Permalänk
Medlem

Speldator ~ 12k

Byggt ihop en speldator åt en kompis som hamna på cirka 12k. Men är inte helt 100 och vill ha åsikter vad som kan förbättras mm.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/977191/jzong

Permalänk
Medlem

I det stora hela ser det bra ut!

Om det är FPS/krona du vill åt så borde du satsa på en SLI/CF lösning med GTX 560ti eller 6950. Dessa ger dig en rejäl skjuts i prestandan. Men 1 GTX 580 blir mer vänligt för uppgradering, svalare och mindre problem.

Jag skulle rekommendera dig en annan CPU-kylare vid krav av ett tyst system eller om du ska överklocka. Tyst och effektivt är något från Noctua, ska du överklocka välj en kompakt vattenkylning så som h40, h50, h60, h80, h100.

Permalänk
Medlem

Denna datorn är perfekt för mig. Vad betyder fps/krona? Enligt tester här på sc så är 580 mycket bättre i prestanda i bf3 än andra kort. Stämmer detta är det bättre att satsa på det? Ursäkta stavning och grammatik. Sitter med luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackih:

Denna datorn är perfekt för mig. Vad betyder fps/krona? Enligt tester här på sc så är 580 mycket bättre i prestanda i bf3 än andra kort. Stämmer detta är det bättre att satsa på det? Ursäkta stavning och grammatik. Sitter med luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Frame per second/krona, prestanda per krona, "prestandaindex", you name it!

Single GTX 580 tar inte 2st 6950 CF eller 2st 560ti SLI i BF3 eller i andra spel heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Frame per second/krona, prestanda per krona, "prestandaindex", you name it!

Single GTX 580 tar inte 2st 6950 CF eller 2st 560ti SLI i BF3 eller i andra spel heller för den delen.

SLI är det likamed 2x grafikkort? Hur vet man vad som passar på moderkortet? Om vi tar detta moderkortet i fråga, kan man då sätta 2x sådana på det?
Blir det isåfall mycket dyrare?

Tack för svar