Vad är en skillad spelare för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Haha, ja men hur kan man inte hålla med?

Det går delvis att se genom stats, och den bästa av dom är enligt mig K/D. Score Per Minute säger ingenting alls, beror helt på spelstil, personligen spelar jag mer taktiskt och täcker mina teammates då jag är en bättre skytt, och låter dom arma MCOM när jag mejar ner hela deras Spawn när dom försöker döda mina teammates vid MCOM. Då får jag mindre SPM, men gör extremt mycket för laget ändå. Så det går liksom inte ihop. Sitta i en pansarvagn och skjuta skott mot MCOM när ens team har plantat det, för att döda eventuella fiender som försöker disarma den, ger mig inget SPM, men gör gör extremt mycket för laget.

Kan fortsätta men ingen idé för i slutändan så, SPM säger ingenting alls.

K/D beror minst lika mycket på spelstil som SPM. Du får tycka vad du vill men precis varenda camper eller vad man vill kalla det tänker som du, att de är taktiska och hjälper sitt lag när de i själva verket skulle göra mer nytta springandes in i fienden och bli dödade som distraktion. My two cents.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

K/D beror minst lika mycket på spelstil som SPM. Du får tycka vad du vill men precis varenda camper eller vad man vill kalla det tänker som du, att de är taktiska och hjälper sitt lag när de i själva verket skulle göra mer nytta springandes in i fienden och bli dödade som distraktion. My two cents.

Hur i helsike tänker du nu? Jag sitter bakom en sten 30 meter ifrån MCOM som Attacker, jag tar ut 5 fiender, mitt lag springer fram, 5 nya fiender spawnar, jag tar ut 3st medans mitt lag Armerar bomben, fienden dödar mina teammates, jag tar ut 2st som försöker disarma MCOM, sen vinner vi 10 sekunder senare.

Du säger alltså att jag gör lika mycket nytta genom att istället för att sitta bakom stenen, så rushar jag fram, 5 fiender börjar skjuta på mig samtidigt när jag är halvvägs till MCOM, och instant dör.

Okej, då har du klarat upp för mig hur man spelar som Battlefield, jag som trodde det var ett lagspel. Tänka sig..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

..just nu ligger jag #1:a på BF3 Alpha Leaderboards på K/D och Skill och har fått höra att det inte är något speciellt alls. Jag anser att K/D och Skill är dom bästa statsen att titta på för att utgöra hur bra en spelare är, jag skulle vilja höra från er hur ni tycker angående detta. Vad är en skillad spelare för dig? Vänligen läs igenom hela inlägget innan du postar.

För det första! Tror du folk spelar seriöst på en Alpha? Bara en sådan sak att du nämner KD/Skill, bevisar sig själv att du inte vet vad som gör en bra spelare. Det finns om man grov hugger det, 3 typer av spelare.... "Public och Hobby Klan spelare". Dessa spelar mest för att det är kul, anordnar några friendlys då och då. Eventuellt syns dem till på ex: Eurodomination Definitive Leauge, eller något liknande "mindre skillade" ligor. Sen har vi den sista. "Hardcore competitive gamer", och då tänker jag inte på HC läget i bc2. Dessa spelar för att vinna matchspel. och cuper, ex: ESL, clanbase. Dessa spelare ser man väldigt sällan på public servrar!

Vilken kategori tillhör du?

Skrivet av zhrooms:

Skill = Dödar jag någon som har mycket Skill points, så ökar min Skill mycket och hans går ner mycket, dör jag av någon som har låg Skill, så går min Skill ner mycket, och hans upp mycket, i princip K/D
K/D Ratio = Hur många du dödar per liv, du spwanar, dödar 3st, dör 1 gång, du har 3 K/D, du dödar 10st och dör 0-1 gång, du har 10 K/D, du dödar helt enkelt många fler per liv än de flesta

Ge mig bevis på det! En länk, vad som helst bara inte något som du själv "tror".

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur i helsike tänker du nu? Jag sitter bakom en sten 30 meter ifrån MCOM som Attacker, jag tar ut 5 fiender, mitt lag springer fram, 5 nya fiender spawnar, jag tar ut 3st medans mitt lag Armerar bomben, fienden dödar mina teammates, jag tar ut 2st som försöker disarma MCOM, sen vinner vi 10 sekunder senare.

Du säger alltså att jag gör lika mycket nytta genom att istället för att sitta bakom stenen, så rushar jag fram, 5 fiender börjar skjuta på mig samtidigt när jag är halvvägs till MCOM, och instant dör.

Okej, då har du klarat upp för mig hur man spelar som Battlefield, jag som trodde det var ett lagspel. Tänka sig..

Var du 7 år när du reggade dig här på sweclockers? I allafall är du en dryg p12 som inte går att diskutera med och kör BFBC2 som MW2.
BTW är en skillad spelare som Spelar spelet som det skall vara.
Alltså Assult = Avancera frontlinjen och ge ammo,
Engineer = reparera saker och köra CQB,
Medic = Avancera frontlinjen ge medicpacks,reviva,
Recon = Sitta bak i lägret leta fiender och berätta för laget, ta långdistansskott.

Permalänk
Medlem

Visst spelar K/D och Skill lite roll, dock tycker jag att annat spelar en hel del roll också, här är några som TS avfärdat men som jag tycker är rätt relevanta:

Score per minute - spelar visst roll, oavsett "spelstil." Alla klasser/spelstilar kan prestera bra. Att ursäkta låg spm med spelstil håller inte. Som du säger kan man som exempelvis sniper skydda MCOMs, men det är ju å andra sidan knappt hälften av rush, om ens det.

Objective score - i förhållande till total score. Själv är min Objective score ca. 5.4% av min totala score. Jag har ingen aning om det kan kallas bra eller acceptabelt eller kanske t.o.m. dåligt, men jag skulle påstå att det är ett hyfsat mått på skill i "teamplay-format."

