Ricinolja för ökad hårväxt?

Permalänk
Medlem

Ricinolja för ökad hårväxt?

Någon som testat?
En kompis syster sa att det skrivs på massa bloggar. Googlade och såg en tjej som ökade sin hårlängd med 5cm på 2 veckor.
Finns något mer vetenskapligt underbyggt?
Får man mer hår eller växer det bara snabbare?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Låter väldigt märkligt att man ska få bättre hårväxt genom att gnida in Ricin i håret nått som är mycket giftigt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Castor_oil_plant

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Låter väldigt märkligt att man ska få bättre hårväxt genom att gnida in Ricin i håret nått som är mycket giftigt.

själva oljan verkar dock inte farlig då den används som bl.a laxermedel.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nu är det inte om Ricinolja jag tänker på, men däremot Kiselgur sägs av min mor vara bra mot hårväxt. Hon har testat pulveraktigt kiselgur på en av hennes hästar och tydligen så har hårväxten blivit från nästintill naken hästsvans till tjock under 6 månaders "behandling", hon tipsade mig om att använda det då jag är rätt så tunnhårig (och jag gillar vara långhårig). Men jag höll på bara i en vecka då det smakade för jävligt och dokumenterade inte heller skillnaderna efter-perioden men hon påpekade att det SÅG tjockare än vad mitt hår brukade vara - men antingen växte det eller så är det placebo-effekt.

Kiselgur verkar funka då ena hästen här som hon gav det till har tjock svans gentemot tidigare, men jag hittar ingen som helst vetenskaplig fakta ifall Kiselgur kan förbättra hårväxt eller inte - Googlat som en galning.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kiselgur till hårväxt? Ta lite sand istället, eller lite kalk. Nästan gratis och du får samma effekt, ingen alls.
Man använder bland annat kiselgur till filtrering just för att det är stabilt och inte avger några ämnen till mediat. Så i din kropp kommer det att göra ingenting. Kanske bli lite förstoppad möjligtvis.

Permalänk
Medlem

Annars bör du testa äggvita. Protein behövs för att hålla igång hårsäckarna, där allting händer.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Du får lägga ner lite mer tid på googlingen nästa gång.

Citat:

För att befria oljan från giftiga proteiner (ricin) urkokas den med vatten eller löses i alkohol, varpå lösningen upphettas i hermetiskt slutna kärl och uttvättas med kokande vatten, som sedan genom uppvärmning avlägsnas

Använder själv oljan för torra händer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Du får lägga ner lite mer tid på googlingen nästa gång.

Använder själv oljan för torra händer

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag får väll göra det men var det första bästa som ploppade upp i mitt huvud har fått höra att Ricin ska vara jävligt giftigt,utöver det så så står det längre ner i länken jag postade att det användes som stimulans för hårväxt.

''Historical Usage''
''Castor seeds have been found in Egyptian tombs dating back to 4000 BC; the slow burning oil was used mostly to fuel lamps. Herodotus and other Greek travelers noted the use of castor seed oil for lighting, body ointments, and improving hair growth and texture.''

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB