Varför vill ingen prata i mic i BF3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Jag kommenterade ditt inlägg inte det tidigare som han skrev. Det är ett forum jag skriver vad fan jag vill. Skicka PM om du ska börja gråta.

Du kommenterade mitt inlägg för att du ville bråka! För du har / hade helt tydligt inte ens läst vad tråd skaparen hade skrivit. Och jag gråter inte, allt jag ville va att du skulle växa upp och sluta hålla på att bråka om andras stavning när du inte ens kan stava rätt själv. Och om man ska gå efter din logik att det är ett forum och man får skriva vad "fan" man vill så kan jag ju lika gärna skriva här än att skicka PM till dig. Så istället för att tjafsa med andra kanske du ska skriva saker som har med tråden att göra?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Jag kommenterade ditt inlägg inte det tidigare som han skrev. Det är ett forum jag skriver vad fan jag vill. Skicka PM om du ska börja gråta.

Sådan skitattityd du har kör man med på Flashback. Schas.

Dessutom kan jag hålla med om att TS var lite otydlig. Man förstår inte riktigt vad han/hon menar. Att man "måste spela med coach annars vet man inte vad man ska göra" låter väldigt underligt i mina öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Och alla tycker jag är sjuk som vill prata i mic med mina lagkamrater, ingen vill spela i party och prata i mic.
Är inte teamplay för fem öre.
Sen är de ingen som vill lära mig spela, säger jag kan lära mig själv men bättre man kommunicerar så lär man sig lättare tycker jag

Det framgår ganska tydligt att han vill lära sig spela med andra, över kommunikationsverktyg som mikrofon och dylikt. Om man läser mellan raderna så vill han alltså spela/jobba med andra ingame för att bli en bättre lagspelare och bättre spelare overall. Veta vad/hur man ska agera i vissa situationer m.m

Skrivet av Prophan:

Sådan skitattityd du har kör man med på Flashback. Schas.

Dessutom kan jag hålla med om att TS var lite otydlig. Man förstår inte riktigt vad han/hon menar. Att man "måste spela med coach annars vet man inte vad man ska göra" låter väldigt underligt i mina öron.

Tyckte han var allmänt trög som inte kunde läsa mellan raderna. F.ö. tycker jag det är ni som hoppar på TS.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ingen anledning att göra detta personligt för det slutar bara i tårar så håll tillbaks och skriv bara saker som är relevant för tråden.

Tack!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Nu blev jag väldigt intresserad av Mumble Har bara haft erfarenhet av Skype/Ventrilo finns det någon här som kan kan Mumble bra och som kan skapa en tråd om fördelar/nackdelar?

Hade varit väldigt schysst om ni pallar skapa en sådan tråd om group communications!!

Vilket är bäst?

För och nackdelar!!

Och varför är det bäst?

Skype har alltid fått mig att rysa, men, det funkar ju? Men sen så ska man övertala dom att gå över till...........

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Mumble. Här är en intressant läsning för dig skog1s.
http://wow.joystiq.com/2010/07/18/ventrilo-vs-mumble/

Annars är teamspeak nice

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Om alla användare kör guiden i mumble för sin egen mic och ställer in det så är ljudet oslagbart i jämförelse med Ventrilo. Mumble har bättre codecs och noise-cancellation, och vill man köra med voice activation är inställningarna för även detta överlägset Ventrilo.

För mig som hostar en egen server väger det även tungt att Mumble/Murmur är gratis medans man som privatperson ej kan hosta en Ventrilo 3.x-server med stöd för mer än 8 personer lagligt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag var otydlig. Min fråga var inte varför folk föredrog voip-program framför battlelogs inbyggda. Men som sagt jag fick adressen till en ts3 server så då laddade jag ner ts3. Jag är inte intresserad av vilket voip-program som fungerar bäst. OM jag fått adressen till en mumble, ventrilo eller annan server där de lirar bf3 och välkomnat mig så hade jag såklart laddat ner respektive program. Tack för mig

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns inget värre än folk som snackar ingame.

Tråkigt att det blev så.

I bf2 var ju funktionen klockren och användes flitigt. Så jag kom in kontakt med många av de klaner jag varit med i.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Teamspeak 3/Mumble/Ventrilo FTW!

Då dessa har bättre ljud än in game. Sen så är det inte nå roligt om man snackar med sina kompisar i in game och svär.... och blir bannad på grund av det... Säger med egen erfarenhet ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Tråkigt att det blev så.

I bf2 var ju funktionen klockren och användes flitigt. Så jag kom in kontakt med många av de klaner jag varit med i.

Har alltid tyckt så, sen cs 1.5.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Jag föredrar Mumble. Här är en intressant läsning för dig skog1s.
http://wow.joystiq.com/2010/07/18/ventrilo-vs-mumble/

Annars är teamspeak nice

Tack för länken Jappse!!

Det blir Mumble här med för hela slanten!! !! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag bad snällt att ni skulle upphöra med bråken men icke!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Använder nästan aldrig de inbyggda voice chatterna i spel, oftast blir det skype när det är FPS i format av Battlefield. Annars i CS pratar jag i Mumble.

Sedan så är inte alla så förtjusta att prata med främlingar över ingame VOIP, vissa kanske inte är gamla nog, andra orkar inte och vill lira sitt eget game. Om du vill ha någon att snacka med under spelets gång rekommenderar jag dig att söka här kanske, mIRC eller IRL's. Vad kan man egentligen förvänta sig av en public server.

Permalänk
Medlem

"Lära sig spela" tolkar jag osm att man lär sig anpassa spelet efter olika strategier och händelser. De som är vana vet hur man kontrar olika händelser och kan då hjälpa nya spelare som kanske klarar sig utmärkt solo, men inte är med på grupp-spelet.

Jag kör nu mest WoW, men där blir det en jäkla skillnad i PvP om man sitter och snackar och rapporterar hela tiden, typ
"Grupp ett, flytta er mot flagga 2 fort nu, grupp 2 håller flagga 1 och grupp 3 smyger till tornet!".

När folk inte skriver eller ens bryr sig om att läsa i ingame chat om taktik brukar det ju gå åt helsike också.

För övrigt, har testat mumble lite grann, det är låg latens som sagt, det känns bra än så länge och låter fint

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Till TS.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1046189-full...
Kolla den länken så förstår du varför

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

För dom som tvekar, Mumble har också en riktigt trevlig funktion för spel som stöds som jag inte vet om BF3 VOIP har: Positional audio. När man kör med polare i BC2 så kunde man höra man vart dom var på ett ungefär. Så om du är i en squad med polare som står bredvid det, hör du chatten därifrån. Eller om polaren är fiende kan du prata lite diskret och lyssna vart han gömmer sig

Det är så jädra tråkigt att DICE helt enkelt inte valt full Mumble support istället för sitt eget taskiga hopkok. Det skulle varit awesome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Och alla tycker jag är sjuk som vill prata i mic med mina lagkamrater, ingen vill spela i party och prata i mic.
Är inte teamplay för fem öre.
Sen är de ingen som vill lära mig spela, säger jag kan lära mig själv men bättre man kommunicerar så lär man sig lättare tycker jag

Hålled med dig. Vore mycket roligare om folk pratade lite grann.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