Accuracy - skulle påstå att detta är väldigt relevant för iaf assault gevären och framförallt för sniper (bolt-action) gevären om man ska snacka skill. Jämför t.ex. en hardcore sniper med en normal mode sniper och anta att både är lika träffsäkra. Kör både med magnum ammo spec behöver den sistnämnde en högre headshot ratio om han skall vara lika effektiv (läs: han behöver mer skill).

Personligen ser jag på K/D, spm, de olika scores och till viss del accuracy (bolt-actions, M14 o M1), som olika mått på skill. Själva skill-staten, eh, not so much.

Permalänk
Medlem

K/D har en viss betydelse, men det är ingenting du ska stirra dig blind på. Du kan omöjligt avgöra genom statistik hur bra en spelare är, och sedan kan ju "bra" definieras på olika sätt. En bra spelare för mig (vi pratar BFBC2) är en person som jobbar extremt mycket med den egna squad:en, speciellt att ta sig framåt. En person som förstår att man måste röra på sig hela tiden och inte har kaffepausar bakom varje sten (undantag försvar givetvis). Personen ska givetvis vara duktig på att ha ner folk men samtidigt inte leka rambo och springa iväg själv. Titta på lite BF2-matcher så ner ni hur en spelare ska spela. Där handlar det bara om att göra det man ska, och helst så fort som möjligt.

Och så den ständiga diskusikonen om snipers. Nej, den klassen sinkar bara laget och nej, du kan inte försvara lika effektivt som sniper. Den enda situationen är om du har möjlighet att tajma in en mortal när planen är på för att förhindra defuse, annars, ett stort nej. Däremot är den väldigt kul att slöspela, det håller jag med om, men aldrig om du ska spela seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

K/D har en viss betydelse, men det är ingenting du ska stirra dig blind på. Du kan omöjligt avgöra genom statistik hur bra en spelare är, och sedan kan ju "bra" definieras på olika sätt. En bra spelare för mig (vi pratar BFBC2) är en person som jobbar extremt mycket med den egna squad:en, speciellt att ta sig framåt. En person som förstår att man måste röra på sig hela tiden och inte har kaffepausar bakom varje sten (undantag försvar givetvis). Personen ska givetvis vara duktig på att ha ner folk men samtidigt inte leka rambo och springa iväg själv. Titta på lite BF2-matcher så ner ni hur en spelare ska spela. Där handlar det bara om att göra det man ska, och helst så fort som möjligt.

Och så den ständiga diskusikonen om snipers. Nej, den klassen sinkar bara laget och nej, du kan inte försvara lika effektivt som sniper. Den enda situationen är om du har möjlighet att tajma in en mortal när planen är på för att förhindra defuse, annars, ett stort nej. Däremot är den väldigt kul att slöspela, det håller jag med om, men aldrig om du ska spela seriöst.

Kan vara gött att ha nån sniper när man spelar rush:D
Jag brukar springa in arma m-comen sen slänga minor
runt den gå ut från huset in med en granat:D
Sen kan snipern se till att ingen disarmar.

Permalänk
Medlem

Kan du snälla sluta lipa och snyta dig svampen? Är det så hemskt att bli emotsagd när du ber om någon annans åsikt bara för att du inte får den uppmärksamheten du fiskar efter så tydligt?

Att du sitter och bortförklarar vissa stats med att det är sååå beroende av vilken spelstil eller hur länge du har spelat men vägrar inse att det samma gäller för just de statsen du råkar ligga bra till i är ju själva definitionen på skygglappar.

Och att du vägrar ta egna initiativ av rädsla för att du skall dö utan istället väntar tills någon annan springer in och dör så att du ska kunna få en extra "kill" tyder på att du skiter fullständigt i hur det går för laget bara du får dina G0zu s74tz. Eller påstår du på allvar att personen som inser att han springer in för att dö men som gör det för att du skall kunna rensa vägen och avancera är en sämre spelare än dig som sitter och trycker och förlitar dig på att alla andra skall göra grovjobbet?

Ett spel som Battlefield är så sjukt beroende av bra lagarbete att det är skrattretande att du överhuvudtaget går och pratar om "skills" i publika spel. Det är en helt annan spelstil i sådana spel och kan inte på något sätt jämföras med att faktiskt vara duktig i spelet på en högre nivå.

Och när man kommer upp till de nivåerna så är det självklart att individuell skicklighet spelar in men det viktigaste är hur laget presterar som helhet. En riktig stjärnspelare kan självklart höja ett lag men bara till en viss gräns.

Du kan dra en jämförelse med DotA. Individuell skicklighet spelar självklart in men den absolut viktigaste biten är planeringen, taktiken och att ha ett balanserat lag. Detsamma gälller CS. Visst, det är mer fokus på individuell skicklighet där men det som framförallt avgörhur duktig någon är är hur pass väl personen spelar med sitt lag.

Och detta är varför jag anser att överhuvudtaget prata om hur bra man är när man endast spelar publika spel är skrattretande. Men tack för underhållningen på morgonkvisten.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Finns inga stats som man kan säga om en spelare är bra eller dålig, speciellt inte i Battelfield. Skulle väl vara Win/Loss ratio då. Fast det gäller ju bara om man skulle se matcher där man inte spelar med kompisar. För en squad i ett lag där alla känner varandra spelar troligen bättre än 4 personer som slumpmässigt slängts ihop.
Fast det är så mycket tur angående hur bra ditt lag är som spelar in så även Win/Loss ratio är rätt dumt att titta på.
KDR tycker jag är en av de mest värdelösa statsen att titta på oavsett klass. Det handlar så mycket om annat.

Skrivet av zhrooms:

Satt bara och väntade på att en sån som du skulle hoppa in och säga att K/D är den sämsta staten att kolla på, det du sitter och säger är att döda folk inte hjälper ditt lag, nybörjare.

Jag spawnar Sniper som Defender, sätter mig på en kulle, siktar mot MCOM, hela motståndarlaget springer mot MCOM, jag dödar alla 15 innan någon lyckas att planta, i dina ögon är jag dålig. Som jag redan sagt om du hade läst också K/D säger inte lika mycket om personen har dödat 90% av sina kills med Sniper endast, jag har kört minst Sniper och har 4 K/D, hjälper mitt lag bra mycket mer än dig kan jag lova.

Grattis, du är en sniper som spelar på ett bra sätt. Du vet vilka som är viktiga att skjuta på. Väldigt många gör inte det. Hade du inte koncentrerat dig på att skydda MCOM hade du troligen kunnat ha högre KDR.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Var du 7 år när du reggade dig här på sweclockers? I allafall är du en dryg p12 som inte går att diskutera med och kör BFBC2 som MW2.
BTW är en skillad spelare som Spelar spelet som det skall vara.
Alltså Assult = Avancera frontlinjen och ge ammo,
Engineer = reparera saker och köra CQB,
Medic = Avancera frontlinjen ge medicpacks,reviva,
Recon = Sitta bak i lägret leta fiender och berätta för laget, ta långdistansskott.

Du skrev lite fel tror jag, *Noob Recon = Sitta bak i lägret leta fiender och berätta för laget, ta långdistansskott*
Skillad Recon = Lika aggressiv som resten av klasserna, för sniper är bland de bästa i short-midrange. Iaf för de som inte är totala noobs och sätter sig och campar någonstans.

Skrivet av zhrooms:

Hur i helsike tänker du nu? Jag sitter bakom en sten 30 meter ifrån MCOM som Attacker, jag tar ut 5 fiender, mitt lag springer fram, 5 nya fiender spawnar, jag tar ut 3st medans mitt lag Armerar bomben, fienden dödar mina teammates, jag tar ut 2st som försöker disarma MCOM, sen vinner vi 10 sekunder senare.

Du säger alltså att jag gör lika mycket nytta genom att istället för att sitta bakom stenen, så rushar jag fram, 5 fiender börjar skjuta på mig samtidigt när jag är halvvägs till MCOM, och instant dör.

Okej, då har du klarat upp för mig hur man spelar som Battlefield, jag som trodde det var ett lagspel. Tänka sig..

Man gör ALLTID mindre nytta om man sitter och campar som du beskriver. Säg att någon dödar de personer från ditt lag på flaggan, då har du precis som alla andra som tänker likadant som du varit värdelös. Om man är framme på flag så har man större chans att faktiskt desarma/arma eftersom det är framme på flag som man utför sådant... ( INTE BAKOM EN STEN )

Sen spelar K/D 0 roll, visst det kan ge en bra överblick hur personen är som spelare men i enskilda matcher spelar det ingen roll. Speciellt inte i rush som är camper heaven

Skrivet av HugSeal:

Och detta är varför jag anser att överhuvudtaget prata om hur bra man är när man endast spelar publika spel är skrattretande. Men tack för underhållningen på morgonkvisten.

Ingen som har något vett i skallen som spelare BC2 som något annat än public eftersom det är ett så sjukt obalanserat spel Finns liksom ingen idé att försöka. Den lilla scen som finns och funnits är utdöende/dog snabbt.

Skrivet av zhrooms:

Sitta i en pansarvagn och skjuta skott mot MCOM när ens team har plantat det, för att döda eventuella fiender som försöker disarma den, ger mig inget SPM, men gör gör extremt mycket för laget.

Även extremt lame

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Du skrev lite fel tror jag, *Noob Recon = Sitta bak i lägret leta fiender och berätta för laget, ta långdistansskott*
Skillad Recon = Lika aggressiv som resten av klasserna, för sniper är bland de bästa i short-midrange. Iaf för de som inte är totala noobs och sätter sig och campar någonstans.

Jag brukar dela upp snipers i tre klasser
"Wookie": Sitter låååååångt bak och skjuter några få. Svinhög KDR!!!!!!!11oneoneoneone
"Sniper": Lagomt långt bak, kan välja sina mål och gör faktiskt nytta.
"Ninja": Utrustad med G3 eller annat närstridvapen. Slänger motionmines runt sig som en galning och hjälper sitt lag väldigt mycket.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Riktig skill för mig ser man bara på i hur personen spelar, t.ex skapar lägen, flankar, identifierar fiender och kommer med bra råd / taktik. Men i ditt fall är de frågan om hur man ser de på statsen och då måste jag hålla med om att K/D ratio är det man ska gå på. Som sagt man hjälper ju självklart sitt lag om man dödat mycket och har en bra k/d.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Jag brukar dela upp snipers i tre klasser
"Wookie": Sitter låååååångt bak och skjuter några få. Svinhög KDR!!!!!!!11oneoneoneone
"Sniper": Lagomt långt bak, kan välja sina mål och gör faktiskt nytta.
"Ninja": Utrustad med G3 eller annat närstridvapen. Slänger motionmines runt sig som en galning och hjälper sitt lag väldigt mycket.

Vadå säger du att wookies är fega?

Finns ju inga bättre närstridsvapen än tex SV98. Jag älskar när folk använder motionmines.. så sjukt lätt att veta var det finns en sniper Inte så att man behöver dem ändå.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag spelar taktiskt, många kallar det camping, vilket är urdumt. Då jag faktiskt gör mycket mer än dom tror, genom att jag håller våran linje, så kan mina teammates avancera framåt, när dom sedan kommit en bit så rör jag mig också frammåt, jag springer aldrig fram själv som dom gör för jag vet att det sitter en hög och trycker i alla hörn i nästa rum, i stället för att rusha in i rummet och dö på -1.53 sekunder så låter jag en teammate göra det, och när dom skjuter på honom går jag in och tar ut fienden hur lätt som helst, det är ett spel trots allt. Jag anpassar mig efter spelet/spelarna.

Tänk om alla vore campers, då hade det gått bra va

Och dessutom, basically vad du skrev innebär att det är andra spelare som fixar dina kills.

Och ja K/D är nog det bästa sättet att avgöra en bättre spelare, men det är inte allt som spelar roll. Nu är jag själv inte så superbra på BF, försöker inte vara nervärderande, men TBH detta känns som en "skryt" post i en täckmantel utav en "intelligent fråga"

EDIT: efter att ha läst alla posts så står det klart att trådskaparen är TROLL eller P12, ev en väldigt väldigt trångsynt person.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vadå säger du att wookies är fega?

Finns ju inga bättre närstridsvapen än tex SV98. Jag älskar när folk använder motionmines.. så sjukt lätt att veta var det finns en sniper Inte så att man behöver dem ändå.

Såhär brukar jag tänka: Sv-98 Acog på hardcore, VSS/GOL/M95 (beror på map:ens strorlek) Extra mag på softcore

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

För det första! Tror du folk spelar seriöst på en Alpha? Bara en sådan sak att du nämner KD/Skill, bevisar sig själv att du inte vet vad som gör en bra spelare. Det finns om man grov hugger det, 3 typer av spelare.... "Public och Hobby Klan spelare". Dessa spelar mest för att det är kul, anordnar några friendlys då och då. Eventuellt syns dem till på ex: Eurodomination Definitive Leauge, eller något liknande "mindre skillade" ligor. Sen har vi den sista. "Hardcore competitive gamer", och då tänker jag inte på HC läget i bc2. Dessa spelar för att vinna matchspel. och cuper, ex: ESL, clanbase. Dessa spelare ser man väldigt sällan på public servrar!

Haha, hör du hur du låter? Folk spelar minst lika seriöst på Alphan som BC2, K/D Ratio, Skill är dom statsen som säger mest, inte dom enda. Det finns undantag också.

Varför jämför du ens med klan spelare? Dom utgör den minsta spelgruppen.

Skrivet av pucko97:

Var du 7 år när du reggade dig här på sweclockers? I allafall är du en dryg p12 som inte går att diskutera med och kör BFBC2 som MW2.
BTW är en skillad spelare som Spelar spelet som det skall vara.
Alltså Assult = Avancera frontlinjen och ge ammo,
Engineer = reparera saker och köra CQB,
Medic = Avancera frontlinjen ge medicpacks,reviva,
Recon = Sitta bak i lägret leta fiender och berätta för laget, ta långdistansskott.

Ännu en som jämför BC2 med MW2... (<notera punkterna)

En skillad spelare gör det han ska, och suger inte på det.

Man är inte bra bara för att man rushar fram och dödar 3 pers, lägger 6 ammo lådor och dör 6 gånger. Du kanske gör det du ska men du gör det inte bra, jämför det med någon som dödar 20 pers, lägger 12 ammo lådor och dör 3 gånger.

Skrivet av Bordsben:

Visst spelar K/D och Skill lite roll, dock tycker jag att annat spelar en hel del roll också, här är några som TS avfärdat men som jag tycker är rätt relevanta:

Score per minute - spelar visst roll, oavsett "spelstil." Alla klasser/spelstilar kan prestera bra. Att ursäkta låg spm med spelstil håller inte. Som du säger kan man som exempelvis sniper skydda MCOMs, men det är ju å andra sidan knappt hälften av rush, om ens det.

Objective score - i förhållande till total score. Själv är min Objective score ca. 5.4% av min totala score. Jag har ingen aning om det kan kallas bra eller acceptabelt eller kanske t.o.m. dåligt, men jag skulle påstå att det är ett hyfsat mått på skill i "teamplay-format."

Accuracy - skulle påstå att detta är väldigt relevant för iaf assault gevären och framförallt för sniper (bolt-action) gevären om man ska snacka skill. Jämför t.ex. en hardcore sniper med en normal mode sniper och anta att både är lika träffsäkra. Kör både med magnum ammo spec behöver den sistnämnde en högre headshot ratio om han skall vara lika effektiv (läs: han behöver mer skill).

Personligen ser jag på K/D, spm, de olika scores och till viss del accuracy (bolt-actions, M14 o M1), som olika mått på skill. Själva skill-staten, eh, not so much.

SPM alltså, nej! spelstil spelar extremt stor roll och avgör i princip din SPM, så fort du kör Sniper eller Engineer så får du mindre SPM då du inte kan lägga ut ammo/medkits, repaira fordon gör du nästan aldrig heller i Rush, så det är redan obalanserad SPM.

Objective Score, du skulle inte ha kunnat planta dom där MCOMsen som utgör dina 5.4% om "jag/någon" inte hade stått och sniprat/single shottat ner 5 pers som var påväg mot dig. Så går inte att tänka så heller.

Accuracy är fel också, jag har kört mest Sniper i BC2 för jag tycker det är kul att döda folk på 500 meter, och därav missar jag också majoriteten av mina skott, för jag skjuter folk mest på 250-500 meter, missar jag då med 1cm på 500 meter är jag inte dålig, får bara lägre accuracy, visst jag kan köra Sniper i Melee istället och få 80% Accuracy, men så spelar man ju inte.

Skrivet av woicer:

K/D har en viss betydelse, men det är ingenting du ska stirra dig blind på. Du kan omöjligt avgöra genom statistik hur bra en spelare är, och sedan kan ju "bra" definieras på olika sätt. En bra spelare för mig (vi pratar BFBC2) är en person som jobbar extremt mycket med den egna squad:en, speciellt att ta sig framåt. En person som förstår att man måste röra på sig hela tiden och inte har kaffepausar bakom varje sten (undantag försvar givetvis). Personen ska givetvis vara duktig på att ha ner folk men samtidigt inte leka rambo och springa iväg själv. Titta på lite BF2-matcher så ner ni hur en spelare ska spela. Där handlar det bara om att göra det man ska, och helst så fort som möjligt.

Och så den ständiga diskusikonen om snipers. Nej, den klassen sinkar bara laget och nej, du kan inte försvara lika effektivt som sniper. Den enda situationen är om du har möjlighet att tajma in en mortal när planen är på för att förhindra defuse, annars, ett stort nej. Däremot är den väldigt kul att slöspela, det håller jag med om, men aldrig om du ska spela seriöst.

K/D har "mest" betydelse av dom man kan kolla på.

Att leka Rambo och springa själv är en spelstil, lone wolf fungerar ovanligt ofta. Jag blir dödad väldigt många gånger bakifrån min egna Spawn för mitt lag är värdelöst och har släppt igenom en Rambo nybörjare, det finns tillfällen då det faktiskt passar, tex i Rush så gömmer man sig som Defender när Attackers spränger MCOMen, då kan jag plocka ner 10 pers bakifrån och dö, men jag har som sagt dödat 10 personer, hindrat dom från att avancera mot nästa MCOM, dom 10 liven är bra många sekunder jag slöat ner dom och kan ge oss vinst. Och det är ingen squad play what-so-ever. Men hjälper laget väldigt mycket.

Snipers sinkar laget? Det säger du bara för att du säkert inte vet vad bullet drop är, jag hjälper laget minst lika mycket som Sniper än dig som Medic.

Skrivet av HugSeal:

Och att du vägrar ta egna initiativ av rädsla för att du skall dö utan istället väntar tills någon annan springer in och dör så att du ska kunna få en extra "kill" tyder på att du skiter fullständigt i hur det går för laget bara du får dina G0zu s74tz. Eller påstår du på allvar att personen som inser att han springer in för att dö men som gör det för att du skall kunna rensa vägen och avancera är en sämre spelare än dig som sitter och trycker och förlitar dig på att alla andra skall göra grovjobbet?

Ett spel som Battlefield är så sjukt beroende av bra lagarbete att det är skrattretande att du överhuvudtaget går och pratar om "skills" i publika spel. Det är en helt annan spelstil i sådana spel och kan inte på något sätt jämföras med att faktiskt vara duktig i spelet på en högre nivå.

Och när man kommer upp till de nivåerna så är det självklart att individuell skicklighet spelar in men det viktigaste är hur laget presterar som helhet. En riktig stjärnspelare kan självklart höja ett lag men bara till en viss gräns.

Du kan dra en jämförelse med DotA. Individuell skicklighet spelar självklart in men den absolut viktigaste biten är planeringen, taktiken och att ha ett balanserat lag. Detsamma gälller CS. Visst, det är mer fokus på individuell skicklighet där men det som framförallt avgörhur duktig någon är är hur pass väl personen spelar med sitt lag.

Roligt, sälklubbaren.

Det är snarare jag som gör grovjobbet och clearar hans path till MCOM eller hur? Han behöver bara trycka på E inget annat, jag vet att jag är en bättre skytt, springer jag fram och nybörjaren täcker mig slutar det oftast i att jag blir våldtagen, så det är rätt så självklart vem gör vad..

Går inte att jämföra med DotA då det är enorm skillnad på antal spelare.

Skrivet av Tenkai Star:

Finns inga stats som man kan säga om en spelare är bra eller dålig, speciellt inte i Battelfield. Skulle väl vara Win/Loss ratio då. Fast det gäller ju bara om man skulle se matcher där man inte spelar med kompisar. För en squad i ett lag där alla känner varandra spelar troligen bättre än 4 personer som slumpmässigt slängts ihop.
Fast det är så mycket tur angående hur bra ditt lag är som spelar in så även Win/Loss ratio är rätt dumt att titta på.
KDR tycker jag är en av de mest värdelösa statsen att titta på oavsett klass. Det handlar så mycket om annat.

Grattis, du är en sniper som spelar på ett bra sätt. Du vet vilka som är viktiga att skjuta på. Väldigt många gör inte det. Hade du inte koncentrerat dig på att skydda MCOM hade du troligen kunnat ha högre KDR.

Det är ju precis det finns, har man hög K/D så har du i 99% av fallen bättre aim/snabbare reflexer/bättre tactics, du får inte hög K/D av att bara göra rätt, du måste också göra det bra.

Spela Squad med IRL:are är det inte många som gör, så ingen idé att tänka på det heller.

Skrivet av ceogar:

Skillad Recon = Lika aggressiv som resten av klasserna, för sniper är bland de bästa i short-midrange. Iaf för de som inte är totala noobs och sätter sig och campar någonstans.

Man gör ALLTID mindre nytta om man sitter och campar som du beskriver. Säg att någon dödar de personer från ditt lag på flaggan, då har du precis som alla andra som tänker likadant som du varit värdelös. Om man är framme på flag så har man större chans att faktiskt desarma/arma eftersom det är framme på flag som man utför sådant... ( INTE BAKOM EN STEN )

Sen spelar K/D 0 roll, visst det kan ge en bra överblick hur personen är som spelare men i enskilda matcher spelar det ingen roll. Speciellt inte i rush som är camper heaven

En Skillad Recon är inte i short-midrange, då är dom väldigt dåliga. Då kan dom i princip inte sikta, jag kan träffa folk på första skottet från 700 meter.

"Sätter sig och Campar" = "Sätter sig och Defendar" rättare sagt

K/D Spelar roll.. bara nybörjare som tror annat

Skrivet av Tenkai Star:

Jag brukar dela upp snipers i tre klasser
"Wookie": Sitter låååååångt bak och skjuter några få. Svinhög KDR!!!!!!!11oneoneoneone
"Sniper": Lagomt långt bak, kan välja sina mål och gör faktiskt nytta.
"Ninja": Utrustad med G3 eller annat närstridvapen. Slänger motionmines runt sig som en galning och hjälper sitt lag väldigt mycket.

Ninja = Sämst
Sniper = Bäst
Wookie = Beror på, Attacker eller Defender

Skrivet av thorsama:

Och ja K/D är nog det bästa sättet att avgöra en bättre spelare, men det är inte allt som spelar roll.

Jag har aldrig sagt att det är det "enda" som spelar roll, utan simpelt den bästa statsen att kolla på av dom som finns.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Whatever helps you sleep at night XD

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att en bra spelare är en spelare som ger fan i vad han/hon har för K/D ratio.

Permalänk
Medlem

Jag tror positionering och "awareness" är a och o i de flesta shooters, även teknik är viktigt i många spel som tex quake. Jag tror många lägger på tok för mycket på just sikta, detta gäller dock uppenbarligen inte på instagib.

Med det sagt så siktar jag alltid på en låg K/D ratio och jag spelar bara public.

Permalänk
Hedersmedlem

En bra spelare gör vad som krävs för att laget ska vinna, antingen det är reparera fordon eller gå på en killing spree. En bra spelare anpassar sig efter hur matchen ser ut och hur den förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Jag skulle nog säga att en bra spelare är en spelare som ger fan i vad han/hon har för K/D ratio.

Jahapp, så att vara Competitive i ett Multiplayerspel är fel..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

SPM alltså, nej! spelstil spelar extremt stor roll och avgör i princip din SPM, så fort du kör Sniper eller Engineer så får du mindre SPM då du inte kan lägga ut ammo/medkits, repaira fordon gör du nästan aldrig heller i Rush, så det är redan obalanserad SPM.

Ursäkter för att du inte vet hur du skall spela den klass du spawnat med alt. att du är för feg för att närma dig fienden till den grad att du överhuvudtaget riskerar att bli dödad.

Skrivet av zhrooms:

Objective Score, du skulle inte ha kunnat planta dom där MCOMsen som utgör dina 5.4% om "jag/någon" inte hade stått och sniprat/single shottat ner 5 pers som var påväg mot dig. Så går inte att tänka så heller.

Ja? Skjuter man folk vid objectives får man ju objective score. Att gå efter objectives/hålla sig i närheten av dem är generellt något man gör så fort det behövs eller? Att effektivt kunna kombinera objective-jagande samtidigt som man rycker fram är nog bland det "skillaste" man kan göra.

Skrivet av zhrooms:

Accuracy är fel också, jag har kört mest Sniper i BC2 för jag tycker det är kul att döda folk på 500 meter, och därav missar jag också majoriteten av mina skott, för jag skjuter folk mest på 250-500 meter, missar jag då med 1cm på 500 meter är jag inte dålig, får bara lägre accuracy, visst jag kan köra Sniper i Melee istället och få 80% Accuracy, men så spelar man ju inte.

Skrivet av zhrooms:

En Skillad Recon är inte i short-midrange, då är dom väldigt dåliga. Då kan dom i princip inte sikta, jag kan träffa folk på första skottet från 700 meter.

Hur ska du ha det, missar du ofta eller träffar du folk på första skottet? Dessutom är ditt snack om att CQC recons skulle vara dåliga skrattretande löjligt. Det går, och det kräver skill - vill du bevisa motsatsen får du fan frapsa då du springer runt i CQC med ett bolt-action och flera rundor i rad sätter en K/D på minst 2. Det skall vara normal mode så att du inte kan lamea med OHK på alla avstånd som i HC, och det får inte vara fullt med vilsna noobs i motståndarlaget. Gör det, så har du ett argument. Kan för övrigt säga att en duktig sniper klarar alla avstånd.
Edit: Kom på att du inte alls skulle ha något argument, utan bara argument för att just du klarar av att köra recon på alla avstånd. Frapsa istället några rundor där säg ungefär en tredjedel av ditt lag kör CQC recon med framgång.

Skrivet av zhrooms:

"Sätter sig och Campar" = "Sätter sig och Defendar" rättare sagt

Om du tillåts campa och motståndarna inte anpassar sig till det och rör sig runt dig eller dödar dig, då spelar du mot noobs, punk slut.

Skrivet av zhrooms:

Ninja = De enda recons som kan använda motion sensors på vettigt sätt, vilket är en stor del av recon klassan (nu finns ju inte motion sensors i BF3 som tur är, men gällande BC2).
Sniper = Bra, givet att de kan upprätthålla en acceptabel KPM på det avstånd de sitter.
Wookie = Generellt värdelösa K/D-slynor med låg SPM, KPM och som bidrar minimalt till lagets vinst.

Fix'd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jahapp, så att vara Competitive i ett Multiplayerspel är fel..

Det är jätteduktigt att ha bra K/D ratio i deathmatch/team deatmatch, men när det kommer till conquest/rush säger det inte ett skit. Jag vill helst ha spelare i mitt lag som inte bryr sig ett smack om han/hon har bra K/D ratio, en som kan offra sig själv för att planta den där bomben/ ta flaggan. De som lägger för stor vikt i K/D ration är oftast campare, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Huvudsaken är att man har kul.
Försöker aldrig vara bäst.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

ALLA klasser, kan du bara spela hälften av klasserna eller vadå? Som jag sa, kan han kan du.
Dödar jag 100 och dör 1 gång, eller en medic som dödar 1st, dör 10 gånger, och ressar 10st. Vem gör mest för laget? Slaktar man 100 fiender så ska ens lag logiskt kunna göra vad fan dom vill med knappt något motstånd.

Du bör tänka per klass istället för att försöka få fram någon formell för att hävda dig och din spelstil är de ultimata.

Det är ett lag spel där du ska fylla olika roller för att dit lag ska fungera optimalt.

Spelet går ut på att vinna och det gör man inte gjenom att ha högst K/D

Har en medicen i ditt exemple ressat folk som har K/D 10/1 så blir det totalt lika mycket som dina 100/1

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jahapp, så att vara Competitive i ett Multiplayerspel är fel..

Så man ska definiera en par bra spelare på hur mycket dem whinar om vems kill de var? (Den uppfattning ja får av att läsa denna tråd)

OnT: en bra spelare den som gör rätt för sig i en match och hjälper andra spelare när han kan och det behövs.
Därför är klan spel en bra pointer på hur ett spel ska spelas, de kan ju de flesta taktiker,
tekniker, dom hjälper varandra så mycket dom kan och dom ganska bra gissa sig fram hur spelet kommer fungera och utvecklas i en viss situation.
Det kan sägas igen och om igen, om du vill bli bra på ett spel så kan du kolla Clan Matcher och spelare som spelare i tävlingsinriktad (och rätt så händ) klan.

