tangentbord, dock lite dyrt och inte först ut!

http://www.youtube.com/watch?v=fTWi4vR3w1w

Ripoff.se ?!?!?!

Den ser ju nästan identisk ut :S Videon är ju dessutom nästan ett år gammal!

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon butik i Malmö/Lund området som har det inne?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatElmo:

Verkar vara ett grymt tangentbord, dock lite dyrt och inte först ut!

http://www.youtube.com/watch?v=fTWi4vR3w1w

Ripoff.se ?!?!?!

Det är inget ovanligt att det förekommer helt identiska tangentbord på marknaden. Sett flertalet olika tangentbord från Keytronic med tex HP, Juniper loggor på.

Jag har själv ett HP S6000K som är en oemversion av Unotron S6000K-G.

Unotron S6000K-G
http://www.youtube.com/watch?v=c4tAAgi93c0

HP S6000K
http://www.youtube.com/watch?v=FkWSG8uZn-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatElmo:

Verkar vara ett grymt tangentbord, dock lite dyrt och inte först ut!

http://www.youtube.com/watch?v=fTWi4vR3w1w

Ripoff.se ?!?!?!

Skrivet av muffen:

Den ser ju nästan identisk ut :S Videon är ju dessutom nästan ett år gammal!

Jag citerar från sida 2:

Skrivet av mithaniel:

Det är inte dom som qpad samarbetar med utan http://www.ione.com.tw/2011/3_3P_gam.html

Det här är inget nytt. Det sker med nätaggregat och ibland chassin också.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Jag tipsade inet.se om att komplett var billigare än dom. Då sänkte dom priset till 1090kr (samma som komplett). Fri frakt ftw.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jag tipsade inet.se om att komplett var billigare än dom. Då sänkte dom priset till 1090kr (samma som komplett). Fri frakt ftw.

Bra jobbat! Beställde själv ett nu!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Har använt detta bord i ca 1 månad nu, både till spel och skrivande. (jag skriver mycket, både privat och professionellt.)

Det är helt klart det mest gedigna, bastanta och skönaste tangentbord jag använt. Det kostar en rejäl slant, det medges, men i mitt tycke är det värt pengarna.

Visa signatur

=[OG]=DaddyLongLeg / www.oldgents.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Som vanligt tycks priset vara stötestenen. Dela priset i åtminstone 3 och du får vad tangentbordet egentligen kostar, alltså bedömt utifrån hur länge det håller i jämförelse med icke mekaniska. När jag skriver håller, menar jag inte bara "håller ihop", utan att det vidmakthåller sitt skick och tangentkänsla. 3 är en lågt satt siffra. Är 400 kr mycket?

Egentligen är inte heller 1500 kr mycket sett till vad annan hårdvara kostar, vilken då byts ut flera gånger om, innan det är dags för ett nytt tangentbord.

Vad gör ni med era tangentbord? Jag har ett Kjell & Co Tgt för 79:- som jag hade i 10 år, innan jag bytte upp mig (för att jag kände att lägga 15 000:- på dator, men fortsätta använda den gamla musen och tgt't var lite löjligt) Jag har nött hål på space tangenten, där jag knackar till den med höger tummen, och lappat det med superlim och pantflaska...
Ersättaren? MX5500 Revolution, Logitech, ett trådlöst membran tgt, som hade bonusen att det kom med revolution musen, som jag gillar. De båda är nu närmare 3 år gamla, om jag inte minns fel, och musen är uppenbarligen den som kommer få bytas ut först. Den gummerade ytan är lite sliten på sina ställen.
Visst, det var inte en gratis tgt+mus kombo, men med tanke på att musen kostade 1300:- på egen hand så kostade tgt't knappt en 500'ing...

Eftersom jag inte är insatt, vad är snacket om blå, bruna och svarta switchar för något? Olika kraftbehov för att passera brytar-punkten?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vad gör ni med era tangentbord?...

Eftersom jag inte är insatt, vad är snacket om blå, bruna och svarta switchar för något? Olika kraftbehov för att passera brytar-punkten?
B!

Som jag skrev handlar det inte om att inte gå sönder, utan "att det vidmakthåller sitt skick och tangentkänsla". Du ska se det utifrån perspektivet att någon ofta skriver dokument i storlektsordnigen 5000 tecken och förväntar sig göra det på 15-20 minuter inklusive formatering. Då kanske du också förstår varför det är oerhört viktigt att alla tangenter bibehåller samma mekaniska egenskaper år ut och år in. Minsta försämring eller avvikelse tangenterna emellan skapar frustration och stjäl tid. Fler än du kanske tror använder dessutom knappt musen, utan gör allt nästan uteslutande genom tangentbordsgenvägar (precis som jag gör just nu).

Så nej, vi gör ingenting speciellt med tangentborden, som att spela baseball med dem eller använda dem som snowboard. Du kan köpa en gitarr på Rusta också, och den duger kanske bra för många, vad vet jag.

Angående switchar har det säkert redan funnits länkar till bra information, men här är en till: http://geekhack.org/showwiki.php?title=Cherry+switches+and+bo...

Eller kanske en genomgång av ämnet i stort: http://geekhack.org/showwiki.php?title=START+HERE+--+The+Geek...

Permalänk
Medlem

Inet.se bilder på tangentbordet ser inte likadant ut. Skulle aldrig falla mig i och köpa ett tangentbord med en enter-knapp som de visar på bilden. Men inet.se skriver att de kör med svensk layout, så tangentbordet ser ut som Sweclockers visar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Som jag skrev handlar det inte om att inte gå sönder, utan "att det vidmakthåller sitt skick och tangentkänsla". Du ska se det utifrån perspektivet att någon ofta skriver dokument i storlektsordnigen 5000 tecken och förväntar sig göra det på 15-20 minuter inklusive formatering. Då kanske du också förstår varför det är oerhört viktigt att alla tangenter bibehåller samma mekaniska egenskaper år ut och år in. Minsta försämring eller avvikelse tangenterna emellan skapar frustration och stjäl tid. Fler än du kanske tror använder dessutom knappt musen, utan gör allt nästan uteslutande genom tangentbordsgenvägar (precis som jag gör just nu).

Jag vet inte vad som hände här ovan, men du måste ha tagit fel på mig och någon annan. Jag vet inte, jag petar kanske bara ut 300 tecken / minut, ingen aning eftersom jag aldrig kontrollerat, men jag skriver med "korrekt" fingersättning, och sliter på mitt tangentbord dagligen. Mitt tangentbord ser ut som om det är nytt, bortsett från att bokstäverna på flera av tangenterna är utslitna och inte längre syns. Känslan av de olika tangenterna är densamma som på det nya "reservtangentbordet" Logitech skickade när jag påtalade att det var fel på ladd-stationen till musen... (de skickade en komplett uppsättning, ny mus, laddare, och tangentbord) Känslan i Kjell & Co tgt't som är "pensionerat" och numera bara används vid felsökning och ominstallation av tillfälliga burkar, är enhetslig, men jag kan inte svära på att det är "som nytt" då jag inte har ett nytt att jämföra med.

Skrivet av KimTjik:

Angående switchar har det säkert redan funnits länkar till bra information, men här är en till: http://geekhack.org/showwiki.php?title=Cherry+switches+and+bo...

Eller kanske en genomgång av ämnet i stort: http://geekhack.org/showwiki.php?title=START+HERE+--+The+Geek...

Tack för länkarna.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

@ -=Mr_B=-
Då skulle jag rekommendera att du i alla fall tar tillfället att pröva ett mekaniskt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag har ett. Ett gammalt IBM tgt, med högtalare i, om inte klicken från tgt't i sig skulle vara högljudda nog. Modell okänd, det har stått på undersidan, men... Fungerar utmärkt, men har stora tgt kontakten, så jag använder det inte speciellt ofta längre. (tidigare, när jag fortfarande satt på Kjell & Co tgt't som mitt primära, använde jag en ps2 adaptor för att köra det tgt't till diagnostik och ominstallationer)
Jag säger inte att man inte kan föredra känslan av de mekaniska brytarna i ett tgt, men jag fårstår inte hur de skulle påverka livslängden. Jag har aldrig varit med om att ett tgt har slutat fungera av hög ålder. Folk som spiller dricka, kletar mat & godis, osv i sitt tgt, samt de som tror att det är tgt's fel att de inte vinner i CS, och därför spöar skiten ur det... Visst, då förstår jag att det slutar fungera.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stybbe:

Inet.se bilder på tangentbordet ser inte likadant ut. Skulle aldrig falla mig i och köpa ett tangentbord med en enter-knapp som de visar på bilden. Men inet.se skriver att de kör med svensk layout, så tangentbordet ser ut som Sweclockers visar?

Självklart är det svensk layout på det som Inet säljer.

Permalänk
Medlem

Blir nog en bra kompis till bf3 när det släpps. Bra recension!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

J
Jag säger inte att man inte kan föredra känslan av de mekaniska brytarna i ett tgt, men jag fårstår inte hur de skulle påverka livslängden. Jag har aldrig varit med om att ett tgt har slutat fungera av hög ålder.

Det ska du vara glad gör. Jag har haft att göra med en hel bunt Logitech tangentbord på arbetsplatser som blivit helt värdelösa att jobba med efter något år. DELLs gamla standardtangentbord var faktiskt rätt så bra och håller förhållandevis länge. Hur som har jag inte hittat något som funkar bättre än för mig än Cherry MX Blue; de har precis rätt motstånd för mina anslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det ska du vara glad gör. Jag har haft att göra med en hel bunt Logitech tangentbord på arbetsplatser som blivit helt värdelösa att jobba med efter något år.

I gengäld, handen på hjärtat, vem tar hand om "arbetsplatsens" prylar på bästa sätt? Mitt tgt ser ut som nytt, eftersom det totalsaneras lite då och då. Det förhindrar att skit kryper in i plastskalet, och försämrar funktionen, vilket möjligen är en bidragande orsak till varför mina tgt fungerar i en evighet. Nu vet jag inte om dagens mekaniska tgt tillåter ett sådant förfarande, mitt gamla IBM tgt, gör det inte. Så efter ett par månaders regelbundet användande skulle det vara ganska snuskigt. jag tror inte riktigt det är märket eller priset på arbetsplatsernas tgt som är orsaken till att de slutar fungera, men det är inte omöjligt att kak- & bröd-smulor och läsk/kaffe stället till det mindre i ett mekaniskt tgt jämfört med ett membranbaserat.
Faktum är att jag egentligen bara varit i kontakt med ett fåtal tgt som inte uppfört sig. Ett trådlöst Logitech där en del tangenter var "sticky", och ett sladdbundet noname budget tgt. Det trådlösa slutade fungera helt när killen slog handen genom det, så jag tror jag kan gissa mig till varför det inte fungerade till att börja med. Och budget tgt't var det en halväten negerboll i. Det kan eventuellt finnas fler, men jag minns dem inte på rak hand.

Att dyrare tangentbord, oavsett konstruktion, genomsnittligt håller längre motiverar jag med att folk är mer benägna att vara rädda om dem...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att utbudet av Cherry MX-tangentbord ökar

Vad det gäller livslängd så vet jag av egen erfarenhet att ett Cherry MX-tangentbord inte är slutkört i brytarna efter 20 års intensivt användande. Har dock råkat ut för ett där kontrollkretsarna har börjat spöka vilket gör att det behöver en omstart då och då.

Tangentbord som levt ett liv i en mer eller mindre skitig verkstadslokal kan behöva lite sanering om man fått in damm, skärvätska och olja i brytarna. Bortsett från det är de hyggligt odödliga.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Var sjukt sugen på köpa denna tills jag såg priset. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Blir nog en bra kompis till bf3 när det släpps. Bra recension!

Nej skaffa något med bruna/svarta/röda switchar

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Konkurrent till denna vore Logitech G110. Båda är lika varandra funktionsmässigt. Men mina personliga åsikter anser jag att Logitech G110 är bäst för att den har de starka delarna som Denna Qpad har som nackdelar. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575358 är värd gaming budget.

Permalänk
Medlem

Microsoft Ergonomic Keyboard 4000 med Cherry browns skulle fan vara drömmen.

Permalänk
Hedersmedlem

För oss som är vana vid "vanliga" billiga tangentbord, innebär det en nackdel när man spelar med MX Blue? Är det inte mer av en vanesak?

Jag ska försöka känna på både blå och svarta switchar framöver, men är ändå lite nyfiken på hur ni andra tänker. Utan att ha testat så tänker jag att man troligen har mer glädje av ett tangentbord som är skönt att skriva på och marginellt sämre att spela på, än tvärtom? Självklart beror det på hur mycket tid man spenderar med respektive aktivitet, men om man som jag skriver en del, och spelar i genomsnitt ett par timmar om dagen, vilken typ skulle ni välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

För oss som är vana vid "vanliga" billiga tangentbord, innebär det en nackdel när man spelar med MX Blue? Är det inte mer av en vanesak?

Jag ska försöka känna på både blå och svarta switchar framöver, men är ändå lite nyfiken på hur ni andra tänker. Utan att ha testat så tänker jag att man troligen har mer glädje av ett tangentbord som är skönt att skriva på och marginellt sämre att spela på, än tvärtom? Självklart beror det på hur mycket tid man spenderar med respektive aktivitet, men om man som jag skriver en del, och spelar i genomsnitt ett par timmar om dagen, vilken typ skulle ni välja?

Då man i spel oftast ändå trycker ner knapparna i botten så tycker jag inte att man tjänar något på att använda de blåa switcharna. De låter högt samt är jobbiga i vissa spel då du måste tillbaka högre upp med knappen innan tangentbordet kan registrera nästa tryck. Här blir det vare sig man vill det eller inte en nackdel för vissa spelare. De svarta cherry MX switcharna känns mer som ett vanligt tangentbord men känns mer följsamma då de trycker emot dina fingrar. Det är faktiskt en ganska skön känsla när man känner att de fjädrar emot lite grann. Man slipper också problem vid dubbeltryckningar eller liknande som kan uppstå med de blåa mx switcharna. Självklart är det kanon skönt när man skriver med de blå då du både hör och känner när du passerar registrerings zonen för trycket. Och här är ju hela grejen i mitt tycke med de blåa switcharna - att man kan lära sig att skriva utan att bottna ur knapparna. Man kan alltså lära sig sväva med fingrarna över registrerings zonen. Men de faller ju lite om man låt oss säga spelar FPS spel där du ändå blir mer eller mindre tvingad att bottna ur knapparna om det ska kännas bekvämt att röra sig i spelen. Och detta kan man faktiskt leva utan, särskilt om man spelar eller inte vill störa resten av familjen när man spelar.
Sedan ska man veta med sig att ljudet kan skilja sig ganska markant mellan tangentborden även om de delar på samma typ av switchar.
Så det man bör göra är väl helt enkelt att prova dem först och främst innan man köper. Det är inga som helst problem att skriva med de svarta, så hårda är dem absolut inte som folk kanske ger sken av ibland.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Att dyrare tangentbord, oavsett konstruktion, genomsnittligt håller längre motiverar jag med att folk är mer benägna att vara rädda om dem...
B!

Själv är jag närmast pedant när det kommer arbetsplatsen hemma och på jobbet. Hos mig får varken smulor eller dryck solka ner utrustningen. De mekaniska kanske är mer motståndskraftiga mot kosmisk strålning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

För oss som är vana vid "vanliga" billiga tangentbord, innebär det en nackdel när man spelar med MX Blue? Är det inte mer av en vanesak?

Jag ska försöka känna på både blå och svarta switchar framöver, men är ändå lite nyfiken på hur ni andra tänker. Utan att ha testat så tänker jag att man troligen har mer glädje av ett tangentbord som är skönt att skriva på och marginellt sämre att spela på, än tvärtom? Självklart beror det på hur mycket tid man spenderar med respektive aktivitet, men om man som jag skriver en del, och spelar i genomsnitt ett par timmar om dagen, vilken typ skulle ni välja?

Jag upplever inte de blåa sämre till gaming än något rubberdome eller scissorswitch tangentbord jag testat, snarare lite bättre för den ökade känslan. Men om man ställer de blåa emot de svarta i gaming så vinner helt klart de svarta. Så det går bra att spela med blåa men inte lika bra som med svarta, däremot om man skriver mycket text kan man få som kramp i händerna utav de svarta switcharna medans de blåa är som att skriva på moln.

Jag kan inte svara på vad jag hade valt i ditt fall, allt beror på hur mycket du prioriterar gaming och om du står ut med att skriva på svarta switchar. Jag bytte direkt när jag kände att jag började få ont i händerna efter en längre tis skrivande, och nu när man spelar saknar man ibland möjligheten man hade att snabbt "tappa" på knapparna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Själv är jag närmast pedant när det kommer arbetsplatsen hemma och på jobbet. Hos mig får varken smulor eller dryck solka ner utrustningen. De mekaniska kanske är mer motståndskraftiga mot kosmisk strålning!

