Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Har haft min nerladdning av patchen från Social Club igång sen igår vid 19 tiden och den har fortfarande bara kommit till 57 GB. Den säger att det är ytterligare 9 timmar kvar och att den tankar i 100 KB/s. Riktigt segt är det! Har stoppat och startat par gånger men oftast får jag bara lost connection.

Steam ser ut att varit vägen att gå tyvärr.

Edit : har fiber 10/10

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har haft min nerladdning av patchen från Social Club igång sen igår vid 19 tiden och den har fortfarande bara kommit till 57 GB. Den säger att det är ytterligare 9 timmar kvar och att den tankar i 100 KB/s. Riktigt segt är det! Har stoppat och startat par gånger men oftast får jag bara lost connection.

Steam ser ut att varit vägen att gå tyvärr.

Edit : har fiber 10/10

Jo det är rätt många som laddar ner spelet nu direkt efter släpp.
När jag preloadade så tog det ca 16 timmar att få ner 60gig(100/10mbit). Tyvärr kan du bara vänta tills det är klart :/

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Nu när man ser hur mycket problem folk har haft med sina nedladdningar är jag sjukt nöjd över min 200kr dyrare förhandsbokning på Steam. Upplevelsen är sjukt bra. Av någon anledning så ballade spelet ur när man stängde av V-sync, men det var ingen märkbar delay med V-sync på så jag lämnade den på.

Visa signatur

www.lanbit.se | i5 4670k | Gigabyte GTX 980 WindForce OC | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS Z87M-PLUS mATX | Samsung SSD 512 gb | Sandisk SSD 128 gb | Fractal Design 1000W | Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Spelet laggar som helvite när man kör bil ! I början av spelet så flöt det på huuuur bra som helst, men nu är det ospelbart? Och det verkar lagga ju mer jag ställer ner grafiken ?? Kör just nu på allt max förutom texture på medium och den under texture vae den nu hette. Dessa 2 kan jag ej ändra då mitt grafikkort inte har GB nog för det.. Någon som också har detta problemet och har en lösning? Laggar speciellt otroligt mycket när man kör bil. Kanske är så att världen laddas otroligt segt?

Kan tillägga att jag ej installerat senaste grafikdrivrutin ännu om det skulle fixa problemet? Frustrerande iallafall när man kämpat med installationen i över 5 timmar....

Här har du mina inställningar från prestanda tråden du kan testa: #15351784
580 och 670 är rätt lika, kör med den nyaste drivrutinen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Här har du mina inställningar från prestanda tråden du kan testa: #15351784
580 och 670 är rätt lika, kör med den nyaste drivrutinen.

580 och 670 är verkligen inte rätt lika? 0.o det skiljer typ 50% prestanda mellan de korten, de var ett va de största hoppen mellan två generationer någonsin..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

580 och 670 är verkligen inte rätt lika? 0.o det skiljer typ 50% prestanda mellan de korten, de var ett va de största hoppen mellan två generationer någonsin..

50%? nu blev det lite fel där va.
670 är ger så där 10-15% bättre fps och men min oc så landar det snabbt på 0.

Permalänk
Medlem

Jag funderar lite på ifall min SLi är aktiverad i spelet. Enligt MSI afterburner ligger det ena kortet på 32 grader och idleMHz, 0% medans det andra ligger på 80, loadMHz och 60-80%.

Men det som gör att jag tror att det är aktiverat är att det inte har droppat under 59FPS en enda gång med allt på väldigt höga inställningar. Någon som har märkt liknande?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

50%? nu blev det lite fel där va.
670 är ger så där 10-15% bättre fps och men min oc så landar det snabbt på 0.

Mm.. eller inte.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,32...

De skiljer mellan 25-40% i olika speltitlar, räkna därtill att 670 drar hälften så mycket ström, är mycket mer överklockvänlig, går mycket svalare och tystare samt har 2GB vram till skillnad från 1.5GB.

Att kalla det 50% är knappast en överdrift.

Edit: Du kan ju för tusan inte räkna in en OC på ena kortet i beräkningen heller -.- Ska du jämföra med OC måste du räkna in maximal OC på båda korten, och då är generellt sett 670 långt över.

Jag har själv haft flera 670's och jämfört med min kompis 580. Jag hade alltid upp till 50% bättre fps och fick ungefär 50% bättre score i benchmarks. Då var inte hans klockad men mitt var.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Startade nedladdning av 5 gb patchen efter 21.00 igår kväll och det skulle ta 3-4 timmar. Avbröt den innan jag gick och la mig. Låg hastighet ca 350-450kb/s när resten av världen gör samma sak.

Startade den istället imorse och det tog ca 10 min hastigehet på allt från 5Mb/s till 14Mb/s.
Sen kom sista pacthen på ca 350Mb och det tog 1 min att ladda ner.
Får testa spelet idag efter jobbet.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

specs och fps hit-o-dit.... hur är spelet?

spelet har funnits ute i 2 år, det finns nog en och annan recension där ute

Permalänk
Medlem

Drrog igång spelet på 4k med max och det hackade apa. Misstänker att Nvidias dåliga drivrutins uppdatering har stängt av SLI och det stämde ju åter igen. Slog på SLI och kan nu åtnjuta GTA V i 4k max settings

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Mm.. eller inte.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,32...

De skiljer mellan 25-40% i olika speltitlar, räkna därtill att 670 drar hälften så mycket ström, är mycket mer överklockvänlig, går mycket svalare och tystare samt har 2GB vram till skillnad från 1.5GB.

Att kalla det 50% är knappast en överdrift.

Edit: Du kan ju för tusan inte räkna in en OC på ena kortet i beräkningen heller -.- Ska du jämföra med OC måste du räkna in maximal OC på båda korten, och då är generellt sett 670 långt över.

Jag har själv haft flera 670's och jämfört med min kompis 580. Jag hade alltid upp till 50% bättre fps och fick ungefär 50% bättre score i benchmarks. Då var inte hans klockad men mitt var.

http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/18...
Så 26% snabbare.

Hur mycket kort X drar mot kort Y har ju absolut inget med överklocken att göra, ett GTX 750TI drar ju knappt något, det betyder ju inte att man kan styra in 300w i kortet och få en 300% överklock...

Varför ska jag jämföra korten med OC när jag går på informationen personen delar med sig i signaturen där det inte står @XXXMhz utan bara modellnamnet.
Nej du, ta du din kopp kaffe

Dom där 50% är fina drömmar.
edit: Tillbaks till GTA!
Om du vill dela med dig dessa 670 benchmark resultaten som är 50% bättre än ett 580 så tar jag gärna emot dom i PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fy fan vad trött jag blir. Plöjde precis igenom sista updaten på 353 när den är klar så säger den Rockstar bla bla inte tillgänlig. Tar retry och den börjar om från 0

Jag hade själv samma problem.
Försökte nog fem gånger innan jag gav upp och försökte hitta någon väg runt det.

Jag kikade då i loggarna som finns i 'My Documents/Rockstar Games/GTA V' och såg att den försöker installera patchen ifrån %AppData%/Local/Temp/ (har jag för mig att det var).
När jag kikade i %AppData%/Local/Temp/ så låg uppdateringen där i prima .exe-format. Bara till att dubbelklicka på och köra igenom.
Därefter kunde jag äntligen lira!

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Fungerar windowed borderless som det ska då?
Ger exakt lika bra "kvalitet" som fullscreen ändå så om det fungerar som det ska för dig är ju det bra under tiden men det kanske du redan provat?

Jo, provade borderless också, det som löste problemet var att installera om GPU drivers, DirectX runtime, och sen GPU drivers ännu en gång. När spelet kraschade igen efter ha spelat ett tag var jag tvungen att ytterligare en gång installera om GPU drivers.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

jag gjorde misstaget med att skippa online tutorial så nu kan jag inte bjuda in en vän. någon som vet var man hittar online tutorial i efterhand?

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Använd MSI Afterburner så får du reda på allt om hur grafikkortet beter sig!

Jo men det skulle finnas en sådan inställning i GTA V redan, var den jag menade.

Skrivet av Lasergurka:

Jo, provade borderless också, det som löste problemet var att installera om GPU drivers, DirectX runtime, och sen GPU drivers ännu en gång. När spelet kraschade igen efter ha spelat ett tag var jag tvungen att ytterligare en gång installera om GPU drivers.

För mig så kraschade det första gången i prologen, sedan startade jag igen i safe mode och då funkade det, sedan när prologen var över så drog jag upp inställningarna men denna gången kraschade det aldrig.

Permalänk

Höll på att tanka från rockstar under natten men hade avbrutit nedladdningen av nån anledning typ 5min efter jag lämnade ! Tröttsamt, såg nån tråd på rockstar supportsidan där folk påstod att de laddade ner från torrentsajter som var samma filer som från officiella , någon som prövat detta ? Är på jobbet nu så kan inte pröva själv .

