Hur kan man fixa en trasig pixel på en mobilskärm?

Permalänk
Medlem

Hur kan man fixa en trasig pixel på en mobilskärm?

Min Samsung Galaxy Note har en trasig pixel som konstant lyser rött. Hur kan man fixa pixeln (om det nu går)?

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Min Samsung Galaxy Note har en trasig pixel som konstant lyser rött. Hur kan man fixa pixeln (om det nu går)?

Bör gå på garantin om du har någon sån. Annars får du beställa ny lcd och byta ut.

Permalänk
Medlem

Såkallade "stuck on" pixlar brukar bytas utan frågor.
Men om du kan få bort den ? troligen inte.
Det enda vad jag vet som kan vara värt att testas är att lägga den under en lampa, värmen kan med en hel del tur väcka pixeln till liv igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Bör gå på garantin om du har någon sån. Annars får du beställa ny lcd och byta ut.

Köpte den på bazula.se och där står det "2 års svensk garanti". Eftersom att upplösningen är 1200x800 på en 5,3 tums skärm så är pixeln otroligt liten och man kan bara se den om man anstränger sig och har en ljus bakgrund, kan jag skicka in den ändå?

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Köpte den på bazula.se och där står det "2 års svensk garanti". Eftersom att upplösningen är 1200x800 på en 5,3 tums skärm så är pixeln otroligt liten och man kan bara se den om man anstränger sig och har en ljus bakgrund, kan jag skicka in den ändå?

Skulle dra iväg ett mail till de och fråga. Är själv intresserad av att beställa från Bazula.se så det återstår och se hur de sköter det här;)

Permalänk
Medlem

Inte så säker, ofta krävs det mer än en defekt pixel för att det skall gå på garantin.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Unit:

Inte så säker, ofta krävs det mer än en defekt pixel för att det skall gå på garantin.

Låter rimligt att det går på garantin då skärmen inte är så stor.
Vet i alla fall att Apple byter ut sina lurar direkt om du har en enda död pixel, på t.ex iPad så gäller det 2-3st dock..

Jag skulle provat lämna in i alla fall, leta reda på ett serviceställe i närheten så borde man kunna få den utbytt på en gång..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini