Live Coverage of Apple's "Let's Talk iPhone"!:)

Permalänk
Avstängd

Live Coverage of Apple's "Let's Talk iPhone"!:)

Hej alla forumkollegor!:D

Här kommer en länk som vi bara inte kan missa:

http://www.ustream.tv/channel/applelivekeynotes

Detta kan vi ju bara inte missa!:):D<3

See you all in 10:50 h!:D

Tråden är tänkt som en *seriös* diskussion om tankar och reflektioner som jag vet att vi alla går och bär innerst inne när det kommer till den nya iPhone:n.:) Taken med denna tråden är även att vi kan kommentera under tiden vi ser på Live rapporteringen samt efteråt!:)

Fritt fram för tankeutbyten och jag har inget emot att det är högt i tak för diskussionen.:) Dock inget flame:ande och alla Android, Windows mobile (antagonister?) etc. personer, som eventuellt bara vill in och skapa dålig stämning får *mer än gärna:)* hålla sig borta härifrån!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

tänk om det nu bara kommer en iphone 4s, ingen iphone 5. vilket antiklimax!

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Wooting 80HE
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

*borttaget av mod* Angående eventet så är jag osäker om en 5 eller 4S kommer, detta då jag inte tror de har någon större nyhet i telefonen förutom A5-chippet.

Det ska även bli riktigt intressant om de lyckas med nya voice-systemet, lyckas det blir jag riktigt imponerad.

§1
Permalänk
Medlem

själv jobbat på apple.. kan inte säga att jag är imponerad av vare sig iphone 4 eller om det nu blir iphone 5. Att ha jobbat på apple fick mig att vilja fortsätta stanna kvar i pc/android fronten. Det är för instängt, IOS/OSX. känner mig hindrad och applefierad mer än som en egen tänkande människa.. håller med LTSM däremot, alla kommer bli Wow:ade av den nya telefonen, och inom 1 år har alla nya iphone, och 10 åriga jenny får ärva pappas iphone 4.. kommer bli mycket rån!
personligen tycker jag det är jätte oansvarigt att ge småbarn avancerade telefoner.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från offtopic och för ökad trivsel*

Skrivet av LTsm:
Skrivet av nmc:

Det finns en miljard diskussionstrådar om fördelar eller nackdelar med jailbreaked eller telefon vs telefon. Ta det till en annan tråd tack. Vi uppskattar att ni håller god ton på era inlägg men ber er ändå ta det i en annan tråd för det syftet.

Skrivet av Oliviro:

Anmäl till oss istället för att skapa ännu mer dålig stämmning med aggressiva kommentarer, nu måste jag städa ditt inlägg också.

Samtliga hädanefter följande inlägg skall följa god ton enligt våra regler, intolerans ifråga om att hata eller älska olika OS är fullständigt likgiltigt på vilken sida man än står. Kan ni inte samsas och diskutera på en mogen nivå så blir det konsekvenser. Respektera varandras åsikter, välj era ord utan att starta bråk. Sweclockers är ett seriöst diskussionsforum och inte en leklåda.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Jag kanske var otydlig i min inledande post. Det jag menar är att vi ska diskutera förväntningar på den kommande iPhone:n, där man t.e.x. kan jämföra äldre modeller, vetande och erfarenheter mot den nya (så gott man kan) och vad man kan tänkas har för förväntningar på den nya iPhone:n ur ett hårdvaru och mjukvaru såväl som användarperspektiv.:)

Tack på förhand!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Skäggig legend

Tagga till rå! perfekt i tiden. Problemet är nog att jag inte kommer kunna somna efter. Kommer vara så uppspelt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Avstängd

Kommer sitta klistrad

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Tagga till rå! perfekt i tiden. Problemet är nog att jag inte kommer kunna somna efter. Kommer vara så uppspelt!

Ha ha...:) Tänkte precis samma sak angående sömnen när man har sett Live rapporteringen.xD

Skrivet av SeF.Typh00n:

Kommer sitta klistrad

Håller med!:D Man kommer sitta som klistrad!:D

De förväntningar och förhoppningar jag här är att Apple har löst problemet med indikatorstaplarna för täckningen (att sälja en bumper var och är - som jag ser det - en kompromiss men den löste inte problemet helt), samt att telefonen får lite mer runda och "greppvänliga" - även om nuvarande iPhone är skön att hålla i - runda hörn så att det blir mer slide känsla när man håller i telefonen.:)

Vad har ni för förväntningar på OS:et och iPhone:n?:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk

There ain't gonna be iPhone 5 tomorrow, just 4S..
I mean, October FOURTH
and just 4 icons...

Calendar - On Oct 4th
Clock - At 10:00 AM
Maps - At Apple's Campus
Phone - (1) new phone

http://www.engadget.com/2011/10/04/apples-lets-talk-iphone-ke...

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag blir lagom förbaskad om det inte kommer en "5:a".

Då blir det nog byte till någon rolig Android-telefon.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vad anser du vara en "5:a" då? Är det nytt utseende eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Ja, speciellt den mjuka formen som det snackas om.

Samt flytt av antennen, men det antar jag ingår i det hela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ok, jag vill ha kvar designen från 4an, vi får väl se ikväll vem apple har lyssnat på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Smaken är som baken delad.:) Men ta nu inte ut något (ur negativ synvinkel) i förskott så att säga!:)

Skrivet av Azodan:

Skrivet av SeF.Typh00n:

Jo, jag har inget emot en iPhone 5 men jag vill att Apple förbättrar det du är inne på, att vi får tillbaka den mjuka runda formen som iPhone 3GS har, att antennproblemet är löst (skulle bli grymt förvånad ---> om Apple inte löst detta:)).

Men iPhone 4 har en snygg finish och snyggt metallhölje kring sig så kunde de kombinera det iPhone 4 och iPhone 3GS hade det varit kalas!:D Alternativt att Apple har kommit på någon design som slår bägge förstnämnda och som är så otrolig att man inte vill ha det jag nämnde i första meningen.:)^^

Skrivet av Azodan:

Ok, jag vill ha kvar designen från 4an, vi får väl se ikväll vem apple har lyssnat på

Japp den som lever får se.:)^^

Grabbar: vad har ni för förhoppningar och förväntningar på mjukvaran i iPhone:n?:)^^

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nu "uppdaterar" de iaf iphonedelen på hemsidan. Länk.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av akka:

Nu "uppdaterar" de iaf iphonedelen på hemsidan. Länk.

Sweet!:):D<3

*En MacEnkrona i *spänd* förväntan*:D:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

I minut kvar tills Live rapporteringen börjar!:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Streamen laggar sönder? Finns det någon annan stream?

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niclas:

Streamen laggar sönder? Finns det någon annan stream?

Jag letar för fullt men hittar ingen stream.:'( Någon annan som hittar/letar efter en bättre stream?:)<3 Please.:) Hör ett mynt i nöd!:'(

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

jag får bar "off air" kanske blev för många som kikade på den?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag får bar "off air" kanske blev för många som kikade på den?

Ja det är samma här.:'( Jag letar för fullt efter en annan kanal men hittar ingen.:/ Mer än Twitterliknande strunt som jag inte *alls* är intresserad av.:(:/

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Avstängd

THANKS kära kollega!:)<3 Hoppas att denna länk fungerar!:) Dock verkar den hacka något otroligt. Men *big* f*ckin tack för att du försöker!:)<3

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta verkar vara enda sidan som inte laggar.

http://live.arstechnica.com/Event/iPhone_5

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att Grabbarna Grus uppdaterar oss löpande och det är ju bättre än inget!:)

Nu verkar det som att dom jobbar på att få en Live stream att fungera.:P

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Ustream grabbarna snackar men dom verkar inte få någon Live uppkoppling.:/ Hoppas de börjar prata nyheter snart!^^

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Detta verkar vara enda sidan som inte laggar.

http://live.arstechnica.com/Event/iPhone_5

Denna länken verkar inte lagga: http://www.ustream.tv/leolaporte#utm_campaign=synclickback&so...

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur