Edifier S730 + Sandberg USB Sound Box 7.1?

Permalänk
Medlem

Edifier S730 + Sandberg USB Sound Box 7.1?

Tänkte beställa nytt ljudsystem till laptopen och undrar väl mest över om ljudkortet i titeln kommer ställa till med några problem? Jag har redan bestämt mig för högtalarna och vill kunna ha ljudkortet sitta i min laptopdocka så jag slipper sätta i högtalarkabeln varje gång jag dockar datorn. Som jag har förstått det så ska det det egentligen inte spela någon roll vilket kort man har om man kopplar in högtalarna digitalt?

Om ni rekommenderar något annat så får det gärna kosta under 600, inte vara av märket creative (vill inte ha något strul med drivrutiner) och gå att beställa på Dustin, webhallen eller kjell&co.

Edifier S730
Sandberg USB Sound Box 7.1

Permalänk
Medlem

Det funkar säkert bra. Jag kör med ett internt Asus Xonar D1, så jag hade tagit ett Xonar U3 till laptop. Men det är bara för att jag är nöjd med ljudet hos D1 och förväntar mig detsamma från en produkt från samma tillverkare Så har du ingen personlig koppling till Asus ljudkort funkar Sandberg säkert lika bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Jo men känns lite osäkert med ett ljudkort från en tillverkare jag aldrig hört talas om, och det du nämnde har ju tyvärr ingen optiskt utgång (Kanske inte är absolut nödvändigt)?