Permalänk
Skrivet av yroll:

Allt ledande går bra att lägga det på det är icke ledande syntetiska saker som icke går bra och därför är moderkorts lådan en dum idé att lägga kortet på.

Jag är inte den som vet mycket om elektricitet men vad jag har hört och läst om så ska man inte lägga sina komponenter på ESD påsen som man får med då det kan skada dem. En ESD påse ska ju tydligen bara vara skyddad på insidan. Sen så har jag också läst/sett/hört att moderkortslådan är bra för att lägga moderkortet på och montera processor/minne/kylare och grafikkort för att göra ett post test innan man monterar in moderkortet i chassit (har gjort det själv utan problem ett antal gånger).

Jag påstår verkligen inte att du har fel eller något utan vill gärna lära mig nya saker men måste bara fråga om du har någon källa på det du skrev så att jag kan se om det verkligen är så det ligger till. (ursäkta om det här är lite OT).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Varför skriver du inte bara ut hur varmt grafikkortet blir på en gång så att vi slipper fråga detta? Men nu lär vi göra det ändå, hur många grader menar du är väldigt varmt på den lilla minuten?

Och det låter typiskt värmeproblem. Har du prövat att logga dina temperaturer medan du gör det som börjar gå långsamt efter ett tag?

Ett program du kan göra det i är till exempel HWmonitor. Sätt igång det, börja spela eller vad du nu gör. Kika på programmet efter det börjat gå långsamt. Notera alla maxtemperaturer och skriv ut dessa här, alternativt lägg upp en skärmdump där vi kan titta på temperaturerna.

Troligtvis är det temperaturen för din processor alternativt grafikkort som är mest relevant.

Har nu suttit och spelat i flera timmar sen sist då jag startade datorn och allt funkade.
Men var nu tvungen att starta om datorn då tagentbordet slutade att fungera (Provade med att koppla ut den och in igen)
Och kommer nu in och allting är fortfarande lite varmt/varmare sen jag spelade, Processor = 40 Grader, Grafikkort = 60
och det segar nu igen
alltså har det ju inte ett skit med värme att göra då. Blir att köpa nytt Moderkort då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laimolaito:

Jag är inte den som vet mycket om elektricitet men vad jag har hört och läst om så ska man inte lägga sina komponenter på ESD påsen som man får med då det kan skada dem. En ESD påse ska ju tydligen bara vara skyddad på insidan. Sen så har jag också läst/sett/hört att moderkortslådan är bra för att lägga moderkortet på och montera processor/minne/kylare och grafikkort för att göra ett post test innan man monterar in moderkortet i chassit (har gjort det själv utan problem ett antal gånger).

Jag påstår verkligen inte att du har fel eller något utan vill gärna lära mig nya saker men måste bara fråga om du har någon källa på det du skrev så att jag kan se om det verkligen är så det ligger till. (ursäkta om det här är lite OT).

jag har ingen direkt källa mer än el utbildning, det kan hända att utsidan på antistat påsen är illa men i regel är alla naturliga material ok T.ex 100% bomull osvosv.
och därmed borde inte wellpapp med lack vara så bra, ett exempel är sjukvården där foppa-tofflor + plastmatta genererar höga mängder statisk elektricitet.
fleece har väl också mycket statisk benägenhet(tror jag)?

Edit: i naturliga matrial(ledande) kan elektronerna röra sig fritt och de matrialen laddas därför inte upp, medan syntet laddasupp till spänningen är tillräckligt hög för att klara av motståndet.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Idag funkade det, så det är precis som att den kan starta upp efter en lång vila, men sedan klarar den inte av en till efter att den varit igång, alltså har det ju nåt med ström att göra, alltså måste det vara moderkortet

Blir förmodligen att köpa detta Moderkort några tips om nåt bättre? Max 1100kr eller vad ni tycker om den jag förmodligen ska köpa

Permalänk
Medlem

Aja, har beställt det moderkortet nu

Permalänk
Medlem

Hjälp igen, Förmodligen inte samma problem då Processorn inte klockade ner innan, dåligt rengjort mellan kylare och processor?