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk

Tips om det går långsamt!

Ladda ner via VPN! Jag laddade via London och fick stabila 1.9 mb/sek mot 19-600 kb/sek med min svenska lina!!!

Spelet är ljuvligt!

Permalänk

jag fått ett stort problem. Jag kan ej starta gta V.

Se bilden http://gyazo.com/b31b4057f7786ce22d14654cdce0bfbc

1. Det jag har prövat är att avinstallerat alla Nvidias grafikdrivrutiner och installerat om på nytt.

2. trollat och pillat i Registereditorn och installerat DirectX på nytt.

Grafik kortet jag har är Nvidia geeforce gtx 660 TI

Skulle uppskatta om någon hade någon lösning på detta. Tack hej!

Permalänk
Medlem

Någon som kör med handkontroll? Jag hade tänkt köra både M+K (till fots, strid) och handkontroll (köra bil) men verkar inte som att GTA V hittar min kontroll.

Kör en DS3 som spoofas till en XBOX-kontroll (med Motioninjoy / better DS3) vilket funkar bra i andra spel men inte i GTA V. Känns lite klumpigt att köra bil med wasd...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Mitt andra GTA spel jag testar och har oerhört svårt med kontrollerna känner jag. Gillar inte riktigt känslan i m+kb ännu. Förhoppningsvis en vanesak men bilarna känns som att sladda runt på bananskal.
Jämför med Sleeping Dogs som jag anser hade riktigt bra kontroller för m+kb för 3rd person spel.

Sedan får man ju säga att jag hade förhoppingar om att det nya GTA V med all PC hysteri och skryt som varit med extra tid hade bemödat sig med att göra så man kunde binda musknapparna - och inte bara right/left mb. :S

Själva spelet känns väl lite sådär - märker med polare att man inte är GTA van... Svårt att komma in i stämningen och storyn som hoppar helt upp och ner. Roligast hittils var att meja aliens i en weed-vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

...Roligast hittils var att meja aliens i en weed-vision

Haha, ja den var grym!

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Jaha, dom kunde ju satt releasen till helgen. Nu sitter man på jobbet utan att kunna spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

spelet har funnits ute i 2 år, det finns nog en och annan recension där ute

Jo visst! Men tänkte att det vore kul att höra mer av inbitna Gta lirare hur PC versionen skiljer sig och fungerar vs konsoll. Men nu har jag köpt det och ska lira. Har dock ett späckat familjeliv med heltidsarbete, hund, villa och har inte hunnit med en minut sen release. Imorgon kanske jag hittar en lucka..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Xcym:

fick kallsvettningar innan. fick bluescreen... Men datorn hoppade igång, *pjuh*
hur går det för dig?

It's alive!

Jag hann koppla bort allt, ta bort 24-pins kabeln till moderkortet, kontrollmäta alla spänningar i nätagget, och till slut kom jag in i Bios efter att datorn gjort 4-5 försök att starta upp.

Har nollat all form av överklock och det verkar tugga på bra.
Spännande att det som klarar Prime95 och Furmark samtidigt dör av två timmar GTA. Snudd på för bra optimerat

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

det här suger lite,då jag har en ssd som är på 60 gb ledig allt som allt just nu,
jag hoppas man kan välja bort t ex mp när man installerar det...annars tycker jag dom kan lära sig att optimera spelen lite bättre.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Om någon får crash efter ca 5 minuter så gå in i GTA mappen och ställ in att köra launchern och exe som administratör.. (Jag kör på steam) Fungerade för mig! Sen fick jag d3d gfx init någonting.. Där fungerade det att klocka ner kortet med nvidia inspector

Ska testa det när jag kommer hem idag. Mitt crashar efter 5 - 10min spelande.

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk

Börjar bygga bilsamlingen, sakta men säkert!

Sultan RS i hederlig Svensk anda! Sentinel XS (letade som fan för att hitta denna) och en klassisk Declasse Sabre Turbo...MORE TO COME!!!

http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/534016804885191298/1F...

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på High och Ultra och vad är det för skillnad?

Permalänk
Medlem

är det bara jag som uppfattar det som att flygplanen är mycket mer sårbara nu än tidigare?:P krävs inte många skott från polisen nu innan motorn säger nej:P