Han som spelar för att bli bra på ett spel brukar lära sig spelet ut och in, testar sig fram och spelar framförallt mycket och med magkänsla.
Tycker K/D, SPM och andra stats är bara kul, en bra spelare märker man endast hur de fungerar när det gäller.
Statsen kan ge en uppfattning om vad spelaren kan, men ja tycker det är idiotiskt att utgå endast i från stats och achievement hur bra en spelare är,
du kan ta och kolla vilken match/race/clan match som helst en bra kommentator kommer alltid fram med ett argument om vad en spelare är bättre och sämre på.

Summan av kardemumman: bara att kolla på K/D visar endast att folk har kommit in i hans sikte och dött, det visar inte hur de har kommit dit.
Eller att han är somdenhär typen ja träffa på igår när ja spela BC2 http://www.youtube.com/watch?v=D9E_JCIxvXc

Skrivet av Sifear:

Du bör tänka per klass istället för att försöka få fram någon formell för att hävda dig och din spelstil är de ultimata.

Det är ett lag spel där du ska fylla olika roller för att dit lag ska fungera optimalt.

Spelet går ut på att vinna och det gör man inte gjenom att ha högst K/D

Har en medicen i ditt exemple ressat folk som har K/D 10/1 så blir det totalt lika mycket som dina 100/1

imo: går ju inte direkt att säga att en medic som har KD 10/1 = 100/1
Men för var ressad medspelare = +-1 ticket = varje gång du ressar en så behåller ditt/ert lag en ticket.

Conquest och Rush går i stort sett ut på en sak, få motståndar laget att blöda mer än dom svettas (=Svett svarar Blod).
Få deras ticket/reinforcement att gå ut fören dom uppnår nåt, denna logik fungerar bättre i Conquest för att man tappar tickets hela tiden men farten
regleras med hur många flaggor laget har och hur mycket folk dör.

De går inte att säga att man endast vinner via hur många man dödar för dör dina medspelare kan du lika bra skjuta dem,
Men om ni sammarbetar och folk försöker hålla varandra vid liv så går ni mer framåt än att bara försöka döda det det andra laget.

Conquest grundar ju sig i det verkliga slagfältet är det värt att förlora så mycket manskap/fordon etc för att ta denna position.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från det faktum att det här är en s.k. masturbationstråd där OP lägger på en frågeställning på en skrytpost För att inte direkt call:as på sitt skryt så anser jag såhär:

Skill är svårmätt i spel som BF:bc2 som har många element och funktioner beroende på klass.
Skill har också lite med dag-till-dag pubbande att göra. Det är för mycket random elements för att det ska gå säga bu eller bä. Du kan rocka i pubs men sen vara worthless i en ordnad match.
Skill för mig är att med ett lag strukturerat och taktiskt möta ett annat lag strukturerat och takiskt lag och ta segern.
BC2 är mycket mindre "rambo kan vinna matchen" än vad COD är. I båda spelen kommer bra teamplay alltid slå ut enskilda personer med skill utan backup, men mer så i BC2 än COD, dels tackvare tempo, klassindelning och speciellt storlek på kartor.

Som jag sa tidigare är pubs inte rätt ställe att mäta skill. Man kan klura ut att en person har bra aim, förmåga att anpassa sig och awareness, vilket är grundpelarna men inte allt vad skill är. Skill är förmågan att göra sätt sak för laget för att säkra vinst. Det kan vara att ta hål på den där väggen in till MCOM trots att du troligen kommer dö, att göra livet surt för den där snipern som plockar stora delar av dina framryckande vänner även om du inte kommer döda honom, det är helt enkelt att ta ansvar för vinsten och göra rätt sak vidrätt tillfälle.
Som sagt så är förmågana att kunna döda många en bra stöttepelare men utanför TDM är det inte make or break. Jag har avslutat matcher med sjuka resultat på en K/D över 10 och ändå förlorat för att vi inte spelat som lag utan som en lång rad lämmlar som direkt efter spawn springer till slakt.

Jag kan skjuta hur många fiender som helst, men om jag inte har någon som täcker mig när jag tar MCOM:en så är det kört ändå.
Nu verkar zhrooms iaf visa spelförståelse och behålla sin höga K/d ratio genom att täcka sina medspelare och så, men fortfarande är hög K/D inget bevis på mer än att du är duktig på och skjuta och inte helt dum i huvet.

Har spelat en hel del Alliance of valiant arms på slutet och Jag gillar deras S/D istället för K/D. Ger en mycket mer rättvis bild av en persons skill. Du får score t.ex. genom att escorta/reparera er tank i läget "escort" som läggs på din Score/Death ratio. En person kan ha en K/D på kanske 1, men samtidigt hjälpa laget och utföra objectives och därmed få en S/D på 3. Därmed får Score/death ett mycket större inflytande på hur "värd" en spelare är mot för i andra spel.

Skill i bfbc2/bf3 har jag för mig är ELO och där vi inte fått alla parametrar vad den räknar på, därför är det väldigt osäkert hur "bra" det passar. ELO används väl oftast i 1on1 sammanhang om jag inte missminner mig?

I BC2 är SPM närmare sanningen. Har du hög SPM hjälper du ditt lag på något sätt, Kills, repairs, revives osv. Att vissa spelstilar får mindre betyder bara att du spelar fel. Visst kan det vara lätt att få hög SPM med mecid, men samtidigt är det inget som säger att du ska ha låg SPM som sniper/enginert, med tanke på alla bonusar du får för longshots, alla bonusar för förstörda fordon, eller det mayhem man kan skapa med RPGs och repairs.

Ser också att herr zhrooms skriver att det är irrelevant att prata om Clanspel. Tycker det är högsrelevant. går rangordna lite som fotboll:
Du är jäkligt bra på fotboll och dominerar själv matcherna i området du bor. (Pub) Du spelar i ett högdivisionslag(kanske korpen) Är jäkligt bra och möjliggör vinster för ditt lag. (Fun klaner/mellanseriösa klaner). Du är en stjärnspelare i ett elitlag som är oerhört samspelt med dina lagkamrater, gör stora insatser för ditt lag (Pro/Klanspel på högnivå).

