Permalänk
Hedersmedlem

Har inte heller fått en nyckel. trots att jag köpte MoH på realease...
Kokar snart över på deras jävla chattbottar på suporten som man väntar på..
vad är meningen med en support som inte kan göra något ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

"Gagan: aI sincerely regret any inconvenience caused due to this issue. But try to understand our limitation as well. There is no way for us to create a new code here, The codes are generated by the servers and server will sent them."

Det fick Arginj på forumet som svar i supporten, så vi som sitter utan nycklar har väll blivit lurade.

det var ju glada nyheter

Permalänk
Medlem

Jaha och om koderna genereras av servern, varför kan dom inte begära av servern att generera det för ett specifikt konto? En enkel websida som kontaktar databasen och genererar ett mejl, en input box för att skriva kontot och en knapp som säger "submit". Inte direkt raketforskning. Och varför skicka dom inte nycklar igår? I förrgår? Ett par dagar innan man kan börja köra? Ja man undrar hur dom tänker där på EA. Det är ju så uppenbart att servrarna inte skulle palla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jaha och om koderna genereras av servern, varför kan dom inte begära av servern att generera det för ett specifikt konto? En enkel websida som kontaktar databasen och genererar ett mejl, en input box för att skriva kontot och en knapp som säger "submit". Inte direkt raketforskning. Och varför skicka dom inte nycklar igår? I förrgår? Ett par dagar innan man kan börja köra? Ja man undrar hur dom tänker där på EA. Det är ju så uppenbart att servrarna inte skulle palla.

Varför tror du att servern inte har skickat ut dem?

Det finns antagligen ett av två alternativ:

1) Något har gått fel och systemet skickar inte ut dem tills det är fixat. Det sitter antagligen bra mycket färre än 100 pers på deras support, och om alla dessa ska sitta och manuellt generera koder till er, så kommer det ta en jäkla massa tid tills folk får sina koder. Det låter lite som dålig resurshantering att inte låta IT-avdelningen ta hand om servrarna och låta supporten beklaga över detta för att senare gå vidare till problem de faktiskt KAN lösa - eller?

2) Servrarna är överbelastade. Det vore inte så smart att de då även ska få anrop från supportens datorer, eller hur? Återigen inget de kan göra åt saken, detta är något som de serveransvariga ska fixa och supporten kan enbart beklaga över detta.

Jag förstår att folk blir lite upprörda och vill spela - speciellt om ni har betalat för det och jag är hyffsat säker på att ni kommer få någon form av kompensation - men de som sitter och jobbar på problemet försöker antagligen göra vad de kan för att fixa detta så snart som möjligt.
Istället för att sitta på forum och klaga på en support som inte kan generera dessa koder åt er, vad sägs om att ta ett steg tillbaka och vänta in som alla andra? Ni är inte ensamma om att inte ha fått en nyckel.

Själv sitter jag med en kopp Coca Cola, lyssnar lite på Flogging Molly och läser lite nyheter. Varför är jag inte förbannad? Jag har förståelse för att man inte kan räkna med allt och jag vet att spelet kommer vara lika ljuvt om jag spelar det nu eller om 24 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Jag förstår att folk blir lite upprörda och vill spela - speciellt om ni har betalat för det och jag är hyffsat säker på att ni kommer få någon form av kompensation för det

Haha, fet chans! Komiskt nästan. Vad skulle dom göra, köra early access en dag längre för oss "speciella" medans alla andra sitter fint och väntar på öppna betan? Det är EA vi pratar. Challenge Everything du vet. Dom slåss nog med näbbar och klor och utsvultna advokater innan dom funderar på kompensation för oss vanliga plånböcker.

Jag gillar hur rakt på sak supporten är när jag bad honom kolla om mitt konto fanns på listan över mejl som kommer gå ut...

Citat:

Sujit: Yes, you will receive the invitation for sure.
-: Does that mean you checked it or that you are just confident that I will get it?
Sujit: Yes.
-: Yes on the check part or yes on the confident part?
Sujit: Yes on the confident part.
-: That is not very reassuring for me. Are you saying you cannot check it?
Sujit: I have checked your account and you will get the invitation and the code.

Jag tror aldrig han ens kollade nånting, lol.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Haha, fet chans! Komiskt nästan. Vad skulle dom göra, köra early access en dag längre för oss "speciella" medans alla andra sitter fint och väntar på öppna betan? Det är EA vi pratar. Challenge Everything du vet. Dom slåss nog med näbbar och klor och utsvultna advokater innan dom funderar på kompensation för oss vanliga plånböcker.

Jag gillar hur rakt på sak supporten är när jag bad honom kolla om mitt konto fanns på listan över mejl som kommer gå ut...

Jag tror aldrig han ens kollade nånting, lol.

Härlig support..
Ungefär som min, han skickade mig till tier 2 och där fick jag den där "No advisors" buggen -.- härligt spenderade 3 timmar. Hade förövrigt inte att göra om beta keyn.

Visa signatur
Permalänk

Har ni MoH via steam är det ju där ni ska kolla, står som produktnyckel till MoH multiplayer.

Skrivet av AplAy:

ja jag förstår det å deras supportrar klagar jag inte på, jag har skickat rätt jävligt trevlig fråga för jag vet att man kmr ingenvart i världen med ilska å jag skrev att jag förstår om de får massa pundhuvven som ställer samma jevla idiotiska frågor som finns svarad i faq men min gör icke det, men tammefanimig dampar jag dock annars över min situation som så mnåga andra gör. jag vill bara få nån slags mänsklig bekräftelse att "JA det skickas fortfarande keys till mejls i EU å även sverige" el "nej det har stoppats å fixas för att slås igång igen" för då vet jag läget ist för att sitta förvirrad å förbannad i ovishet... !!!!!!!!!!!!

Snällla, det är jobbigt att läsa vad du skriver, dyslexi eller inte.

I vilket fall skickar de flesta "pundhuvven" liknande frågor kring att de inte fått beta-nyckel sekunded de förväntat sig den. Jag har spelat ett par timmar nu, det är ju bra men det finns bara en bana, du kommer tröttna på den efter ett tag i vilket fall.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

"You are currently number 1673 in the queue. You should be connected to an advisor in about 19 minutes. The average amount of time a customer has to wait is 33 minutes."

Kul att vänta på EA support

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SIR_HanZen:

"You are currently number 1673 in the queue. You should be connected to an advisor in about 19 minutes. The average amount of time a customer has to wait is 33 minutes."

Kul att vänta på EA support

Jag väntade en timme, pratade på ett mänskligt sätt
och fick betakey i CHATTEN, helt jevla cepesjukt men
nu har nån tagit bort min tråd där jag skrev hur jag
gjorde, troligen tror ingen mig så jag får väl ta en
screenshot nu då för too good to be true even this?

http://imageshack.us/f/215/unledtgm.jpg

Nja, tillämpad psykologi is the shiiit

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

SIR_HanZen väntar du fortfarande på supporten? Kom du in på hjälp sidan direkt?
Jag kan inte ens logga in för att komma dit, är de överbelastade kanske....

AplAy hade du problem att logga in på hjälp sidan?

(HAHA nu kom jag in på chatsidan, var tvungen att göra ett nytt konto för att komma dit :S 2343 personer föra, nu kör vi!)

****
04:00 Håller precis på och tankar BETAN.
2timmar och 30min senare.

Var tvungen att börja om chatten en gång för jag kom ej in första gången.

Jag vet inte om operatören hängde med riktigt.
Jag köpte bf3 limited edition via origin den 2e september och fick svars mail men fick ingen beta nyckel.
Jag utforskade mina transaktioner på SEB som är min bank. Där kunde de se att den 2 e september så hade 499kr blivit låsta till det köpet.
Men efter 5bankdagar så hade jag fått tillbaka pengarna för EA inte hade bokfört beställningen. Det kan ha varit därför jag inte fick någon beta nyckel.
Jag skrev allt om detta till operatören men fick en beta nyckel nu i alla fall.
BF3 spelet ligger i Origin clienten som jag "köpte".
Och om jag fattar allt rätt så har jag fått spelet utan att betala något?

Permalänk
Medlem

Detta står nu EAs support sida:

QUESTION
I'm sure I'm eligible for the BF3 Beta, but why haven't I seen it in my email or junk folders?
ANSWER
We are investigating this issue, and we apologize for this inconvenience. If you contact us, we can confirm if you've played MOH LE or pre-ordered BF3 through Origin, and get you a code.

Innan så var det bara en kommentar att om du inte fått ditt mail, kontakta supporten. Blir till att sitta i kö igen, suck... Och uppenbarligen så KAN dom ge ut nycklar.

Permalänk
Medlem

NU kan jag tanka den.... suck

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |