Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

HTPC bygge med vissa krav

Tjena alla.

Har börjat tröttna på min xtreamer så jag tittade lite smått på xtreamer ultra, dock kostar den nästan 4000 så då tänkte jag att jag kan like gärna bygga en egen HTPC för dom pengarna.

Har läst mycket gott om Asus E35M1-I Deluxe Fusion så tänkte att det skulle vara utgångspunkten.

Vad jag vill ha till mitt HTPC bygge är:

-Ska kunna använda XBMC och spela upp 1080p utan problem.
-DTS och Dolby via optisk kabel.
-Fungera som NAS så jag kan komma åt den med min laptop när jag sitter uttråkad på skolan.
-Fjärrkontroll eller annat sätt så jag kan programmera och använda min Harmony One.
-Streama musik till min andriod (om det nu är möjligt)
-Tyst och helst ganska energisnål då den kommer stå på 24/7

Det jag undrar mest över egentligen är fjärrkontrollen, vinns det chassin med inbyggda IR sensor eller måste man använda typ Microsoft Media Center fjärkontroll?

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX

Permalänk

Tänkte mig nått sånt här kanske

http://www.inet.se/kundvagn/visa/769405/htpc

Vill egentligen hellre ha Fractal Design Array R2 men då måste jag vänta till 13e september

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcanOlsson:

Tänkte mig nått sånt här kanske

http://www.inet.se/kundvagn/visa/769405/htpc

Vill egentligen hellre ha Fractal Design Array R2 men då måste jag vänta till 13e september

Lite okunnig men, hur får man OS på den? Det så bra ut, men 500w? behöver man verkligen så mycket? Finns det tillgängliga NAS-program?

Permalänk
Avstängd

Valfri linux-distro med SAMBA, rtorrent+rutorrent borde väl lösa alla dina krav... Eller enklare; win7 med xbmc... sen en HP-reciever från ebay för 12 euro... Så fungerar harmony-kontrollen Win 7 drar själv hem drivisarna som krävs.