ISP(helsingenet) blockerar spelserver?

Permalänk
Avstängd

ISP(helsingenet) blockerar spelserver?

Det verkar omöjligt för mej att joina en server i swat4 (89.238.160.84) den synns inte i server listan heller, och när jag pingar den från cmd så blir det time-out... jag vet att den är online eftersom en polare spelar där JUST NU. den går helt enkelt inte ens att se från mej, orsak?? enda jag kan komma på är nån sorts censurering från min operatör.

vad konstigt är, en systerserver till denna (89.238.160.28) kan jag se och connecta till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Porten är nog blockad i din router.
Finns guider för att öppna portar för de flesta routrar om du googlar.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | Gigabyte RTX 2070 | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Medlem

provade att pinga 89.238.160.84 och det gick bra härifrån (telia adsl)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Porten är nog blockad i din router.
Finns guider för att öppna portar för de flesta routrar om du googlar.

"vad konstigt är, en systerserver till denna (89.238.160.28) kan jag se och connecta till"

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Avstängd

Kör fiber, med sladd direkt i väggen så nej.... inga routrar finns hos mej!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Inga problem att pinga här, BBB LAN.

Permalänk
Avstängd

så vad kan det bero på då? aktiv censurering?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldVillage:

så vad kan det bero på då? aktiv censurering?

Du har inte blivit bannad då?

Permalänk
Avstängd

Nej! även om jag så vore så ska servern ändå synnas i listan... och när man connectar "you have been banned blabla" SÅ funkar en ban, å ja prova direkt connect skrev in ip å port men den connectar inte ens... inget händer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mm du har rätt, mycket märkligt är det i allafall. vet inte om det skulle löna sej och snacka med din ISP bara för att bli säker. kanske kan prova med pingplotter eller nåt annat för att försöka få en traceroute.