Begagnad Ipod Touch 4g

Permalänk
Medlem

Begagnad Ipod Touch 4g

Hej, före sommaren i år sålde jag min Ipod Touch 4g med kvitto osv till en kompis.

Han spräckte nyligen glaset och har lämnat in den på garantin.

* Den var jailbreakad ( av honom ) har det någon betydelse för reparationen?

* Eftersom jag en gång innan lämnat in den på garantin så står mitt nr kvar i deras "databas" dock så lämnade han sitt nr till de. Kommer de ringa han eller mig? Eftersom han lämnade sitt nr ska de väl ringa på det?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Spräckt glas går inte på garantin och om du lämar in en iPod som är jailbreakad utan att återställa den till fabriksinställningar först så gäller inte garantin alls.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Spräckt glas går inte på garantin och om du lämar in en iPod som är jailbreakad utan att återställa den till fabriksinställningar först så gäller inte garantin alls.

Jag hade först en 2g som jag lämnade in för spräckt glas och fick en ny 4g istället Allt på garantin.

*EDIT* Det var trygghets garanti, inte vanlig garanti.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Jag hade först en 2g som jag lämnade in för spräckt glas och fick en ny 4g istället Allt på garantin.

*EDIT* Det var trygghets garanti, inte vanlig garanti.

Det är väldigt stor skillnad.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!