Byta minneskort i Android

Permalänk

Byta minneskort i Android

Ska sätta in ett större minneskort i en Sony Ericsson Xperia Mini Pro, vad finns det för varianter för att flytta över allt från det gamla kortet till det nya?

Permalänk
Medlem

Det absolut enklaste är att föra över filerna till datorn, byta minnsekort och sedan lägga tillbaka filerna på det nya kortet.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Om det ska bli exakt likadant skulle jag använda minneskortsläsare, finns minst en mapp som troligen inte visas om du använder mobilen som minneskortsläsare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Själv kan jag se alla filer och mappar med min Galaxy S2..

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrathian:

Själv kan jag se alla filer och mappar med min Galaxy S2..

Se, ja. Mappen jag tänker på är .android_secure, den kan man inte göra något med i android. Dock kanske det går om man kör mobilen som minneskortsläsare.

EDIT: Mappen syns dock bara om man flyttar appar till microsd-kortet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Bara hoppas det funkar alltså, har ingen minneskortsläsare tyvärr. Kanske borde skaffa en.