Jag har ingen dryck hemma. Men på jobbet måste jag ha, har ännu inte sölat ner tangentbord på jobbet men däremot har både jag och kollegor sölat ner datorchassin. Men det är otroligt vad en dator klarar av bara den är i ett chassi.

Permalänk
Medlem

Starkt tips när det gäller dryck vid datorn, ser att många har en tendens att ställa drycken FRAMFÖR tangentbordet, ställer man den däremot bakom tangentbordet eller musmattan så finns det bara risk att putta omkull den när man ska ta glaset/koppen/flaskan.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StarCroW:

Då man i spel oftast ändå trycker ner knapparna i botten så tycker jag inte att man tjänar något på att använda de blåa switcharna. De låter högt samt är jobbiga i vissa spel då du måste tillbaka högre upp med knappen innan tangentbordet kan registrera nästa tryck. Här blir det vare sig man vill det eller inte en nackdel för vissa spelare. De svarta cherry MX switcharna känns mer som ett vanligt tangentbord men känns mer följsamma då de trycker emot dina fingrar. Det är faktiskt en ganska skön känsla när man känner att de fjädrar emot lite grann. Man slipper också problem vid dubbeltryckningar eller liknande som kan uppstå med de blåa mx switcharna. Självklart är det kanon skönt när man skriver med de blå då du både hör och känner när du passerar registrerings zonen för trycket. Och här är ju hela grejen i mitt tycke med de blåa switcharna - att man kan lära sig att skriva utan att bottna ur knapparna. Man kan alltså lära sig sväva med fingrarna över registrerings zonen. Men de faller ju lite om man låt oss säga spelar FPS spel där du ändå blir mer eller mindre tvingad att bottna ur knapparna om det ska kännas bekvämt att röra sig i spelen. Och detta kan man faktiskt leva utan, särskilt om man spelar eller inte vill störa resten av familjen när man spelar.
Sedan ska man veta med sig att ljudet kan skilja sig ganska markant mellan tangentborden även om de delar på samma typ av switchar.
Så det man bör göra är väl helt enkelt att prova dem först och främst innan man köper. Det är inga som helst problem att skriva med de svarta, så hårda är dem absolut inte som folk kanske ger sken av ibland.

Skrivet av Breddas:

Jag upplever inte de blåa sämre till gaming än något rubberdome eller scissorswitch tangentbord jag testat, snarare lite bättre för den ökade känslan. Men om man ställer de blåa emot de svarta i gaming så vinner helt klart de svarta. Så det går bra att spela med blåa men inte lika bra som med svarta, däremot om man skriver mycket text kan man få som kramp i händerna utav de svarta switcharna medans de blåa är som att skriva på moln.

Jag kan inte svara på vad jag hade valt i ditt fall, allt beror på hur mycket du prioriterar gaming och om du står ut med att skriva på svarta switchar. Jag bytte direkt när jag kände att jag började få ont i händerna efter en längre tis skrivande, och nu när man spelar saknar man ibland möjligheten man hade att snabbt "tappa" på knapparna.

Tack så jättemycket för era synpunkter! Just nu lutar det åt en beställning av MK-80 faktiskt, eftersom jag prioriterar bekvämt skrivande framför optimalt spelande. Ska ev. åka till Inet och kolla om det går att känna på både svarta och blå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det ska du vara glad gör. Jag har haft att göra med en hel bunt Logitech tangentbord på arbetsplatser som blivit helt värdelösa att jobba med efter något år. DELLs gamla standardtangentbord var faktiskt rätt så bra och håller förhållandevis länge. Hur som har jag inte hittat något som funkar bättre än för mig än Cherry MX Blue; de har precis rätt motstånd för mina anslag.

Konstigt, jag sitter här med en Fujitsu siemens tangentbord sen 1998 med ps/2 kontakt och jag har aldrig haft problem med den, det är nog bara Logitech och Dell som inte kan tillverka tangentbord men jag håller med dig om att Cherry mc blue brytare är betydligt skönare att skriva på men jag förstår inte heller hur det ökar livslängden, jag tror allt detta med mekaniska tangentbord är lite väl överhypad?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]