Värt att nämna att du är näst intill värdelös utan dina lagkamrater i alla nivåer utom den lägsta (Pubs).

Så man kanske kan avrunda med att Teamplay är den samma Skillfaktorn? Ska vi kolla nått som går mätas i siffror tycker jag mer SPM än K/D ratio i BC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Huvudsaken är att man har kul.
Försöker aldrig vara bäst.

http://www.youtube.com/watch?v=UsriLkgT9IE&NR=1

Förlåt kunde inte låta bli

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsben:

Ursäkter för att du inte vet hur du skall spela den klass du spawnat med alt. att du är för feg för att närma dig fienden till den grad att du överhuvudtaget riskerar att bli dödad.

Ja? Skjuter man folk vid objectives får man ju objective score. Att gå efter objectives/hålla sig i närheten av dem är generellt något man gör så fort det behövs eller? Att effektivt kunna kombinera objective-jagande samtidigt som man rycker fram är nog bland det "skillaste" man kan göra.

Hur ska du ha det, missar du ofta eller träffar du folk på första skottet? Dessutom är ditt snack om att CQC recons skulle vara dåliga skrattretande löjligt. Det går, och det kräver skill - vill du bevisa motsatsen får du fan frapsa då du springer runt i CQC med ett bolt-action och flera rundor i rad sätter en K/D på minst 2. Det skall vara normal mode så att du inte kan lamea med OHK på alla avstånd som i HC, och det får inte vara fullt med vilsna noobs i motståndarlaget. Gör det, så har du ett argument. Kan för övrigt säga att en duktig sniper klarar alla avstånd.
Edit: Kom på att du inte alls skulle ha något argument, utan bara argument för att just du klarar av att köra recon på alla avstånd. Frapsa istället några rundor där säg ungefär en tredjedel av ditt lag kör CQC recon med framgång.

Om du tillåts campa och motståndarna inte anpassar sig till det och rör sig runt dig eller dödar dig, då spelar du mot noobs, punk slut.

Haha, du tror inte jag vet hur man spelar klasserna? Jag spelar som man ska, men är bra på det och får hög K/D. Skulle jag K/D hora skulle jag köra Sniper endast, men jag har kört Sniper minst. Jag tar risken mer än vad jag inte gör, jag möter med en AK74 gärna 2st snipers, jag tar dom båda för jag är en bättre skytt.

Skjuter jag folk som spawnar och springer mot objective får jag inte objective score eller hur?

Jag rycker fram när det behövs, tex när mitt lag springer mot MCOM, då sitter jag inte och campar på andra sidan banan, utan är så nära MCOM som möjligt utan att vara en måltavla så jag kan skydda mina teammates.

Jag spelar endast HC på BC2, för 3D Spotting är det noobigaste som finns i hela spelet. Springa in som Recon med G3 i HC är det värdelösaste som finns. Jag tillåts campa/defenda bäst jag vill, för jag dödar alla snipers före dom dödar mig, beror helt på vilket ställe jag sitter på ocksä, flyttar på mig när jag vet att det behövs.

Skrivet av Tyrgrim:

Det är jätteduktigt att ha bra K/D ratio i deathmatch/team deatmatch, men när det kommer till conquest/rush säger det inte ett skit. Jag vill helst ha spelare i mitt lag som inte bryr sig ett smack om han/hon har bra K/D ratio, en som kan offra sig själv för att planta den där bomben/ ta flaggan. De som lägger för stor vikt i K/D ration är oftast campare, tyvärr.

Det är ju precis vad det gör, hög K/D i Rush = Trycker tillbaka fienden, logiskt. Jag fokuserar inte på K/D, men jag har högst K/D på Leaderboards för jag vet hur man spelar, det är ingen coincidence.

Skrivet av DraLetterZ:

Huvudsaken är att man har kul.
Försöker aldrig vara bäst.

Att sträva efter att vara bäst är kul

Skrivet av Sifear:

Du bör tänka per klass istället för att försöka få fram någon formell för att hävda dig och din spelstil är de ultimata.

Det är ett lag spel där du ska fylla olika roller för att dit lag ska fungera optimalt.

Spelet går ut på att vinna och det gör man inte gjenom att ha högst K/D

Har en medicen i ditt exemple ressat folk som har K/D 10/1 så blir det totalt lika mycket som dina 100/1

Anpassar mig bara efter spelet/spelarna, och gör det jag ska och får samtidigt väldigt hög K/D för jag gör det bra.

När har jag sagt att spelet går ut på att ha K/D? Läs mina inlägg nästa gång, och ang medic grejen läs vad du själv skriver innan du postar

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Om ja ska vara helt ärlig så saknar denna tråd ödmjukhet.
Ni har bra insikter och argument men ni glömmer att medge detta (eller vägrar medge ni har "fel")
Detta skapar ett problem som får ni ser varandra som motpoler istället för att få fram en bra diskussion.

Skrivet av zhrooms:

Att sträva efter att vara bäst är kul

Jo men ja har hört flera gånger när spelet blir ett arbete är det inte så kul längre.
Men att bli bättre är alltid kul men när det kommer till en viss punkt i att bli bättre är det inte kul längre.

Skrivet av zhrooms:

Anpassar mig bara efter spelet/spelarna, och gör det jag ska och får samtidigt väldigt hög K/D för jag gör det bra.

När har jag sagt att spelet går ut på att ha K/D? Läs mina inlägg nästa gång, och ang medic grejen läs vad du själv skriver innan du postar

Det är inte att dom påstår att du säger det men de låter som det.
Dessutom ger dom argument för varför det inte är bra eller direkt det bästa att kolla. [/insikt]

[argument] Jo det är klart om man är bra så kommer K/D som en följd men att säga endast K/D är det som säger man är bra är rätt befängt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W