Få Windows Phone 7.5 (Mango)... NU!

Permalänk
Medlem

Få Windows Phone 7.5 (Mango)... NU!

Utrullningen av Mango har börjat precis som med NoDo-uppdateringen så rullas den ut i omgångar, ingen överraskning där.

Mer överraskande är att samma "hack" för att få uppdateringen snabbare fortfarande fungerar. Gör så här:

1. Koppla in telefonen

2. Öppna Zune och gå till Settings - > Update

3. Zune börjar leta efter uppdateringen, antagligen får du meddelandet att din telefon är "up to date".

4. Välj ett annat menyalternativ och gå tillbaka till update, vänta 3 sekunder och koppla ner din internetanslutning på datorn.

5. Vänta en stund, uppdateringen dyker upp.

6. Återanslut till internet.

7. Uppdatera som vanligt.

Detta verkar fungerar, uppdaterar min telefon i skrivande stund.

Permalänk
Medlem

"koppla ner din internetanslutning" - datorn eller telefonen?

Permalänk
Medlem

Jag fick förra uppdateringen på detta sätt men det funkar inte för mig denna gång.

Vad har du för modell och operatör? Kanske är något sådant som spelar in!?

Skrivet av Spindel:

"koppla ner din internetanslutning" - datorn eller telefonen?

Rycka nätverkssladden ur datorn funkar.

*EDIT*
Jomen se på attans! Nu funkade det!

Permalänk
Medlem

Ser man på - verkar fungerar utmärkt!

Fick testa några gånger, men så gick det igång - uppdaterar i skrivandets stund.

(Samsung Omnia 7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

"koppla ner din internetanslutning" - datorn eller telefonen?

Fixat det

Permalänk
Medlem

Kan nu bekräfta att uppdateringen fungerar fint. Mango är nu installerat på min telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Utrullningen av Mango har börjat precis som med NoDo-uppdateringen så rullas den ut i omgångar, ingen överraskning där.

Mer överraskande är att samma "hack" för att få uppdateringen snabbare fortfarande fungerar. Gör så här:

1. Koppla in telefonen

2. Öppna Zune och gå till Settings - > Update

3. Zune börjar leta efter uppdateringen, antagligen får du meddelandet att din telefon är "up to date".

4. Välj ett annat menyalternativ och gå tillbaka till update, vänta 3 sekunder och koppla ner din internetanslutning på datorn.

5. Vänta en stund, uppdateringen dyker upp.

6. Återanslut till internet.

7. Uppdatera som vanligt.

Detta verkar fungerar, uppdaterar min telefon i skrivande stund.

"5. Vänta en stund, uppdateringen dyker upp." Hur lång brukar den stunden vara? 10s 10min 1h?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

"5. Vänta en stund, uppdateringen dyker upp." Hur lång brukar den stunden vara? 10s 10min 1h?

Runt minuten tog det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Runt minuten tog det för mig.

Steg 5 misslyckas hos mig det som kommer upp är att det inte lyckas och att jag ska koppla in internet sladden:(
LG optimus 7 har jag kanske inte ska fungera till den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Steg 5 misslyckas hos mig det som kommer upp är att det inte lyckas och att jag ska koppla in internet sladden:(
LG optimus 7 har jag kanske inte ska fungera till den.

http://www.winmobile.se/forum/viewtopic.php?f=563&t=16041&p=1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Steg 5 misslyckas hos mig det som kommer upp är att det inte lyckas och att jag ska koppla in internet sladden:(
LG optimus 7 har jag kanske inte ska fungera till den.

Uppdaterar min fars LG Optimus 7 nu så visst fungerar det till den.

Glöm inte att du måste låta den söka några sekunder då datorn fortfarande är ansluten till Internet och sedan stänga av Internet på datorn under tiden den söker.

Försök några gånger. Enklast är det ju med en laptop och bara stänga av wifi-nätverket.

Permalänk
Medlem

Okej ved bra.

Skrivet av Spindel:

Uppdaterar min fars LG Optimus 7 nu så visst fungerar det till den.

Glöm inte att du måste låta den söka några sekunder då datorn fortfarande är ansluten till Internet och sedan stänga av Internet på datorn under tiden den söker.

Försök några gånger. Enklast är det ju med en laptop och bara stänga av wifi-nätverket.

Ja det är la bara jag som är otålig när det kommer till sånthär(Funkar det inte de första 3 gångerna är något fel tänkte jag ) men ska ta laptopen och sitta hela kvällen om det så behövs

Edit nu fungerade det. 9onde gången gillt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det funkade för mig

EDIT: På fjärde försöket..

Permalänk
Medlem

Vilket OS version står det i about menyn?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Vilket OS version står det i about menyn?

På telefonen står: Windows Phone 7.5

Permalänk
Medlem

jag menar OS version...7.10.7720.XXX

typ

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Fungerade lysande.

Visa signatur

.<

Permalänk
Medlem

Det har stått i flera veckor att jag kan uppdatera till mango beta 7403 (för att jag försökte, men misslyckades, att uppdatera till mango manuellt via program), och det står fortfarande så. Vad har jag gjort för fel? Varför får jag inte riktiga mango nu? Har en HTC HD7.

Bör jag först uppdatera till mango beta 7403 och sen till mango? Eller funkar inte det?

Permalänk
Medlem

Om Du följer den översta posten så skall det fungera.

Jag vill dock poängtera att det kan ta väldigt många försök innan du får till det men ge inte upp.

OBS med att koppla den internet menas att dra ut kabeln eller stänga av WIFI eller liknande.

GE INTE UPP !!!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

jag menar OS version...7.10.7720.XXX

typ

7.10.7720.68

Permalänk
Medlem

Samsung Omnia 7, funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob.t:

Samsung Omnia 7, funkar inte.

Hur många försök har du gjort och vart misslyckas du?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

20-30 försök. Säger att den är uppdaterad hur jag än gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob.t:

20-30 försök. Säger att den är uppdaterad hur jag än gör.

Gör du rätt då? (Dvs stänger av Internet helt och hållet på datorn efter den har sökt uppdatering i 3-4 sekunder?)

Permalänk
Medlem

Ja. Alltid uppdaterat via Zune innan så är inget som är stäng där jag befinner mig heller.
Testat båda att disabla nätverkskortet och att dra ut kablen, timat vid olika tillfällen men det ger samma resultat.

Rensat alla casher som finns på datorn som är bundna till Zune aswell, skall testa på en fristående dator senare idag. Riktigt jävla störande!

Permalänk

Crap, fungerar inte för mig. Omnia 7 här, har testat 4 gånger med olika timings, men orkar inte prova mer nu :S segt

Permalänk
Medlem

Testa att byta USB port. Fungerade för mig med Samsung Device uppdateringen...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Funkade för mig på första försöket med min optimus 7(bara lite stolt över mina skills;)). Ett stort tack för länken!

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Idag känns det ju inget vidare att ha Omnia7 16gb och köpt i Tyskland T-mobile. Frågan är ju hur lång tid detta kan ta.